טיוטה:ישיבת רמות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ישיבת רמות - ישיבת רמות היא ישיבה גבוהה ציונית השוכנת בשכונת רמות בירושלים. הישיבה הוקמה באלול התש"ע, בהובלת הרב דוד אביחיל שליט"א – ראש הישיבה.

דרכה של הישיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנחת היסוד העומדת בבסיס דרכה של הישיבה היא שהתורה אינה מנותקת מהמציאות, התורה אינה אוסף של טקסטים עתיקים אשר יש לפענחם וללמדם, התורה היא דבר ד' המופיע אלינו דרך תורה שבכתב ותורה שבע"פ, ומדריכה אותנו בהוראה האלוקית בחיי היום יום, תוך התבוננות מעמיקה על המציאות כולה האישית החברתית והכללית. חלק חשוב באפיון הישיבה הוא יחס אישי בין הרבנים והתלמידים. לכל תלמיד בישיבה ניתנת האפשרות ללמוד בחברותא עם ראש הישיבה ועם כל אחד מהרמי"ם, תוך ליווי אישי בבניין האישיות ובניין המידות. הישיבה רואה בפיתוח האישיות חלק חשוב בהופעת התורה בעולם, התורה צריכה להופיע בכל גווניה ו"אותיותיה" וכאשר לא מופיעה אישיותו של האדם יש בכך פגם בהופעת התורה. דבר זה מתבטא בין השאר בכך שכל תלמיד יכול להיעזר בצוות על מנת לבנות תכנית המתאימה לו באופן אישי לפי תכונתו. וכן בהופעת הכשרונות הפרטיים הטמונים בתלמיד בפיתוח כשרונותיו.

חזונה של הישיבה הוא שכל מרכז התורני יהיה מקום תורה לכול סביבתו. התורה היא מוקד הישוב היהודי, לא רק מקום לימודי קודש לכמה שנים בודדות אלא מרכז לכל התושבים הרוצים לשמוע את דעת התורה והדרכתה בכל חלקי החיים. בשיעורים לציבור האנשים והנשים, בלימוד עם בחורי הישיבה ורבניה ובפעילויות חסד ועזרה לסביבה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתר הישיבה - http://www.yramot.com/

ראש הישיבה - https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%93%D7%95%D7%93_%D7%90%D7%91%D7%99%D7%97%D7%99%D7%9C

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]