טיילר בריז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טיילר בריז
Tyler Breeze
טיילר בריז במופע האקסס של רסלמניה 31
טיילר בריז במופע האקסס של רסלמניה 31
לידה 19 בינואר 1988 (בן 36)
פנטיקטון, קולומביה הבריטית, קנדה
שם במה בריזי בלה
מאט קלמנט
מתיאס ויילד
מייק דלטון
מייק מקגארת'
טיניי יאנג
טיילר בריז
משקל 96 ק"ג
גובה 1.83 מטר
לאום קנדי
קריירה מקצוענית 2007–2023 (כ־16 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מאמנים לאנס סטורם
תרגילי סיום Beauty Shot
מידע אישי
בן או בת זוג
  • Ashley Miller (20162019)
  • Allison Donato (2020–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מתיאס קלמנטאנגלית: Mattias Clement; נולד ב-19 בינואר 1988) הוא מתאבק קנדי. הוא מוכר בעיקר בשל תקופתו בארגון ההיאבקות WWE, שבו הופיע תחת שם הבמה טיילר בריז.

החיים שלפני[עריכת קוד מקור | עריכה]

קלמנט נולד בקנדה והחל להתאמן באקדמיה של מתאבק ECW, WCW ו-WWE לשעבר, לאנס סטורם, בקלגרי.

קריירת היאבקות מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קריירה מוקדמת (2007–2010)[עריכת קוד מקור | עריכה]

קלמנט ערך את הופעת הבכורה שלו בשנת 2007 בליגה שנקראה Power Zone Wrestling תחת השם מתיאס ויילד. הקרב הראשון של קלמנט הסתיים בניצחון על רייג' אוריילי ב-25 באפריל 2007. בשנת 2008 קלמנט החל להתאבק עבור ליגת NWA Extreme Canadian Championship Wrestling שנודעה בשם המקוצר שלה ECCW. שנתיים לאחר מכן התאבק בליגת Prairie Wrestling Alliance והקרב האחרון שלו בעבור הארגון ECCW היה ב-11 בספטמבר בהפסד לבילי סווייד.

WWE[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחלקות הפיתוח (2010–2015)[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שקלמנט חתם על חוזה עם ארגון ה-WWE, הוא ערך את קרב הבכורה שלו ב-2 בדצמבר 2010 בארגון הפיתוח FCW שבו ניצח בקרב נגד ביג אי, דארן יאנג ורומן ליאקי. בחודש לאחר מכן קלמנט התאבק תחת השם מייק מקגארת', שם שהחזיק מעמד שלושה חודשים עד ששונה בחודש אפריל לשם מייק דלטון. דלטון ערך את קרב הבכורה הטלוויזיוני שלו ב-17 ביולי 2011 בהפסד לאלכסנדר רוסב. את ניצחונו הראשון רשם ארבעה חודשים בדיוק לאחר מכן על פיטר אורלוב. ב-15 בדצמבר דלטון זכה בקרב הבאטל רויאל אשר קבע את זהות הטוען לכתר לאליפות במשקל כבד של FCW. בקרב זה דלטון כשל בניסיונו לזכות באליפות נגד ליאו קרוגר, אך ב-2 בפברואר 2012 זכה באליפות כשהוא מביס את אותו קרוגר. תקופת כהונתו נמשכה כשלושה שבועות כאשר הוא מפסיד את האליפות בחזרה לקרוגר. כשהארגון FCW שינה את שמו לשם NXT, דלטון ערך את הופעת הבכורה שלו בקרב זוגות ב-20 ביוני ביחד עם CJ פרקר בהפסדם לאסנשיין (קנת' קמרון וקונור אובריאן). דלטון רשם את ניצחון הבכורה שלו בקרב זוגות עם ג'ייסון ג'ורדן על הוניקו וקמאצ'ו ב-1 באוגוסט.

בתחילת שנת 2013 דמותו של דלטון לא קיבלה תשומת לב ואהדה מצד הקהל, והאחראים בארגון אמרו לו שבשביל להישאר איתם הוא צריך להמציא את עצמו מחדש עם דמות חדשה. ב-24 ביולי בתוכנית NXT קלמנט הגיע בדמות הילית (דמות ששנואה על הקהל) של מתאבק נרקיסיסט שמצלם תמונות סלפי באייפון שלו ואפילו במהלך הקרבות, שם הבמה של דלטון שונה לטיילר בריז. לאחר שבריז ו-CJ פרקר הפסידו לאנזו וקאס בקרב זוגות, זאת בגלל שפרקר סירב לצאת ולהכניס במקומו את בריז, נקבע קרב בין השניים ב-16 באוקטובר, קרב שאותו בריז ניצח. שבועיים לאחר מכן בקרב חוזר פרקר הוא זה שניצח, מה שלמעשה סיים את הפיוד ביניהם.

בחודש דצמבר בריז עזר לבו דאלאס לשמור על אליפות העולם של NXT במהלך קרב "חוטבי עצים" נגד אדריאן נוויל. כתוצאה מההפרעה של בריז, נקבע קרב בין בריז לנוויל ל-15 בינואר 2014, קרב שבו נוויל ניצח. חודש לאחר מכן בקרב חוזר בין השניים, נוויל שוב ניצח את בריז. באירוע NXT Arrival שנערך ב-27 בפברואר בריז היה אמור להתאבק נגד אקסבייר וודס, הקרב נעצר לאחר 35 שניות בלבד כשאלכסנדר רוסב מפריע למהלך הקרב. ב-8 במאי בקרב באטל רויאל שבו השתתפו 20 מתאבקים על ההזדמנות לקבל קרב על אליפות העולם של NXT, בריז ביחד עם עוד שני מתאבקים זכו בקרב לאחר תיקו משולש. כתוצאה מכך, השלושה (בריז, סמי זיין וטייסון קיד) התאבקו בקרב משולש, בקרב שבו קיד זכה. באירוע NXT TakeOver שנערך בסוף חודש מאי, בריז ניצח את זיין בקרב מועמדות לתואר, אך ספג פציעה באמצע חודש יוני כתוצאה משבר באצבע, שגרמה לו להיעדר במשך חודש. בריז חזר ב-24 ביולי בניצחון על מוג'ו ראולי וקיבל קרב אליפות נגד נוויל שלושה שבועות לאחר מכן, אך כשל בניסיונו לאחר שטייסון קיד הפריע במהלך הקרב וגרם לפסילה. מעשה זה הוביל לקרב בין בריז לקיד שבוע לאחר מכן, קרב שבו קיד ניצח בעזרת ספירת חוץ. באירוע NXT TakeOver: Fatal 4-Way בריז נכלל בקרב המרכזי שהיה קרב מרובע על אליפות העולם של NXT נגד האלוף נוויל, סמי זיין וטייסון קיד, קרב שבו נוויל הצליח לשמור על התואר. שלושה ימים קודם לכן, ערך בריז את הופעת הבכורה שלו ברוסטר הראשי בתוכנית Raw כשצוות לקיד בקרב זוגות נגד נוויל וזיין, קרב שנועד ליצור ציפייה לקראת הקרב המרובע באירוע של NXT.

ב-8 בינואר 2015 בריז ניצח את צ'אד גייבל, שערך בכורה בארגון. ב-21 בינואר בריז נוצח על ידי הידאו איטמי במסגרת הסיבוב הראשון של הטורניר שקבע את המועמד לתואר האליפות. בקרב חוזר בין השניים, שנערך באירוע NXT TakeOver: Rival, איטמי שוב ניצח את בריז. היריבות בין השניים נמשכה וכללה את המתאבק פין באלור שביחד השלושה היו אמורים להילחם בקרב משולש על המועמדות לתואר באירוע NXT TakeOver: Unstoppable, שנערך ב-20 במאי, אך עקב התקיפה על איטמי במגרש החניה, הקרב צומצם לקרב יחידים בין בריז ובאלור, שבו באלור ניצח. ב-22 באוגוסט באירוע NXT TakeOver: Brooklyn בריז התאבק נגד המתאבק ג'ושין "ת'אנדר" לייגר, אך בריז הפסיד לו. בריז התאבק ביחד עם בול דמפסי במסגרת טורניר הזוגות לזכר דאסטי רודס, אך השניים הודחו כבר בסיבוב הראשון על ידי תומאסו צ'אמפה וג'וני גרגאנו. באירוע NXT TakeOver: Respect שנערך ב-7 באוקטובר הפסיד בריז בקרב לאפולו קרוז. קרב זה היה הקרב האחרון של בריז ב-NXT ולאחר מכן זומן לרוסטר הראשי על ידי טריפל H.

בכורה ברוסטר הראשי (2015–2016)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בריז הופיע לראשונה בתוכנית סמאקדאון ב-22 באוקטובר 2015 במסגרת התוכנית של המיז, כשהוא מוצג על ידי סאמר רה ותוקף את המתאבק דולף זיגלר. ב-9 בנובמבר בתוכנית Raw הפסיד בריז לדין אמברוז בקרב במסגרת הסיבוב הראשון של טורניר אליפות ה-WWE העולמית במשקל כבד. במהלך חודש נובמבר בריז המשיך את הפיוד שלו נגד זיגלר, מה שהוביל לקרב ביניהם באירוע סדרת ההישרדות, קרב שבו בריז יצא עם ידו על העליונה. לעומת זאת, זיגלר ניצח את בריז בתוכניות השבועיות של Raw וסמאקדאון ובעוד שני קרבות נוספים שסיימו את הפיוד ביניהם. באירוע הרויאל ראמבל 2016 בריז הודח על ידי רומן ריינס ו-AJ סטיילס, כשהוא שוהה בקרב במשך שתי דקות בלבד. ב-15 בפברואר בתוכנית Raw בריז השתתף בקרב מחומש שכלל את דין אמברוז, קווין אואנס, סטארדאסט ודולף זיגלר על האליפות הבין יבשתית, בקרב זה בריז היה זה שהוצמד לניצחון על ידי אואנס. ברסלמניה 32 הודח על ידי מארק הנרי במסגרת קרב הבאטל רויאל לזכרו של אנדרה הענק.

בריזנגו (2016–2019)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-28 באפריל בתוכנית סמאקדאון בריז ציוות לשורותיו את המתאבק R-טרות'. ב-2 במאי בתוכנית Raw בריז ניצח את גולדאסט לאחר התערבות מצד טרות'. ב-12 במאי בתוכנית סמאקדאון, בריז וטרות' ניצחו בקרב זוגות את גולדאסט ופאנדנגו. לאחר הקרב בריז ופאנדנגו תקפו את טרות' וגולדאסט. ב-16 במאי בתוכנית Raw בריז ופאנדנגו ניצחו את טרות' וגולדאסט ושוב רשמו ניצחון עליהם ב-26 במאי בתוכנית סמאקדאון. בריז ופאנדנגו נקראו בריזנגו והם הועברו לתוכנית סמאקדאון כחלק מפיצול המותגים (הדראפט). ב-24 ביולי במופע המקדים לאירוע באטלגראונד, בריזנגו גברו בקרב זוגות על האוסוס. באירוע סאמרסלאם בריזנגו התאבקו בקרב שלוש קבוצות על שלוש קבוצות, כשקבוצתם הפסידה. לאחר מכן בריזנגו הודחו כבר בסיבוב הראשון על ידי אמריקן אלפא במסגרת הטורניר שקבע את אלופי הזוגות הראשונים של סמאקדאון.

ב-8 בנובמבר בריזנגו ניצחו את "הוודוילנס" (איידן אינגליש וסיימון גוטץ') בקרב העפלה לצוות של סמאקדאון באירוע סדרת ההישרדות, כשהצוות שלהם הוא זה שמפסיד לצוות של Raw. במהלך זמן זה, בריזנגו קיבלו תפנית בדמויות שלהם, כשהדמויות שלהן עוצבו כדמויות שקראו לעצמם "משטרת האופנה". ב-2 באפריל 2017 במסגרת האירוע רסלמניה 33, בריז ופאנדנגו לקחו חלק בקרב הבאטל רויאל לזכרו של אנדרה הענק.

ב-25 באפריל בריזנגו ניצחו את האסנשיין בקרב "הבס את השעון" ובכך הפכו למועמדים לתואר הזוגות וזכו בקרב על האליפות נגד האוסוס באירוע באקלאש. במהלך הפיוד נגד האוסוס, בריזנגו הפכו לדמויות האהובות, אך לא הצליחו לזכות באירוע באקלאש בתואר. ב-23 במאי בריז ופאנדנגו ניצחו כל אחד מהם בקרב יחידים את ג'יי וג'ימי אוסו ואיתגרו את האוסוס לקרב על תוארי הזוגות בהמשך הערב, אך שוב לא הצליחו לזכות בהן. במשך החודשים הבאים השניים השיקו את התוכנית הצדדית "קובצי האופנה", שהייתה בעצם סצנה במהלך הפרק שבריזנגו מגלמים בלשים, שפותרים תעלומות. סצנות אלה בבוא הזמן גרפו תגובות אוהדות מהקהל שהגדירו את המוצר כ"מוזר אבל מבדר". ב-10 באוקטובר בריזנגו התאבקו בקרב זוגות מרובע נגד האסנשן, צ'אד גייבל ושלטון בנג'מין וההייפ ברוס (זאק ריידר ומוג'ו ראולי) אשר קבע את זהות הטוענים לתואר הזוגות של האוסוס, בקרב זה בריז הוא שהוצמד לניצחון על ידי בנג'מין. ב-27 במרץ בריז נוצח על ידי דולף זיגלר. שבוע לאחר מכן התאבק בקרב ארבעה על ארבעה לצד פאנדנגו, טיי דילינג'ר וזאק ריידר בהפסדם לברון קורבין, דולף זיגלר, מוג'ו ראולי ופרימו קולון. באחד הקרבות המקדימים לאירוע רסלמניה 34, בריז השתתף בקרב הבאטל רויאל לזכרו של אנדרה הענק, אך שלטון בנג'מין הדיח אותו. ב-16 באפריל בריזנגו עברו באופן רשמי ל-Raw כחלק מתוכנית הסופרסטאר שייק-אפ (שפירושו העברה של מתאבקים בין המותגים Raw וסמאקדאון), ואף ניצחו בקרב זוגות את הבר (שיימוס וסזארו). באירוע הרויאל ראמבל הגדול ביותר, שהתקיים ב-27 באפריל, השתתף בקרב הרויאל ראמבל הגדול ביותר של 50 המשתתפים ונכנס כמספר השלושים, שהה בקרב פחות מחצי דקה והודח על ידי מוג'ו ראולי. ב-14 במאי בריזנגו הפסידו לבו דאלאס וקורטיס אקסל, שכינו את עצמם לראשונה בשם "The B Team". שבוע לאחר מכן, בריזנגו הפסידו בקרב זוגות נוסף נגד דאלאס ואקסל. ב-11 ביוני בריזנגו הפסידו בקרב זוגות לדולף זיגלר ודרו מקינטייר. לאחר מכן, עקב פציעתו של פאנדנגו בכתף, בריז החל להתחרות בקרבות יחידים והפסיד בשני קרבות למוג'ו ראולי, האחד ב-16 ביולי והאחר בשבוע לאחר מכן. ב-13 באוגוסט, בריז הפסיד בקרב יחידים לברון קורבין. ב-15 באוקטובר, בריז נוצח על ידי בובי לאשלי. ב-12 בדצמבר במסגרת התוכנית NXT, בריז נענה לאתגר של ריקושט והגיע כדי להתחרות נגדו על אליפות צפון אמריקה של NXT. בקרב זה בריז הפסיד לריקושט וכשל בניסיונו לזכות בתואר. ב-17 בדצמבר, בריז היה זה שנענה לאתגר שהציב דין אמברוז על התמודדות עבור תואר האליפות הבין יבשתית בפני הרוסטר של Raw. בקרב זה בריז הפסיד לאמברוז.

החזרה ל-NXT‏ (2019–2021)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-25 באפריל, בריז החל להופיע באירועים של NXT. ב-22 במאי, בריז חזר להופיע בצילומי התוכנית NXT, כשקטע את אלוף צפון אמריקה של NXT, ולווטין דרים, באמצע נאומו; הוא צילם סלפי ביחד עם דרים ולאחר מכן תקף את דרים. באירוע NXT TakeOver: XXV, שנערך ב-1 ביוני, בריז כשל בניסיונו לזכות באליפות צפון אמריקה של NXT לאחר שהפסיד לולווטין דרים. ב-19 ביוני, בריז, ולווטין דרים ומאט רידל הפסידו בקרב שלושה נגד שלושה לחברי קבוצת The Undisputed Era, אדם קול, בובי פיש ורודריק סטרונג. ב-3 ביולי, בריז נוצח בקרב יחידים על ידי רודריק סטרונג. ב-31 ביולי, בריז ניצח את ג'קסון רייקר; לאחר הקרב, הוא הותקף על ידי חברי The Forgotten Sons, עד שפאנדנגו רשם את חזרתו לארגון לאחר פציעה ונחלץ לעזרתו של בריז. ב-14 באוגוסט, בריז ופאנדנגו ניצחו בקרב זוגות את The Forgotten Sons (סטיב קאטלר ווסלי בלייק). ב-25 בספטמבר, בריזנגו וקושידה ניצחו את קבוצת אימפריום (אלכסנדר וולף, פביאן אייכנר ומרסל ברטל). ב-9 באוקטובר, בריזנגו הפסידו ל-Forgotten Sons. שבועיים לאחר מכן, בריזנגו ואייזיאה "סוורב" סקוט ניצחו בקרב שלושה נגד שלושה את The Forgotten Sons. ב-11 בדצמבר, בריזנגו ניצחו את האחים סינג. ב-10 בינואר 2020 בתוכנית 205 לייב, בריז גבר על טוני ניס. חמישה ימים לאחר מכן, בריז התחרה נגד אייזיאה "סוורב" סקוט וליאו ראש בקרב משולש אשר קבע את אחד המועמדים לאליפות ה-NXT במשקל קל באירוע Worlds Collide, שבסופו סקוט ניצח. ב-17 וב-24 בינואר בתוכנית 205 לייב, בריז ניצח את ארייה דבארי. ב-31 בינואר, בריז נחל הפסד לאנג'ל גרזה. ב-5 בפברואר, בריז הפסיד לג'ורדן דבלין. ב-13 במרץ בתוכנית 205 לייב, בריז, דני בורץ', אייזיאה "סוורב" סקוט, קושידה ואוני לורקאן ניצחו בקרב הדחות חמישה נגד חמישה את טוני ניס, ארייה דבארי, "ג'נטלמן" ג'ק גלאגר, מייק קנליס ודה בריאן קנדריק, כשבקרב זה הוא הודח על ידי גלאגר. ב-25 במרץ, הוא ניצח את אוסטין ת'יאורי. ב-3 באפריל בתוכנית 205 לייב, בריז הפסיד לג'נטלמן ג'ק גלאגר. ב-3 ביוני, בריז ופאנדנגו חזרו יחדיו כצמד בריזנגו וניצחו את חברי קבוצת The Undisputed Era (בובי פיש ורודריק סטרונג) ואת דני בורץ' ואוני לורקאן על מנת להפוך לטוענים לכתר לאליפות הזוגות של NXT. שבועיים לאחר מכן, בריזנגו כשלו בניסיונם לזכות באליפות הזוגות לאחר שהפסידו לאלופי הזוגות מקבוצת אימפריום, פביאן אייכנר ומרסל ברטל. בלילה השני של הספיישל המסיבה האמריקאית הגדולה, שנערך ב-8 ביולי, בריזנגו ודרייק מאבריק הפסידו בקרב שלושה נגד שלושה ללגאדו אל פנטסמה (סנטוס אסקובר, חואקין ויילד וראול מנדוזה). במופע המקדים לאירוע NXT TakeOver XXX, שנערך ב-22 באוגוסט, בריזנגו ניצחו את דני בורץ' ואוני לורקאן ואת לגאדו דל פנטסמה (חואקין ויילד וראול מנדוזה) בקרב זוגות משולש אשר קבע את הטוענים לכתר לאליפות הזוגות של NXT. ארבעה ימים לאחר מכן, בריזנגו ניצחו את אייכנר וברטל והפכו לאלופי הזוגות החדשים של NXT, האליפות הראשונה של בריז ב-WWE. ב-16 בספטמבר, בריזנגו ניצחו את אייכנר וברטל בקרב החוזר על אליפות הזוגות של NXT. ב-21 באוקטובר, השניים הפסידו את חגורות אליפות הזוגות לדני בורץ' ואוני לורקאן. ב-30 בדצמבר, בריזנגו הפסידו ל-Grizzled Young Veterans (ג'יימס דרייק וזאק גיבסון). ב-13 בינואר 2021, בריזנגו הפסידו ל-The Undisputed Era (אדם קול ורודריק סטרונג) והודחו מטורניר הזוגות לזכר דאסטי רודס כבר בסיבוב הראשון. ב-17 במרץ, בריזנגו הפסידו ללגאדו דל פנטסמה. שבועיים לאחר מכן, בריז הפסיד לסנטוס אסקובר בקרב שאינו היה על תוארו של האחרון. ב-20 באפריל, בריזנגו הפסידו ל-Grizzled Young Veterans. ב-11 במאי, בריזנגו הפסידו לאלופי הזוגות של NXT,‏ MSK (נאש קרטר ווס לי) בקרב שאינו היה על חגורות האליפות של האחרונים. ב-15 ביוני, בריז העניק לצמד בריזנגו את הניצחון בקרב מול אימפריום (פביאן אייכנר ומרסל ברטל).

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טיילר נישא למתאבקת אודרי מארי בחודש ספטמבר של שנת 2016.

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הישגים בארגון ההיאבקות Florida Championship Wrestling - FCW
    • אליפות במשקל כבד של FCW (פעם אחת)
    • אליפות הזוגות של FCW (פעם אחת) - עם ליאקי
  • הישגים בארגון ההיאבקות Prairie Wrestling Alliance - PWA
    • אליפות הזוגות של PWA (פעם אחת) - עם דן מיירס
  • הישגים במגזין ההיאבקות Pro Wrestling Illustrated - PWI
    • PWI דירג אותו במקום ה-61 מתוך 500 המתאבקים הטובים ביותר לשנת 2015
  • הישגים בארגון ההיאבקות World Wrestling Entertainment - WWE

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טיילר בריז בוויקישיתוף