טיוטה:מילטון ויליאם קופר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: כתיבה מוטית ולא אובייקטיבית.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: כתיבה מוטית ולא אובייקטיבית.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. שכתוב
מילטון ויליאם קופר
Milton William Cooper
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה ארה"ב
פטירה 5 בנובמבר 2001
אריזונה

מילטון ויליאם קופראנגלית: Milton William Cooper;‏ 6 במאי 19435 בנובמבר 2001) היה סופר, שדרן מחתרת, הוגה ומפיץ של תאוריות קשר.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קופר נולד בארצות הברית. כילד חי במדינות שונות, בוגר בית ספר יאמטו ביפן. שירת בפיקוד האוויר האסטרטגי בחיל האוויר של ארצות הברית. עבד על מפציצי B-52, מטוס תדלוק KC-135 וטילי מינטמן. סיים שירותו בשנת 1965.

הוא הצטרף לחיל הים האמריקאי, לאחר שגבר על מחלת ים כרונית. שירת על הצוללות uss-tiru וuss-tombigbee, בפעילות ימים מסייעת בדה נאנג (מלחמת וייטנאם), במחנה מודיעין וביטחון ימי קרטר, בסיירת נמל דה נאנג, בסיירת אבטחה בנהר דונג-הא, על ספינת uss-charles berry בתפקיד קצין במפקדת הצי הפסיפי, uss-oriskany. קופר זכה במספר מדליות עבור מנהיגותו וגבורתו בקרב.

במהלך תקופת שירותו כקצין זוטר במפקדה הראשית של הצי הפסיפי, הוא לקח חלק בצוות התדרוך המודיעיני עבור מפקד הצי וכמו כן פעל בתוקף תפקידו כמפענח צפנים kl-47 במרכז הפיקוד אשר במאקאלאפה, הוואי. סיים את שירותו בצי ב-11 בדצמבר 1975.

קופר למד בקולג' בלונג ביץ', קליפורניה, שם קיבל תואר במדעים ובצילום. הוא יסד את הגלריה והסטודיו absolute images לאמנות ולצילום בלונג ביץ'. ניהל את הקולג' ללימוד עסקים בשם 'אדלפי', המוסד הטכני של החוף הפסיפי, והקולג' הטכני הלאומי. לבסוף, היה מתאם שיווק ארצי של National Education and Software.

הוא הפיק כמה סרטי תעודה, ובהם סרט העוסק ברצח קנדי.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קופר הוא אישיות רדיו מוכרת בעולם, שידר את התוכנית hour of the time בתחנת WBCQ. הוא גם כתב רב מכר מחתרתי בשם 'behold a pale horse (הבט סוס חיוור).

קרן ויליאם קופר עזרה ליותר מ-700 תחנות FM חלשות להצטייד ולעלות לאוויר. תחת הנהגתו, נכנסה הקרן לתחום ההוצאה לאור. הספר הראשון שהפיצה היה אוקלהומה סיטי: היום הראשון (מאת מישל מארי מור) – שעסק בפיצוץ הבניין הפדרלי ע"ש אלפרד פ. מורָה באוקלהומה ב-19 באפריל 1995.

זמן מועט לאחר פיצוץ בניין המשרדים, דובר הבית הלבן הצהיר כי "ויליאם קופר הוא שדרן הרדיו המסוכן ביותר באמריקה". קופר קיבל הצהרה זו כמחמאה הגדולה ביותר שקיבל אי פעם.

תיקי ה-FBI של קופר, שנוצרו בעת התחקיר הביטחוני שעבר לשם שירותו הצבאי, הוחזקו באופן לא חוקי על ידי הבית הלבן במה שנודע אחר כך בשם 'filegate' (שימוש לא חוקי בתיקי מודיעין חסויים). זמן קצר אחר כך הנשיא קלינטון הורה לכל הסוכנויות הפדרליות להתחיל בחקירתו, רדיפתו, ותביעתו של קופר על מנת לסתום את פיו.

ב-1998 העיתון veritas וסוכנות ההפצה של harvest נקנו על ידי קואופרטיב הולמארק קרייטיב יחד עם כל הזכויות לפרסום כתביו של קופר כולל את ספרו 'הבט סוס חיוור' והספר אודות אוקלהומה (מ.מ. מור). הרוכשים התחייבו לאפשר גישה מתמדת של הציבור לחומר.

חי באריזונה בעבר עם אשתו הסינית אנני, בנותיו, דורות'י (פוּ), אליסון הקטנה, וכלביהם שוגרבֵּר וקראשר. במרץ 1999 שלח ויליאם את אשתו ובנותיו מחוץ לארצות הברית לשם ביטחונן. ומאז חי ועבד לבדו. נהרג על ידי אנשי השריף של מחוז אפאצ'י בעת פשיטה שנערכה על ביתו בנובמבר 2001. הוא נקבר בגבעה באיגר, אריזונה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ביוגרפיה (באנגלית)


קטגוריה:שדרני רדיו וטלוויזיה אמריקאים קטגוריה:תאוריות קשר קטגוריה:קצינים וחוגרים בצי ארצות הברית קטגוריה:קצינים וחוגרים בחיל האוויר של ארצות הברית קטגוריה:אמריקאים שנולדו ב-1943 קטגוריה:אמריקאים שנפטרו ב-2001