טיוטה:סלובומיר זובז'יצקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

סלאבומיר זובריצקי הוא פסנתרן, מלחין ובונה כלי נגינה, יליד וקרקוב, ידוע בעיקר בנגינה על ויולה אורגניסטה.

בשנת 2009 נתקל זובז'יצקי בעקבותיו של נדיר אמיתי - כלי המקלדת, שעוצב על ידי לאונרדו דה וינצ'י, אך כמעט לא היה ידוע ושכח. מופתע מן העובדות מן העבר, בשנים 2009 - 2012 יצר Zubrzycki גרסה משלו של העיצוב של לאונרדו דה וינצ 'י, ציור על מכשירים אחרים מ 1575 - 1625. הוא הביא לחיים מכשיר עם צליל ייחודי ומוכן לקונצרט.

הבכורה של רסיטל של ויולה אורגניסטה (ב -18 באוקטובר 2013 בקרקוב, במהלך פסטיבל הפסנתר המלכותי הבינלאומי של קראקוב, וב -21 באוקטובר בפסטיבל קונרד) היו הצלחה אמנותית מרהיבה וזכו לפרסום רב בתקשורת. דוח הווידיאו מהקונצרט הראשון של ויולה נצפה על ידי יותר משני מיליון אנשים ב- YouTube. הידיעה על בניית ויולה אורגניסטי הוצגה על ידי התקשורת הפופולרית ביותר בכל רחבי העולם, כולל BBC, הטלגרף, צרפת 24, דויטשה רדיו קולטור, קוריירה דלה סרה, MSN, עומאן Daily Observer, הינדוסטאן טיימס, טייפה טיימס.

הסיורים האירופיים שלו ב -2014-2016 (44 רסיטלים ב -15 מדינות) כללו רסיטלים בפסטיבל המוסיקה המוקדמת בשטוקהולם, פסטיבל המוזיקה Mänttä, קנטנים של וורטיסלבייה, פסטיבל גנט של פלנדריה, פסטיבל האמנות של קוטור, ימי מוסיקה פולנית בטורקיה, פסטיבל קיץ אוהריד, Milano Classica , Gaudete! פסטיבל בינלאומי למוסיקה עתיקה בפראג, פסטיבל קריסטופו בווילנה ועוד.

בשנת 2015 שוחררו שני אלבומים של ויולה. אלבום הסולו, "ויולה ארגניסטה - הצליל של דה וינצ'י" הוא ייחודי במובנים רבים: הוא לא רק ההקלטה הראשונה של ה"רסיטל "של דה וינצ'י, אלא גם את פרויקט המוזיקה הפולני הראשון שמומן על ידי חובבי מוסיקה מכל רחבי העולם על ידי פלטפורמת ההמון crossfunding העולמי, Kickstarter. האלבום מכיל שמונה יצירות בארוק (כולל היצירה היחידה שהורכבה עבור כלי הקשת המקלדת, סונטה לבוגנקלאבייר על ידי ג 'ג' א 'באך), וכבונוס, המוסיקה של לאונרדו דה וינצ'י - שהניח את יצירותיו המוזיקליות על הציור "דיוקן של מוזיקאי".

בהפקה השנייה הוזמן זובריצקי על ידי הזמרת האיסלנדית ביורק, שהוציאה גרסה אקוסטית של אלבומה האחרון "Vulnicura", עבור קול, ויולה אורגניסטה ורביעיית מיתרים. האלבום זמין בשתי גרסאות: CD ויניל.

ב -1988 סלאבומיר זוברז'קי סיים את לימודיו באקדמיה למוסיקה בקראקוב, שם למד פסנתר בכיתתו של פרופסור תדיאוש ז'ומז'ינסקי, ומוסיקה מודרנית בכיתתו של פרופסור אדם קצ'ינסקי. לאחר שקיבל מענק מתכנית פולברייט, הוא המשיך ללמוד פסנתר בקונסרבטוריון של בוסטון למוזיקה תחת פיקוחו של ג'ניס ובר בשנת 1990-91. הפסנתרן פיתח גם את כישוריו האמנותיים על ידי השתתפות בכיתות אמן בהדרכת ויקטור מרז'אנוב, מיכאל לוין, ג'רום לוונטל, ולודז'ימייז 'אוביידוביץ', יוהן סונלייטנר (צ'מבלו).

בשנת 1987 זכה בפרס בפסטיבל הפולני לפסנתר בסלופסק. סלאבומיר זובז'יצקי מקיים קונצרטים הן כסולן והן בביצוע תזמורת הפילהרמונית של פולניה, תזמורת הפילהרמונית של קרקוב, קאפלה קראקובינסיס, התזמורת הקאמרית של טורון, התזמורת הסימפונית של אימפריאל קולג 'בלונדון - וכמוסיקאית קאמרית עם רביעיית אולגה שוויג'יר (כאחת מחבריה) , גוונדולין ברדלי, ידוויגה גדולנקה, אנדז'יי היולסקי, בפולין, גרמניה, בריטניה, ספרד, אוקראינה וארה"ב. הוא עשה כמה הקלטות עבור פולסקי Nagrania (חברת הקלטה פולנית), רדיו פולנית וטלוויזיה. כמגיש, מלחין ומנהל מוסיקלי הוא שיתף פעולה עם פולנית טלוויסון על ייצור של תוכניות חינוכיות, כמו Wszystko gra (כל המוסיקה לאוזני - סדרת הרצאות על כלי נגינה עבור TVP 1 ו- TVP Polonia) ורחוב סומסום (גרסה פולנית ל- TVP 2). הוא השתתף בכמה פסטיבלים, ביניהם: פוזנן אביב של מוסיקה, מוסיקה בקרקוב העתיקה, אודיו-ארט בקרקוב, פסט דר קונטינטה בברלין, סדרת אמנים מבקרים בברקלי קולג 'למוסיקה בבוסטון, הצבעים של פולין, ורשה קרוס פסטיבל התרבות, הפעלת קולות בקלן וורשה, פסטיבל תיאטרון אדינבורו. הוא מתמחה בביצוע מוסיקה עכשווית, החל מדודקפונה ועד תיאטרון אינסטרומנטלי, אלתור וביצוע אמנות. הוא היה מרצה באקדמיה למוסיקה עכשווית - אוונגרד טירול באוסטריה (2005, 2007). הוא מלמד את שיעור הפסנתר שלו בבית הספר למוסיקה משנית של פרדריק שופן בקרקוב.

התעניינותו הממושכת בעיצוב ובבניית כלי נגינה, מלבד סדרת ההרצאות הטלוויזיונליות, גרמה לו לבנות העתק של הצלב של יוהן זילברמן משנת 1775. המכשיר, הנחשב לאבותיו של הפסנתר, הבעתנות המיוחדת שלו, נולדה בסדנה של סלבומיר זובירצקי ב -1994.

כיום, הפעילות האמנותית של זובריצקי מתמקדת בויולה אורגניסטה. הקונצרט של האמן מתכנן בחודשים הקרובים כמה קונצרטים במהלך מוסיקה אירופית מוקדמת ופסטיבלי מוסיקה קלאסית.