טלמן איסמאילוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טלמן איסמאילוב
Telman İsmayılov
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 26 באוקטובר 1956 (בן 67)
Goychay District, אזרבייג'ן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ברית המועצות, אזרבייג'ן, טורקיה, רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים טורקיה עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה אוניברסיטת המדינה לכלכלה של אזרבייג'ן עריכת הנתון בוויקינתונים
מעסיק אוניברסיטת המדינה לכלכלה של אזרבייג'ן עריכת הנתון בוויקינתונים
השקפה דתית יהדות עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טלמן מרדנוביץ' איסמאילובאזרית: Telman İsmayılov; נולד ב-26 באוקטובר 1956) הוא איש עסקים אזרי ויזם יהודי ממוצא יהודי-אזרי. מאחר שאזרבייג'ן לא מתירה לאזרחיה להחזיק ביותר מאזרחות אחת, טלמן עזב את המדינה והוא מחזיק באזרחות רוסית וטורקית. מכהן כיושב ראש קבוצת AST הרוסית הפעילה במספר מדינות. עד לשנת 2009, בבעלותו של איסמאילוב היה השוק הגדול ביותר באירופה, שוק צ'רקיזובו במוסקבה.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלמן איסמאילוב נולד בבאקו, אז בשליטת ברית המועצות, בשנת 1956. הוא הילד העשירי למשפחה בעלת 12 ילדים. יש לו קרובים מוסלמים הן מצד אביו והן מצד אמו וגם יהודים מיהדות ההרים.

בשנת 1989 רשם את תאגיד AST המהווה ראשי תיבות של שני בניו, אלקפר ושחרן, וכן את שמו הפרטי. לאחר שפתח בית מלון מפואר באנטליה, ולדימיר פוטין ביקר אותו בחריפות וטען כי הוא מאוכזב מכך שבעוד רוסיה חווה משבר אשראי, טלמן השקיע כה רבות מכספו מחוץ למדינה ומתהדר בעושרו.

בשנת 2009 נפתח מלון מרדן פאלאס בבעלות איסמאילוב.

ב-6 ביוני 2013 התעניין ברכישת קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, אך בסופו של דבר רכש את הקבוצה איש העסקים אלי טביב.

איסמאילוב ידוע באורח חייו הראוותני, הוא שילם מיליוני דולרים בעבור הופעות פרטיות של זמרים מפורסמים כגון ג'ניפר לופז, מריה קארי, טום ג'ונס ואחרים. הוא שילם סכום של 1.4 מיליון דולרים לג'ניפר לופז כדי שתשיר בעבורו למשך 10 דקות בלבד. השיר, בה הזמרת מאחלת לו מזל טוב לרגל הולדתו, זמין לצפייה באתר יוטיוב. איסמאילוב אף הזמין לאירועיו השונים שחקנים מפורסמים דוגמת שרון סטון, ריצ'רד גיר, מוניקה בלוצ'י, פריס הילטון ועוד רבים.

באוקטובר 2021 נעצר בפודגוריצה, מונטנגרו בשל עברות כלכליות שבהם מואשם ברוסיה. בהמשך שלטונות מונטנגרו סירבו להסגיר אותו לרוסיה והוא קיבל מקלט מדיני[1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]