טיוטה:תא אופק (האוניברסיטה העברית)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לוגו תא אופק באוניברסיטה העברית

תא אופק באוניברסיטה העברית, הוא תא סטודנטים וסטודנטיות פוליטי ברוח תנועת העבודה, שמייצגיה בכנסת הנם מפלגת "העבודה". עם זאת, החברים והחברות בתא אינם מתבקשים לבחור במפלגת העבודה בכל בחירות שהן.

התא הוקם בשנת ... ופעיל במיוחד בנושאים חברתיים, כשפעילותו העיקרית בקמפוס הר הצופים. בין המאבקים שהוביל התא, ניתן לציין: המאבק להעסקה ישירה...

תא אופק הוא השם הנבחר לתאי הסטודנטים ברוח ערכי תנועת העבודה בכל המכללות והאוניברסיטאות בארץ, בין השאר באוניברסיטת חיפה, באוניברסיטת בן גוריון ובטכניון.

נכון לשנת תש"פ (2019-2020), חברים בתא למעלה מ-70 סטודנטים וסטודנטיות, לקידום ערכי תנועת העבודה באוניברסיטה העברית, והוא מהווה את התא הגדול ביותר באוניברסיטה העברית, ואת תא אופק הגדול ביותר מבין האוניברסיטאות והמכללות בארץ.

הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה

היסטוריית התא[עריכת קוד מקור | עריכה]

התא הוקם בשנת... ונקרא בתחילה...

בשנת... התאחד ובבחירות... התפרק...

באופן מסורתי...

בבחירות ספטמבר 2019 (הסיבוב השני ב-2019), פעיל התא, ליאח פיינר, הוביל את מטה ירושלים של מפלגת העבודה-גשר.

הקשר בין תא אופק לאגודת הסטודנטים - מה הוביל התא יחד עם האגודה ולאאאאא שהתא היה חלק משמעותי באגודה והוביל אותה

מאבקים עיקריים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2013-2014 תא אופק היה מעורב בכל זירות ההשפעה הרלוונטיות: בקמפוס, בירושלים, ובכנסת.

בקמפוס התא הוביל בהצלחה קמפיין לראשות אגודת הסטודנטים ואילץ את חברת הקבלן של האוניברסיטה לשלם לעובדי הקבלן פיצויים כדין. בירושלים, התא היה מעורב בקמפיין למועצת העיר, בסופו איתי גוטלר, בוגר התא, נכנס למועצה. בכנסת, התא חשף סטודנטים רבים להתמחות בלשכות של חברי הכנסת של מפלגת העבודה.


המאבק להעסקה ישירה:

מאבק תחבורה

המחאה החברתית ב-2011

שוויון ומגדר

מאבק תשלומים: חברי תא אופק גילו שקיימים (2016) תשלומים עודפים ששילמו סטודנטים באוניברסיטה העברית, ללא צורך. את המאבק הוביל חבר התא אורי פרל.

מאבק מתמחים: שיהיו התמחויות למקצועות קריטיים באוניברסיטה

מאבק מעונות ודיור


מבנה התא[עריכת קוד מקור | עריכה]

התא מורכב, החל משנת 2018, משלושה צוותים עיקריים: צוות חוץ, צוות פנים וצוות דוברות.

  • צוות חוץ: צוות חוץ אחראי לפעילות התא מחוץ לאוניברסיטה, בדגש על המרחב המוניציפלי של העיר ירושלים. באופן שוטף, הצוות יוזם פעילות פוליטית בעיר, ומשלב בתוכה פרויקטים במרחב העירוני:
    • פעילות שוטפת: הצטרפות לפעילות פוליטית בירושלים ושיתוף פעולה עם ארגונים קיימים, כגון: השתתפות במצעדי הגאווה בעיר, השתתפות במחאה החברתית ב-2011, הצטרפות למחאת העדה האתיופית ב-2019 ועוד.
    • בנוסף, אחראי הצוות על העברת סיורים לחברי התא בירושלים ובכנסת.
    • צריך למלא פה את השורות, עשינו עוד דברים
  • צוות פנים (ראש צוות - הדר יפה): צוות פנים אחראי לפעילות התא בתוך האוניברסיטה בכל ארבעת הקמפוסים של האוניברסיטה העברית (הר הצופים, גבעת רם, עין כרם, רחובות). הפעילות מתמקדת ביוזמת פרויקטים, מחאות ואירועים פוליטיים, הנכחת הפעילות הפוליטית בכלל והשיח השמאלי בפרט במרחב הקמפוסי, ותגובה על אירועים פוליטיים וחברתיים שקורים בקמפוס או מחוצה לו. בין השאר, מוביל התא את המאבק להעסקה ישירה של עובדי ועובדות הניקיון באוניברסיטה בהובלת יו"ר התא הקודם, איתי כהן.
    כמו כן, הצוות אחראי על העלאת המודעות הפוליטית אצל חברי וחברות התא, ודואג להפגישם ולהפגישן עם ח"כים בהווה ולשעבר ועם אישים ציבוריים, לשיח על נושאים פוליטיים וחברתיים שונים. כך, אירח התא לאורך השנים אישים חשובים כמו רן כהן, מיכל בירן ונוספים.
    ב-2018 וב-2019, לקראת בחירות אפריל 2019, יזם הצוות מספר אירועים פוליטיים בקמפוס. ביניהם, מחאה נגד הזמנתו והשתתפותו של איתמר בן גביר לפאנל פוליטי על ידי אגודת משפטים, פאנל פוליטי לקראת הפריימריז למפלגת העבודה בהשתתפות מספר רב של חברי כנסת ואירוע שולחנות עגולים לכבוד שבוע הגאווה.
  • צוות דוברות (דוברת התא - אוֹרִי שפר): צוות דוברות אחראי על ניהול המדיה החברתית של התא בערוצים השונים, על שיווק האירועים והמסרים של התא כלפי האוניברסיטה וכלפי חוץ, ועל הנגשת מידע רלוונטי ומעניין לסטודנטים באוניברסיטה בכל הנוגע לעולם הרעיוני של תנועת העבודה. התא מנהל דף פייסבוק בעל אלפי עוקבים ודואג להגיב לאירועים פוליטיים באופן תדיר.

מזכירות תא אופק לפי שנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה יו"ר מזכיר
2013-2014 אדם שחף קים לביא
2014-2015 תמר אוחנה צליל?
2015-2016 עירא קראוס מיקה בק
2016-2017 אלון זיו אורי פרל
2017-2018 שירה הבל שקד רן
2018-2019 איתי כהן ליאור זרקה
2019-2020 גיא ליכטינגר נגה ספרא

בוגרי תא מפורסמים ומשפיעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • יעל סיני (צריך להוסיף תפקיד בתא ושנה): יו"ר שדולת הנשים.
  • תומר פינס (להוסיף תפקיד): יו"ר המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה.
  • תמר אוחנה (יו"ר התא): ראשת מטה ירושלים ב"כוח לעובדים".

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

תא אופק באוניברסיטה העברית - דף פייסבוק

תא אופק באוניברסיטה העברית - אינסטגרם

תא אופק באוניברסיטת בר אילן - דף פייסבוק

תא אופק באוניברסיטת תל אביב - דף פייסבוק

תא אופק באוניברסיטת בן גוריון - דף פייסבוק

תא אופק באוניברסיטת חיפה - דף פייסבוק

תא אופק בטכניון - דף פייסבוק

תא אופק באריאל - דף פייסבוק

תא אופק באקדמית תל אביב יפו - דף פייסבוק

תא אופק במכללת סמינר הקיבוצים - דף פייסבוק

תא אופק במכללת אורנים - דף פייסבוק

תא אופק במכללת עמק יזרעאל - דף פייסבוק

תא אופק במכללת הבינתחומי הרצליה - קבוצת פייסבוק

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]