טיוטה:חייו הרי האסון של סאיקי ק.

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

חייו הרי האסון של סאיקי ק. (ביפנית: 斉木楠雄のΨ難, באנגלית: The disastrous life of Saiki K) היא סדרת מאנגה, שנכתבה ואוירה על ידי שויצ'י אסו. היא כוללת קומיקסי וואנשוט שנכתבו בין השנים 2010 ל-2011, ופורסמו באופן שבועי במגזין שונן ג'אמפ בין השנים 2012 ו-2018. בשנת 2017 הופקה סדרת אנימה שכל פרק בה מורכב מ-5 קטעי וואנשוט. נוסף על כך בדצמבר 2019 נטפליקס הפיקה סדרת המשך קצרה מ-30 הקומיקסים שלא עלו לסדרה המקורית, ואלו עלו בשם "חיו הרי האסון של סאיקי ק. – התעוררות מחדש".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קסואו סאיקי הוא תלמיד תיכון שנולד עם כוחות על רבים וחזקים, ביניהם טלפתיה, פסיכוקינזיס, שינוי צורה, ראיית רנטגן וטלפורטציה. לאורך כל הסדרה הוא מנסה לשמור על פרופיל נמוך ולא לבלוט, הבעיה היא שהתלמידים הבולטים ביותר בבית הספר (כמו ריקי ננדו הטיפש, שון קאידו הילדותי וקוקומי טרוהשי היפהפייה) מנסים להתחבר איתו ומקשים על חייו. במהלך הסדרה קסואו נקלע לאירועים רבים איתם הוא חייב להתמודד בעזרת כוחותיו ובלי למשוך תשומת לב.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קסואו סאיקי – הגיבור הראשי בסדרה. מדיום. לקסואו יש כוחות רבים, ביניהם טלפתיה, ראיית רנטגן, טלפורט, תפיסה על חושית, ריחוף, הפיכה לבלתי נראה, שינוי צורה וחזרה בזמן, לא פעם קסואו ציין שהוא די שונא את כוחותיו וישמח לאבד אותם. מטרתו העיקרית של קסואו במהלך הסדרה היא "להיעלם" ולא לבלוט, דבר שהוא מתקשה לעשות לאור העובדה שהתלמידים הבולטים ביותר בבית הספר רוצים להתחבר איתו, ולאור העובדה שכוחותיו מעניקים לו חוכמה, חוזק ומהירות, ולעיתים הוא מנסה בכוונה להוריד את ציוניו. קסואו פוחד מחרקים כיוון שלא יכול לקרוא אותם, ולעיתים קרובות כשהוא נתקל בחרק הוא משגר את עצמו לצד השני של העולם. בעונה השנייה הקים את קבוצת "המדיומים הצעירים של אקדמיית פי קיי" יחד עם מיקוטו וטוריטסוקה, וכשהוא מסתבך במצב קשה מכדי שיוכל להתמודד איתו לבד הוא נעזר בשניהם. קסואו מאוד אוהב ממתקים וג'לי קפה במיוחד, ולעיתים קרובות הוריו מציעים לו ג'לי קפה בתמורה לעזרה, או לחלופין הוא מגיע לבתים של חברים לאחר שהוריהם אומרים שיש להם ג'לי קפה בבית. קסואו שובר את הקיר הרביעי די הרבה במהלך הסדרה. בסוף הסדרה המקורית קסואו מקבל את מבוקשו ומאבד את כוחותיו, אבל בפרק האחרון מבין הפרקים הנוספים הבלעדיים לצופי נטפליקס (המוצגים כסדרה נפרדת בשם "חייו הרי האסון של סאיקי ק. – התעוררות מחדש") . כוחותיו חוזרים אליו בהדרגה למרבה בהלתו, אך הפעם הוא מחליט לשמור אותם על מנת להילחם במטאור המתקרב לכדור הארץ, וגם כי ציין שאף על פי שחייו הם הרי אסון, הוא די נהנה מהם. מעריץ את הירושי סאטו, ילד ממוצע לחלוטין מהכיתה המקבילה, שסאיקי מקווה שחייו יהיו זהם לשל סאטו.

סאי – צורת החתול של קסואו. חתול לבן שמכשיר השליטה שלו נמצא על קולרו. נהפך לחתול בפעם הראשונה כשניסה לעזור לאמפ להזדווג עם פוסי (חתולה שבה התאהב) ללא הצלחה. מאז גם פוסי מסתובבת ליד בית משפחת סאיקי על מנת להזדווג עם סאי.

קוריקו סאיקי – צורת הנקבה של קסואו. ילדה ורודת שיער. בפעם הראשונה שהופיעה נפגשה עם מר מצוזאקי והעמידה פנים שהיא מאוהבת בו על מנת להגן עליו מחבורת נערים שניסתה למתוח אותו, בפעם השנייה עקבה אחרי טוריטסוקה כדי להגן על חבורת בנות שהעריצה את הלהקה שלו, בפעם השלישית כשהלכה לחנות ממתקים עם יומהרה, טרוהשי ומרה, שם הן שמו לב שהיא אוכלת ממתקים באופן זהה לקסואו ומבחינות שעל הספרים שלה כתוב "סאיקי" וכמעט חושפות אותה כקסואו, אך לבסוף מניחות שהיא אחותו, ובפעם הרביעית כשהסוותה את עצמה על מנת לברר באיזו נקודה אסומי גילה שקסואו הוא מדיום.

ריקי ננדו – אחד מ"חבריו" של קסואו. ילד טיפש והיחיד שקסואו לא יכול לקרוא את מחשבותיו. נוהג לקרוא לקסואו "החבר שלו", ומסתבר שהוא אוהב אותו מאוד. חברותי ובעל לב טוב, אבל עקב טיפשותו הוא גורם נזק לעיתים קרובות. מסתבר כספורטאי מעולה והיירו הופך ליריבו התחרותי מבלי שהוא יודע. אוהב מאוד את אמו ועוזר לה מתי שהוא רק יכול. בפרק האחרון של הסדרה המקורית הגן על קסואו לאחר שחבריו דרשו ממנו לגלות לו את סודותיו, על פי כך ניכר שהוא מאוד אוהב את קסואו והחברות שלהם חשובה לו יותר מהכל.אוהב לאכול ראמן ולעיתים קרובות לוקח את קאידו וקסואו לאכול איתו ראמן, כמו כן המשפט שהוא אמר הכי הרבה פעמים בסדרה הוא "בוא נלך לאכול ראמן".

שון קאידו – אחד מ"חבריו" של קסואו. ילד הבטוח שהוא גיבור במסווה של בנאדם הנלחם באיחוד האפל, ומתעקש שיקראו לו "הכנפיים השחורות". חלש ורגיש מאוד, בכל פעם שהוא נכשל במשהו הוא בוכה, ולעיתים קרובות קסואו מציל אותו. סובל מבחילה בנסיעות וטיסות וממחלת ים. החבר הטוב ביותר של קובויאסו.

קוקומי טרוהשי – אחת מ"חבריו" של קסואו. ילדה יפה וטובת לב מבחוץ אבל מבפנים היא חושבת שכל הגברים עבדים לרגליה ולא קיימת ולא תתקיים אישה יפה ממנה. הילדה היפה ביותר בעיר שכל הגברים בעיר מאוהבים בה, חוץ מקסואו המסוגל לראות את אופייה האמיתי, לכן היא התאהבה בו ושמה לה למטרה לגרום לו להתפעל מהיופי שלה, אבל אף פעם לא מצליחה.

צ'יו יומהרה – אחת מ"חבריו" של קסואו. ילדה רומנטיקנית שבתחילת הסדרה הייתה מאוהבת בקסואו, עד שהתאהבה בבחור שפגשה אחרי הגשם ונפרדה ממנו לאחר שהסתבר כחבר נוראי. התאהבה מספר פעמים במהלך הסדרה וכרגע מאוהבת בקאידו. היא וטרוהשי נעשו חברות, וכיום היא השפוטה של טרוהשי שהולכת אחריה לכל מקום וסבורה שהיא מאוהבת בננדו בגלל קצר בתקשורת בפגישתן הראשונה. השמינה במיוחד בפרק 24, וקסואו עזר לה לרדת במשקל על ידי החדרת הקול של קאידו לתודעה העצמית שלה.

צ'יסאטו מרה – אחת מ"חבריו" של קסואו. הופיעה בסדרה מתחילתה כדמות רקע בלבד ונהפכה לדמות ראשית רק בפרק 11. ילדה ענייה העובדת בהמון עבודות על מנת לפרנס את משפחתה, קסואו משנה את חוקי בית הספר לטובתה ודואג שתוכל לעבוד. למרה יש תיאבון אינסופי והיא מסוגלת לאכול כל דבר ובכמויות גדולות למדי, עד שלעיתים חבריה צריכים להפסיק את הזלילה שלה, למרות אהבתה למזון וזלילתה האינסופית מרה נשארת רזה וחטובה.

רייטה טוריטסוקה – מעריץ של קסואו ואחד מ"חבריו". הצטרף בפרק 4. מדיום היכול לראות רוחות רפאים ולתקשר איתן. סוטה מינית עד מאוד, ולעיתים קרובות מבקש מהרוחות להציץ על בנות ולבדוק מה צבע התחתונים שלהן או לראות אותן עירומות. בהמשך העונה הראשונה מקים את "מועדון הנסתר" וממנה את סאיקי לנשיא שלו, ובנוסף מתאהב באריסו, תלמידה שהצטרפה למועדון. חבר בקבוצת "המדיומים הצעירים של אקדמיית פי קיי" יחד עם קסואו ומיקוטו, וכשקסואו מסתבך במצב קשה מכדי שיוכל להתמודד איתו לבד הוא נעזר בשניהם. לו ולמיקוטו יש מערכת יחסים מורכבת, בהתחלה התאהב בה עקב היותה יפה ומפתה, אך לאחר הפיכתו לחלק מקבוצת "המדיומים הצעירים" התחיל להתייחס אליה כמו לאחות. מדובב על ידי נאטסוקי הנאה, ששר את שיר הפתיחה הראשון ושיר הסיום השני של הסדרה, ובאחד הפרקים בו הוצג פסטיבל התרבות של בית הספר, טוריטסוקה הקים להקה ויחד הם שרו קאבר לשיר הפתיחה הראשון של הסדרה (באותו הקטע טוריטסוקה התלהב מכך שהוא נשמע כמו נאטסוקי הנאה). ב"חייו הרי האסון של סאיקי ק.:התעוררות מחדש" נלחם בהירושי סאטו (ילד אותו קסואו מעריץ) על ליבה של הי סוזומיה, אך ויתר בהנחייתו של סאיקי.

ארן קובוייאסו – אחד מ"חבריו" של קסואו. הצטרף בפרק 14. עבריין לשעבר שעבר לאקדמיית פי קיי על מנת לנסות להיות אדם טוב, בהתחלה התקשה לעשות את זה כיוון שכל דבר עצבן אותו וכמה מהבריונים בבית הספר ניסו לצרף אותו אליהם (ואף על פי שסירב המשיכו עד שהוא הרביץ להם), אך בהמשך נעשה חבר מאוד טוב של קאידו והחל להסתובב יחד איתו,עם ננדו ועם קסואו לעיתים קרובות. עדיין מתקשה לשלוט בזעמו אך מצליח לא להגיב באלימות. החבר הטוב ביותר של קאידו.

קינשי היירו – נשיא הכיתה שבה קסואו לומד. בעל אישיות נמרצת והתלהבות רבה וכן הוא פופולרי מאוד בקרב התלמידים. לעיתים קרובות כשהוא נופל על הפנים נופלות לו המכנסיים, לכן קסואו יודע לזהות אותו לפי התחת שלו. מתפעל מיכולותיו הספורטיביות של ננדו ונהפך ליריב התחרותי שלו ללא ידיעתו.

מטורי סאיקו – אחד התלמידים בכיתה של קסואו. הצטרף בפרק 23. ילד עשיר ומתנשא שהגיע לאקדמיית פי קיי רק כדי לנסות לצאת עם טרוהשי, אך כשהיא דחתה אותו הוא העביר את הוריהם של קסואו וקאידו לסיביר, הכניס את קובאיאסו לכלא, נתן למרה לחם משלשל, פרסם מידע מכפיר על אחיה של טרוהשי ושם נזלת במגזין של ננדו, אבל שחרר את כולם לאחר שמועדון המעריצים של טרוהשי תקף אותו. לעיתים קרובות מזמין את קסואו וחבריו לבלות איתו (באחוזה שלו או ביאכטה הפרטית שלו), מתוך רצון לגרום להם לחשוב שהם שווים פחות ממנו, אבל הוא בעצם נהנה מאוד מחברתם ונהנה לפנק אותם, שתי דוגמאות לכך היו שכשהזמין אותם לאחוזה שלו הם לא התרשמו, ויום למחרת הוא הוסיף דברים לאחוזה שלו במיוחד בשבילם, או כשלקח את היאכטה הכי מפוארת שלו למרות היותה לא תקינה רק כדי שחבריו יהנו, בנוסף באחד הפרקים נאלץ לחיות עם סכום כסף מצומצם כחלק ממבחן וחבריו לקחו אותו לטעום ראמן, מאוחר יותר ביקש מהטבח שלו שיכין לו ראמן. בפרק האחרון של "חייו הרי האסון של סאיקי ק. התעוררות מחדש", מסרב לעזוב את בית הספר כל עוד חבריו לא באי איתו כדי שיהיה בטוח שהם מוגנים, דבר המציג את התפתחותו הרגשית לאורך הסדרה.

אריסו מאקינו – חברה במועדון הנסתר שטוריטסוקה הקים. ילדה מפחידה ומסתורית ששיערה מסתיר את פניה, בפעמים בהם פניה נראו בסדרה היא הסתברה כמכוערת למדי. טוריטסוקה התאהב בה באהבה עיוורת וחשב אותה ליפהפייה (אף על פי שראה את פניה בעבר) אך ויתר על התאהבות זו בחופשת הקיץ כשהתהלך עם יומהרה ביער ונזכר שהיא מכוערת. בהמשך מתחברת עם יומהרה והורסת איתה את מועדון הנסתר, כמו כן היא נהייתה יפה יותר.

אימו ריפוטה – תלמידה מהכיתה המקבילה. הצטרפה בעונה השנייה. ילדה חמודה, אבל לא כמו טרוהשי, בכל פעם שבנים מתקרבים אליה הם מתאהבים בה, עד שטרוהשי מגיעה, ואז הם שוכחים שהיא שם. היא שמה לעצמה למטרה לנצח את טרוהשי ותמיד נכשלת כיוון שגם היא נופלת בקסם שלה. באיזשהו שלב התחילה עם קסואו כדי לערער את טרוהשי והתאהבה בו באמת, מאוחר יותר נהפכה לחברה הטובה ביותר של טרוהשי וניסתה למנוע ממנה להתאהב בסאיקי אחרי שראתה אותו עם מיקוטו וחשבה שהוא רודף שמלות שיפגע בה. בהמשך מתאהבת בטרוהשי ומבקשת מקסואו שימצא לה חבר, אך מתאהבת באחיה של קוקומי ונהפכת לחנונית אובססיבית.

אייורה מיקוטו – אחת מ"חבריו" של קסואו, הצטרפה בעונה השנייה. מגדת עתידות וקוראת הילות. חברה טובה של יומהרה ומכנה אותה "צ'יופיפי". כל פעם שקסואו בסביבה היא לא מסוגלת לקרוא הילות, כיוון ששלו גדולה כל כך שהיא מעפילה על האחרות. עזרה לקסואו לברוח מטרוהשי ומריפוטה כשהעמידה פנים שהיא יוצאת איתו. חברה בקבוצת "המדיומים הצעירים של אקדמיית פי קיי" יחד עם קסואו וטוריטסוקה, וכשקסואו מסתבך במצב קשה מכדי שיוכל להתמודד איתו לבד הוא נעזר בשניהם. לה ולטוריטסוקה יש מערכת יחסים מורכבת, בהתחלה הוא התאהב בה בעקבות היותה יפה ומפתה והיא דחתה אותו כיוון שהיא הבינה את אופיו, אך עם הצטרפותה ל"מדיומים הצעירים" נפתחה אליו יותר והתייחסה אליו כמו לאח.

טומה אקצ'י – אחד מ"חבריו" של קסואו, הצטרף בעונה השנייה. מכיר את קסואו עוד מהיסודי, שם שמו היה טומה אסומי, אבל הוא עבר לשם הנעורים של אמו. מדבר הרבה יותר מדי וסבור שקסואו הוא מדיום, מאז הצטרפותו לסדרה (הוא האחרון שהצטרף לסדרה המקורית) קסואו משקיע מאמצים רבים יותר בהסתרת הכוחות שלו. בפרק 23 בעונה השנייה קסואו מנסה למנוע ממנו לחשוב שיש לו כוחות, אבל נכשל ומספר לו לבסוף, והסתבר שאקצ'י רק רצה להודות לו על כך שהציל אותו מבריון שהציק לו כל הזמן, ועוד יותר לאחר שקסואו השתמש בכוחותיו כדי לשרוף את איבר מינו וגרם לאסומי לצחוק עליו. נוהג להרטיב במכנסיו די הרבה (לא נראה אבל צוין) ואוהב להשתין במקלחת.

הירושי סאטו – ילד מהכיתה המקבילה אותו קסואו מעריץ ועוקב אחריו באובססיביות. הסיבה להתאהבותו של קסואו בסאטו היא העובדה שסאטו ממוצע לחלוטין, החל משמו ומראהו החיצוני, עד לאישיות, לרגשות ולתחביבים שלו וכלה במזל שלו ובכמות הזמן ונייר הטואלט שהוא צורך בביקור בשירותים. טוריטסוקה שונא אותו.

קוסוקה סאיקי – אחיו הגדול של קסואו. מקנא באחיו הקטן ונסע ללונדון על מנת ללמוד ולנסות להתעלות מעל אחיו ללא הצלחה. כשסיים את לימודיו בלונדון עבר לגור עם סבא וסבתא שלו, ועדיין ממשיך לנסות ולהתעלות מעל קסואו. בפרק השני בעונה השנייה, לאחר שקסואו חזר 20 שנה בזמן ופגם בפגישה הראשונה של הוריו הסתבר שקוסוקה אוהב אותו מאוד, כיוון שלאחר ההתערבות כשקסואו חזר הסתבר שהוא מת שנתיים לפני נקודת הזמן המקורית שלו וקוסוקה ניסה להחזיר אותו לחיים, וכשהוא ראה את קסואו שחזר הוא שמח מאוד ועזר לו לשחזר את המציאות שלו.

ווארפ – רובוט בדמות חתול אותו קוסוקה בנה בתור מתנה לאמו קורומי שאלרגית לחתולים. ווארפ חמוד מאוד וגם קורומי וגם קוניהרו מאוד אהבו אותו בהתחלה, אבל קוניהרו פחות אהב אותו מאוחר יותר כשגילה שהוא מפוצץ בפונקציות טכנולוגיות (כמו מנוע חיפוש על גבו, היכולת להכניס אוזניות לעין שלו וכו') והחל לפחד ממנו, אך קוסוקה החזיר אותו להתנהג כמו חתול רגיל. מאז בואו אמפ הרגיש מקופח והבין את מעמדו. על הגב שלו כתובה האות היוונית פסי (ψ) אשר משמשת כסמל הסדרה.

קורומי סאיקי – אמם של קסואו וקוסוקה, אשתו של קוניהארו ובתם של קומי וקומאגורו. אישה נחמדה שמאוד רוצה שלקסואו יהיו חברים. מאוד אוהבת את טרוהשי ומלמדת אותה לבשל. מאוהבת קשות בבעלה קוניהרו. תעשה הכל למען בעלה ובניה ויכולה להיות מפחידה ותוקפנית מאוד אם מישהו יפגע בה ובמשפחתה.

קוניהארו סאיקי – אביהם של קסואו וקוסוקה, בעלה של קורומי וחתנם של קומי וקומאגורו. עובד בחברת הוצאה לאור ונוהג ללקק נעליים של לקוחות חשובים. עצלן מאוד ולרוב נעזר בקסואו אפילו בדברים הקטנים ביותר (כמו שיגור לעבודה או תיקון דברים שהוא שובר). בעל אוסף גדול של בובות אספנות אותו הוא מציג לראווה בסלון. חמו קומאגורו שונא אותו מאוד, אבל הוא עדיין מתנהג אליו בחביבות. מאוהב קשות באשתו קורומי. גם הוא יעשה הכל למען אשתו ובניו אבל הוא נוהג להביך את קסואו.

אמפ – חתול ג'ינג'י הנוהג להסתובב ליד בית משפחת סאיקי. קסואו מציל אותו בעונה הראשונה, ומאז הוא עוקב אחריו. קוניהרו רצה לאמץ אותו אבל מפני שקורומי אלרגית לפרווה, הוא משאיר לו אוכל מחוץ לבית. אמפ בטוח שהוא יצור עליון ורודף אחרי אנשים כדי שיהיו משרתיו. אחרי שווארפ הצטרף למשפחת סאיקי הבין את מעמדו והפסיק לרדוף אחרי קסואו.

קומי סאיקי – אשתו של קומאגורו, אמה של קורומי, חמותו של קוניהארו וסבתם של קסואו וקוסוקה. צעירה בנפשה ונחמדה מאוד, התחברה עם מיקוטו ובילתה איתה במועדון.

קומאגורו סאיקי – בעלה של קומי, אביה של קורומי, חמו של קוניהארו וסבם של קסואו וקוסוקה. מתנהג בצורה נוקשה כלפי חוץ אבל עדין מאוד מבפנים, מאוד אוהב את נכדיו ובמיוחד את קסואו, וכן מאוד אוהב את בתו קורומי, עם זאת שונא את חתנו קוניהרו והוא היחיד שהתנהגותו הנוקשה כלפיו משקפת את מחשבותיו.

מידורי ננדו – אמו של ריקי ננדו. אישה מכוערת וגברית כמו בנה ובעלה המנוח, אך בעלת לב טוב ודואגת לבנה ולחבריו. חברה בקבוצת אימהות יחד עם קורומי וגברת קאידו. גרושתו של צ'ונו, אותה הוא מנסה להרשים בכל כוחו ללא הצלחה. פגשה אותו כשעבדה בבית קפה וסיפרה לו על בעלה המנוח ועל בנה, והוא התאהב בה על כך.

מאקאטו טרוהשי/טורו מגומי – אחיה הגדול של קוקומי. שחקן קולנוע מפורסם העובד תחת שם שם הבמה שלו, טורו מגומי. סוטה וחולה נפש המאוהב באחותו הקטנה קוקומי, ודורש להתחתן איתה כשייתבגרו, היא מצידה מסרבת בכל תוקף להכיר בעובדה הזאת.

מר מאצוזאקי – המורה לספורט בבית ספרו של קסואו. קשוח מאוד כלפי התלמידים, אך ניכר שהוא אוהב אותם מאוד ואכפת לו מהם. בנוסף להיותו מורה לספורט פעמים רבות הוא בודק תלבושות ומחליף מורים מקצועיים אחרים.

טאקאהשי – ילד מכיתתו של קסואו. לא נמצא במעגל החברים שלו. ילד מגעיל ודחוי שכל הילדים בבית הספר (למעט 2 חבריו) לא סובלים.

ג'וטן מאנאקו – תלמידה באקמיית פי קיי. נשיאת מועדון העיתון שלאחר שקסואו וחבריו חזרו מהאי הבודד אליו נקלעו ניסה להוציא מסאיקי תמונות של טרוהשי בבגד ים או עושה צרכים. כשגילתה שהיא לא יכולה ניסתה להשיג תמונה מכוערת ולא מחמיאה שלה ללא הצלחה. לאחר מכן ניסתה לזייף תמונה אך קסואו חשף אותה.

קאמיימה שוזו – תלמיד באקדמיית פי קיי. הצלם של מועדון העיתון והשפוט של ג'וטן.

גב' קאידו – אמם של שון, סורה וטוקי. אובססיבית להצלחה אקדמאית ודורשת מכל ילדיה להצליח, כשקסואו וננדו ביקרו את שון בביתו היא כעסה על תוכניותיהם לעתיד ודרשה מהם ללמוד כל זמן שהם אצלה. חברה בקבוצת אימהות עם קורומי ומידורי, ומופתעת כיצד שיטות החינוך של מידורי (שכוללות ליברליות מוחלטת וחופשיות כלפי הבן שלה) עובדות לטובתה, אף על פי שריקי הוא טיפש והיא לא יודעת את זה.

סורה קאידו – אחותו הקטנה של שון ואחותו הגדולה של טוקי. מרבה לנזוף בשון על כך שהוא מפריע לה ללמוד על מנת להתקבל לתיכון טוב.

טוקי קאידו – אחיהם הקטן של שון וסורה. מעריץ את שון ומאמין לכל סיפור שלו על האיחוד האפל והכנפיים השחורות, ומקווה להיות כמוהו כשיגדל

נאקאנישי קוטה/אוריוקו צ'ונו – קוסם רחוב שסאיקי פוגש בפרק 3, המשתמש בשם הבמה אוריוקו צ'ונו. בהמשך מסבר כאביו החורג של ריקי ננדו וכגרושה של אמו מידורי, אותה הוא מנסה להרשים בכל כוחו ללא הצלחה. פגש את מידורי כשעבדה בבית קפה וסיפרה לו על בעלה המנוח ועל בנה, והוא התאהב בה על כך. בהופעה הראשונה שלו נחשב לכושל וביקש מסאיקי שיעזור לו להשתפר, אך בהמשך הסדרה הלך והשתפר אם כי סאיקי עדיין עוזר לו לעיתים קרובות. ידוע בכך שלאחר כל תרגיל הוא אומר את המילה "מדהים" באנגלית (בגרסה היפנית).

מר איקה/מייקל – עוזרו של קוטה. בהופעתו הראשונה היה הומלס מטונף שצ'ונו התחנן בפניו שיעזור לו, אך בהמשך מופיע כאדם מטופח ועוזר טוב לצ'ונו. הופעתו בסדרה הייתה מינימלת מאוד.

ריקי טאקרוצ'י – אביו הביולוגי המנוח של ריקי ננדו. נראה בדיוק כמו בנו ואשתו. נפטר כשהיה בן 17 (לפני שבנו נולד) כשהציל ילדה קטנה מדריסה ונדרס במקומה. כיום הוא הרוח השומרת של טוריטסוקה והרוח היחידה שקסואו יכול לראות באופן עצמאי (ללא שימוש בפסיכומטריה על טוריטסוקה).

יוטה אירידאטסו – ילד שקסואו עושה עליו בייביסיטר לעיתים קרובות. מעריץ את סדרת הילדים "סייבורג סיידרמן 2" וסבור כי קסואו הוא בעצם הדמות הראשית, לכן הוא לא מופתע מכוחותיו של קסואו. טרוהשי שונאת אותו, לכן קסואו משתמש בו לעיתים קרובות כנשק נגד הפנטזיות הרומנטיות שלה בכך שהוא לוקח אותו איתם לבילויים שהיא מתכננת. הוא לעומת זאת סבור שטרוהשי היא "נערת תה האפרסק" הנראית כשותפתו של סייבורג סיידרמן 2, ולכן הוא לא שונא אותה במיוחד.

הי סוזומיה – הצטרפה ב"חייו הרי האון של סאיקי ק. התעוררות מחדש". ילדה בעלת מזל רע במיוחד, שנקלעת לסיטואציות מסוכנות בלי לשים לב בכלל. התאהבה בחברה לכיתה סאטו בעוד שטוריטסוקה התאהב בה, והשניים התחרו על ליבה עד שלבסוף טוריטסוקה ויתר לסאטו בהנחייתו של סאיקי.

טאקומי איגוצ'י – הצטרף ב"חייו הרי האון של סאיקי ק. התעוררות מחדש". מורה חדש בבית הספר. כל התלמידים פחדו ממנו כשרק הצטרף בגלל החיוך המטריד שלו, אך בהמשך למדו לקבל אותו.

ריאן קובוייאסו – הופיע ב "חייו הרי האסון של סאיקי ק. התעוררות מחדש". אביו של ארן. מנהיג כנופיה ובעל חזות מפחידה, אבל למעשה הוא אדם נחמד שמנסה לעזור לסביבה בדומה לבנו. בפרק בו הופיע ננדו נתן לו כסף כדי להציל חתולה שנדרסה וארן נזף בו על כך והזמין אותו, את קסואו ואת שון לביתו כדי לדבר עם אביו שיתעמת עם האדם ההוא, עד שהסתבר שהאדם הזה הוא אביו של ארן.

רפרנסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורך הסדרה הוצגו רפרנסים לסדרות אנימה רבות נוספות, ביניהן ההרפתקה המוזרה של ג'וג'ו, דרגון בול, יו גי הו, פוקימון, וואן פיס ואקדמיית הגיבורים שלי. נוסף על כך בתחילת העונה השנייה היה מיני קרוסאובר עם גינטאמה, שהסרט שלה הופק על ידי אותו במאי שביים את הסרט של סאיקי ק.

רומן קליל[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב־4 במאי 2013 יצא רומן קל שכותרתו, Saiki Kusuo no Psi-nan - Extra Story of Psychics (חייו הרי האסון של סאיקי ק.-סיפורים נוספים של מדיומים), ואיתו שוחרר ספר ההמשך Saiki Kusuo no Psi-nan - Extra Story of Psychics 2(חייו הרי האסון של סאיקי ק.- סיפורים נוספים של מדיומים 2) ביולי 2014.

משחקי וידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחק וידאו שכותרתו "Saiki Kusuo no Psi Nan: Shijō Psi Dai no Psi Nan !?" פורסם בגיליון ה-32 של מגזין "Weekly Shonen Jump". המשחק פותח על ידי אולפני Bandai Namco ופורסם על ידי Bandai Namco Entertainment עבור Nintendo 3DS. הוא שוחרר ב-10 בנובמבר 2016 ביפן.

עיבוד נוסף למשחק הווידאו, הוא משחק הגנת מגדל לטלפונים ניידים שהוכרז ב-Jump Festa 2018. הוא שוחרר ב-16 באפריל 2018 ביפן.

קוסואו מופיע גם כדמות משחקית במשחק הלחימה "Jump – Cross J-Stars Victory VS" שיצא בשנת 2014. שחרורו האירופי והצפון אמריקאי מהווה את המהדורה הראשונה של "חייו הרי האסון של סאיקי ק." מחוץ ליפן.

סרט לייב אקשן[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2017 יצא סרט לייב אקשן לסדה בשם Psychic Kusuo (בתרגום חופשי- קסואו המדיום). הסרט עוקב אחרי עלילת העונה הראשונה של הסדרה, ביניהם סיפור הלידה של קסואו, התאהבותה של טרוהשי בקסואו, פסטיבל התרבות של בית הספר ועוד. ככל הנראה הסרט עוקב אחרי ההתרחשויות בין הפרקים 1–22 בעונה הראשונה, כיוון שהתרחשויות שקרו בפרקים 23 והלאה (כמו הצטרפותו של מטורי וסיפורו של קוסוקה סאיקי, אחיו הגדול של קוסואו) לא צוינו כמו כן 3 דמויות מרכזיות בסדרה (צ'יו יומהרה, רייטה טוריטסוקה וצ'יסאטו מרה) לא הופיעו בסרט.

קטגוריה:אנימות ומאנגות על-טבעי קטגוריה:אנימות ומאנגות קומדיה קטגוריה:משחקי טלפון סלולרי קטגוריה:משחקי נינטנדו 3DS קטגוריה:שונן