טיוטה:תכנון פנסוני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

*תכנון פנסיוני* - *זהו תהליך מכירה ושיווק של מוצרים ושירותים פיננסים המקיפים את רצונו וצרכיו של הצרכן*

טבע האדם כפי שאנו מכירים מבקש צרכים בסיסים הקשורים בהישרדותו ובהשארת דורות המשך אחריו. ומכאן כוחות הטבועים באדם כאינסטינקטים הניעו אותו לבצע פעולות חיסכון כדי לשמר את הקיים לתקופות שהטבע לא יוכל לספק, כגון אגירת מזון בתקופת הקיץ לתקופת החורף וכדומה. לאחר התפתחות טכנולוגית במהלך 30 השנה האחרונות תוך שינויים דרמטיים בכלכלות העולם, תוחלת החיים של האדם הממוצע גדלה בצורה משמעותית ובסביבת החיים גדלה מורכבות השירותים שאנו צורכים. אותו אדם שחשב שיגיע לזקנה ויפטר מן העולם לאחר תקופה קצרה מוצא את עצמו מחוסר עבודה ללא הכנסה מספקת וסביבה כלכלית לא תומכת. כמו כן החיסכון מהווה גם מקורות צמיחה לכלכלת המדינה ובאותה מידה צריך לשרת את הכלכלה הכוללת של המדינה להאצת מנועי צמיחה תוך שימוש במקורות מימון . 

כותרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

התפתחות התכנון הפנסיוני בארץ .

במהלך שנות ה-60 שווקו בארץ תוכניות ביטוח לחיסכון פנסיוני אשר התחלקו לכמה קבוצות של מוצרים :פנסיות תקציביות, פנסיות צוברות זכויות, ביטוח חיים לזקנה, קופות גמל .

למעט פנסיה תקציבית - אחריות המעסיק לשלם לקצבה בעת פרישה או נכות, כל המוצרים הפנסיונים היו נושאי ריבית אשר הקנו לחוסך אפשרות לנהל כסף לצורך פרישה עתידית וכן לתכנן למקרה אסון הפוקד את החוסך .

רוב המוצרים שהיו משווקים נעלמו ממדף המכירות כתוצאה מהתפתחות

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שם סופר, שם ספר, שם הוצאה, תאריך הוצאה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]