טיוטה:רישיון שייט בינלאומי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

רישיון שייט בינלאומי או "משיט 60" כולל את האפשרות להשיט ספינה באורך עד 24 מטרים לכל מקום בעולם. מדובר ביכולת לצאת מעבר ל-12 מייל מחוץ לגבולות ישראל. על מנת להשיג רישיון זה חייבים קודם לכן לעשות את הרישיון סקיפר הישראלי "משיט 30". לאחר שעברה שנה, ניתן לגשת למבחן GMDSS - מבחן קשר בינלאומי (אפשר ללמוד לבד או בקורס מסודר - העלות היא עד 4000 ש"ח) ולאחר המבחן להפליג עם מישהו בעל רישיון לחו"ל. ההפלגה חייבת להיות לא פחות מ-8 ימים. לאחר שעשיתם את כל אלה - מבחן סקיפר, קורס רדיו, הפלגה, שנה וותק - אתם יכולים להגיש בקשה למשרד התחבורה הימי בחיפה ואחרי כמה חודשים לקבל את ה"משיט 60".

עכשיו קצת על היציאה מחוץ לארץ בכלי שייט:

במקרה ויצאתם מחוץ לגבול, מש"א - מרכז שליטה אזורי של חיל הים מודע לכך וידרוש מכם לבצע החתמת דרכונים ביציאה ובחזרה מגבולות הארץ. המטרה של בדיקה זו היא לוודא שאינכם מבריחים דבר אל או מחוץ לישראל.

רישיונות נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קיימים מספר רישיונות נוספים בעולם הניתנים ע"י הMCA - ארגון הגג הבריטי שאחראי על התקנות השייט הבינלאומיות. תחת MCA פועלים מספר ארגונים:

  • IYT ארגון קנדי
  • RYA ארגון בריטי

ארגונים אלה הינם בתי ספר בינלאומיים הדואגים להכשיר צוותים לכלי שייט - בדרך כלל ההתמקדות הינה ביאכטות. בישראל ישנם בתי ספר הפועלים תחת IYT בהרצליה ובאילת.