טיפול זוגי (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


טיפול זוגי
Couples Retreat
כרזת הסרט הקולנועית
כרזת הסרט הקולנועית
בימוי פיטר בילינגסלי עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי וינס ווהן, סקוט סטאבר עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ג'ון פאברו, וינס ווהן עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה דן לבנטל עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים וינס ווהן
גטלין גריפית
איימי היל
אלכסיס נאפ
פיטר סרפינוביץ'
ג'ון מייקל היגינס
קארן דייוויד
Joy Bisco
טאמורה מוריסון
קן ג'ונג
Tasha Smith
קאלי הוק
Janna Fassaert
קריסטן בל
ג'ייסון בייטמן
מאלין אקרמן
Faizon Love
ג'ון פאברו
ז'אן רנו
קריסטין דייוויס
קרלוס פאנס
Justin Deeley עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה א. ר. רהמן עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום אריק אלן אדוארדס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה רלטיביטי מדיה, Wild West Picture Show Productions עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה UIP Duna, סרטי יוניברסל, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, הפצה לאולמות הקולנוע עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 5 בנובמבר 2009 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 113 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו couplesretreat
www.couplesretreatmovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טיפול זוגיאנגלית: Couples Retreat) הוא סרט קומדיה רומנטית אמריקאי משנת 2009 בבימויו של פיטר בילינגסלי (דבר המציין את תפקיד הבימוי הראשון שלו) ועם תסריט שנכתב על ידי ג'ון פאברו, וינס ווהן ודנה פוקס. ווהן ופאברו מככבים לצד ג'ייסון בייטמן, פייזון לאב, קריסטין דייוויס, מולין אוקרמן, קריסטן בל וז'אן רנו. הסרט הופץ בארצות הברית ב-9 באוקטובר 2009, והוא צולם בעיקר באי בורה בורה בפולינזיה הצרפתית.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היחסים של ג'ייסון וסינת'יה הם לא מה שהם היו פעם. בני הזוג לא מצליחים להיכנס להיריון והפער ביניהם הולך וגדל. במאמץ אחרון להציל את הקשר, השניים מזמינים מקום בספא הטיפולי - עדן. כדי לחסוך עלויות בני הזוג מזמינים עוד כמה חברים טובים שיצטרפו אליהם ל"אי התענוגות". מהר מאוד מתברר לחברים המניע האמיתי של בני הזוג והודות למנהל האי הקשוח, החופשה המפנקת הופכת למועקה אחת גדולה עבור כולם.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנים דמויות אודות
וינס ווהן דייב זוג פרוורי טיפוסי עם שני ילדים. הנישואים שלהם נראים בסדר, אבל שניהם מבינים שדייב נוטה לערער את רוני על ידי חציית גבולות רגשיים וחסימת צרכיה בשל עבודתו המתישה. בסיום הטיפול שלהם, מרסל מעניק להם את פסל החמור כרוח החייתית שלהם מכיוון ששניהם עקשנים ונושאים בנטל לא רק של צרותיהם שלהם אלא גם של אחרים.
מולין אוקרמן רוני
ג'ון פאברו ג'ואי זוג אהובים עוד מהתיכון שמערכת יחסיהם התפרקה עקב אמונתם ש"פספסו" את החיים אחרי התיכון, אודות לכך שהתחתנו ונהיו להורים מיד לאחר מכן, שניהם אף שוקלים להתגרש ברגע שבתם תלך לקולג'. הבת שלהם, לייסי, היא נערה חכמה אך מעט מרדנית. לאחר שהשניים התאחדו מחדש בעקבות הטיפול, מרסל נותן להם פסל של זאב, שכן הם "חיות להקה" אך ליבם תמיד נמצא אצל בן זוגם המיועד.
קריסטין דייוויס לוסי
ג'ייסון בייטמן ג'ייסון זוג בעייתי שהרעיון שלו היה לנסוע לאתר הנופש 'עדן' יחד עם החברים שלהם. הבעיות שלהם נובעות מחוסר תקשורת מסובך לצד היחס השתלטני של ג'ייסון והקושי שלהם להיכנס להיריון. הם זוג מאוד קפדני ומאורגן והכי מעוניינים לתקן את מערכת היחסים שלהם. לאחר שהם מתאחדים בסוף הטיפול מרסל מעניק להם פסל של ארנב, בשל יכולתם המולדת להתגבר על כל מכשול שעומד בדרכם.
קריסטן בל סינת'יה
פייזון לאב שיין זוג מנוגד לחלוטין. טרודי ושיין מותשים עד מהרה אחד מהשני בשל הבדלי הגיל ותחומי העניין ביניהם. טרודי יוצאת לחיי הרווקות המקומי ובזמן שהוא מנסה למצוא אותה ולהחזיר אותה, שיין וגרושתו ג'ניפר מתפייסים במקום זאת. הפסל שמוענק להם הוא של דבורת הדבש כדי לסמל שאמנם הם עשויים לבקר פרחים אחרים מעת לעת, אך שום דבר לא מתוק כמו לחזור לכוורת שלהם.
קאלי הוק טרודי
ז'אן רנו מרסל המטפל הראשי, המייסד והמפעיל של אתר הנופש 'עדן'.
פיטר סרפינוביץ' סטנלי המנהל הבריטי של אתר הנופש אשר מפקח על שהותם של הזוגות והיה אלוף הניקוד המקורי של גיטאר הירו באי.
טאשה סמית' ג'ניפר גרושתו של שיין.
ג׳ונה וולש לייסי בתם המתבגרת של ג'ואי ולוסי.
קן ג'ונג וארדו המטפל של ג'ייסון וסינת'יה.
איימי היל ג'ין המטפלת של שיין וטרודי.
ג'ון מישל היגינס רוברט המטפל של דייב ורוני.
קרלוס פאנס סלבדורה מדריך היוגה.
טאמורה מוריסון בריגס עוזרו ויד ימינו של מרסל, יליד האי.
קארן דייוויד דיילת בספא.
ורנון ווהן סבא ג'ים ג'ים אביו של דייב. ווהן הוא אביו גם במציאות של השחקן וינס ווהן.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המיקום העיקרי לצילומים היה באתר הנופש St. Regis Bora Bora, הנמצא באי בורה בורה שבפולינזיה הצרפתית.[1] אתרי צילום נוספים כוללים את לוס אנג'לס, אולפני יוניברסל ונמל התעופה שיקגו או'הייר.

שיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטי יוניברסל ספגה ביקורת על כך שהוציאה את השחקנים פייזון לאב וקאלי הוק מהכרזות הבינלאומיות של הסרט, כשהן מציגות רק שישה ולא שמונה מחבר השחקנים הראשיים ששימשו לחומרי קידום מכירות בארצות הברית. האולפנים אמרו שהם מתחרטים על גרימת התקלה וזנחו את התוכניות להשתמש בכרזה המתוקנת במדינות אחרות.[2] בשנת 2020, פייזון לאב הגיש תביעה שהאשימה את יוניברסל באפליה גזעית וב-Whitewashing(אנ') בגין המשך השימוש בכרזה הפוגעת.[3]

סרטי יוניברסל שיתפו פעולה עם קבוצות שונות לתמיכה כספית כדי לסייע בשיווק הסרט. נותני החסות כוללים את מועצת התיירות של טהיטי שבה צולם הסרט, יצרני Bud Light וקפטן מורגן, חנות הכלבו של בלומינגדיילס ו-Crunch Gyms. משחק הווידאו גיטאר הירו מופיע גם הוא באופן בולט בסרט.

קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט זכה להצלחה קופתית, כאשר הגיע למקום הראשון בסוף שבוע הפתיחה שלו עם הכנסה של $34,286,740 והפך להצלחה הקופתית הגבוהה ביותר של וינס ווהן מאז "הצד שלו הצד שלה" משנת 2006. הסרט הכניס 109.2 מיליון דולר בארצות הברית ו-58.8 מיליון דולר בשווקים אחרים, בסך כולל של 171 מיליון דולר ברחבי העולם.[4]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט התקבל לרעה על ידי המבקרים. באתר Rotten Tomatoes לסרט יש דירוג של 10% על סמך 164 ביקורות עם דירוג ממוצע של 3.80/10.[5] ב-Metacritic, לסרט יש ציון של 23 מתוך 100 המבוסס על ביקורות של 27 מבקרים, מה שמצביע על "ביקורות לא חיוביות בדרך כלל".[6] קהלים שנסקרו על ידי CinemaScore העניקו לסרט ציון ממוצע של "B" בסולם A+ עד F.[7]

רוג'ר איברט העניק לסרט 2 מתוך 4 כוכבים. הוא מבקר את העלילה הנוסחתית ואת היעדר פרטי הדמויות, אך ציין ש"הדיאלוג המתוזמן והחכם של ווהן" הוא אחד החלקים הטובים בסרט.[8] ג'יימס בררדינלי כתב: "למרות היותו בינוני ובעיקר נשכח, 'טיפול זוגי' אינו בלתי נעים, אם כי קל יותר להמליץ עליו לצפייה ביתית מאשר ליציאה לקולנוע".[9] דניס הארווי ממגזין וראייטי כתב: "לסרט יש כמה רעיונות מבריקים וצוות שחקנים מושך שעף כל כך גבוה עקב ביצועים משעממים".[10] קלאודיה פוייג מ-USA Today תיארה את הסרט כ"מייגע, לא רומנטי, ילדותי ומצחיק רק מפעם לפעם".[11]

תביעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדוגמנית לשעבר אירינה קרופניק הגישה ליטיגציה בסך 10 מיליון דולר על פלישה לפרטיות, תוך ציון שמות של כמה נאשמים, כולל המפיקים של הסרט, הנובעת מסצנת אוננות לכאורה שבה השחקן ג'ון פאברו משתמש בתמונה שלה.[12] שופט בית המשפט העליון במנהטן פסק נגד קרופניק והאחרונה לא קיבלה דבר.[13]

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפסקול הופץ ב-6 באוקטובר 2009 על ידי רלטיביטי מדיה הכולל בתוכו רבים מהשירים שבהם נעשה שימוש בסרט.[14][15]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Can be seen from film credits and the official St. Regis Bora Bora website.
  2. ^ "The Big Picture". The Los Angeles Times. 2009-11-17.
  3. ^ Maddaus, Gene (2020-11-25). "Faizon Love Files Race Discrimination Suit Over 'Couples Retreat' Poster". Variety (באנגלית אמריקאית). ארכיון מ-2020-11-25. נבדק ב-2021-04-04.
  4. ^ "Couples Retreat (2009) Box Office". Box Office Mojo. נבדק ב-2011-09-06.
  5. ^ "Couples Retreat (2009)". Rotten Tomatoes. נבדק ב-1 במרץ 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "Couples Retreat reviews". Metacritic. נבדק ב-1 במרץ 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "Cinemascore". אורכב מ-המקור ב-2018-12-20. נבדק ב-2019-07-20.
  8. ^ Ebert, Roger (7 באוקטובר 2009). "Not exactly a retreat, more like a surrender". RogerEbert.com. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ Berardinelli, James (8 באוקטובר 2009). "Couples Retreat". Reelviews Movie Reviews. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ Harvey, Dennis (7 באוקטובר 2009). "Couples Retreat". Variety magazine. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ Claudia Puig (8 באוקטובר 2009). "'Couples Retreat': Run away, fast - USATODAY.com". USA Today. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ MARY KATHRYN BURKE (12 במרץ 2010). "Former Model Sues NBC Universal Over 'Couples Retreat'.". ABC News. נבדק ב-2010-10-30. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ "Former Bikini Model Loses Tort Claim Over Use of Photo in Movie". Jonathan Turley. 13 ביולי 2010. נבדק ב-2013-04-11. {{cite web}}: (עזרה)
  14. ^ "Site Temporarily Unavailable". Couplesretreatsoundtrack.com. אורכב מ-המקור ב-2010-08-17. נבדק ב-2010-08-31.
  15. ^ Latest activity. "Couples Retreat: Original Motion Picture Soundtrack: A.R. Rahman: Music". Amazon. נבדק ב-2010-08-31.