טיוטה:טל הנדלסמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: ניסוח פרסומי ולא אנציקלופדי.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: ניסוח פרסומי ולא אנציקלופדי.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. שכתוב

טל הנדלסמן (נולד ב-30 באוגוסט 1977) הוא כוראוגרף, במאי ומנהל אמנותי ישראלי. נחשב[דרושה הבהרה] לאחד ממייסדי ריקודי הפופ וההיפ-הופ בישראל.[דרוש מקור]

חיים אישיים וביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנדלסמן נולד בשנת 1977 בראשון לציון לרחל ואברהם הנדלסמן בבית מסורתי. אמו עלתה לארץ ישראל ממרוקו ואביו בן לניצולי שואה. בגיל 19 הנדלסמן היה רוקד במועדוני לילה ועובד במוסך בשעות הבוקר.

בסוף 1997 החל לעבוד עם הצוות של דנה אינטרנשיונל ואז החלה דרכו המקצועית. הנדסלמן רקד לצד אמנים מובילים, ביצע כוריאוגרפיות לפרסומות ולפרויקטים גדולים בישראל ומחוצה לה. הנדלסמן סיים בהצטיינות קורס הכשרת מורים. בשלהי שנות ה-90 עד שנות ה-2000 הקים בתי ספר לרקדנים והכשרות מורים. הוא יצר קו חדש בעסקי הבידור בישראל, ביצירות של עולם המדיה הטלוויזיונית האומנים והבמות בישראל ומחוצה לה. בשנת 2002 החל ללמד והפך למורה בכיר ב"סטודיו בי" בתל אביב, "סטודיו די דאנס" בחיפה, "סטודיו קצב הגוף" בראשון לציון וב"קסם הגוף" בבאר שבע. בשנת 2004 החל להעביר סדנאות מאסטר למורים ורקדנים בישראל ובאירופה. בשנת 2005 הפך לרכז הרשמי ב"בי אקדמי" בית ספר להכשרות מורים בתחום ההיפ הופ בישראל. הנדלסמן הוא שותף בכיר ורכז רשמי ב"בית הספר למקצועות הספורט".

שנת הפריצה של הנדלסמן בעולם הכוריאוגרפיה החלה לאחר כוריאוגרפיות שהנדלסמן ביצע לפרסומות של חברות מובילות וכמו כן גם לתוכנית הטלוויזיה הראשון בבידור ולפסטיבל הזמר הישראלי. בשנת 2008 החל הנדלסמן לטפס בשרשרת הכוריאוגרפים המובילים בישראל ויצר שיתופי פעולה עם אמנים כמו אייל גולן, ליאור נרקיס, שרית חדד, דנה אינטרנשיונל, סאבלימינל והצל וכל אמני תאקט רקורדס. הנדלסמן ביצע כוריאוגרפיות לחברות ענק בישראל ומחוצה לה: בזק, שופרסל, yes, הוט בידור, פפסי, קוקה קולה, ספרייט, פיוז טי, תנובה, קסטרו ורנואר. הנדלסמן הוסיף לרזומה שלו ביצוע כוריאוגרפיה גם לתוכניות טלוויזיה כגון: רוקדים עם כוכבים, אקס פקטור, דה וויס ישראל, הכוכב הבא, הבורר, לה לה לנד, גיימר, אסקייפ, צ'מפיונסניק, סוואגרז, וכמו כן גם לסרטי הקולנוע - לצוד פילים, איים אבודים וישמח חתני.

בשלהי שנת 2011 החל גם לביים מעבר לכוריאוגרפיה וייצר מאות קליפים עבור אמנים מובילים. ושיתף פעולה ככוריאוגרף וכבמאי עם עומר אדם, נועה קירל, עדי ביטי, מושיקו מור, אגם בוחבוט, עדן בן זקן, עדן חסון, קרן פלס, בן זיני וטיילור. ב-2014 החל דרכו גם כמנהל האמנותי של כוכבת הנוער נועה קירל, ומשם המשיך גם עם עדי ביטי, אושר כהן, רן שפיר, עדיאל טיירי ואלסי דול ו-kerria הבין-לאומית. ב-2016 החל את דרכו הבין לאומית בשיתופי פעולה עם אמנים, כגון: צ'ריס, סלין דיון, מאט פוקורה, בלאק אייד פיז, סנופ דוג, מאלומה וג'ניפר לופז.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

{קצרמר|ישראלים} {מיון רגיל:הנדלסמן, טל} קטגוריה:במאים ישראלים קטגוריה:כוריאוגרפים ישראלים קטגוריה:ישראלים שנולדו ב-1977