טל וייס (שחקן)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טל וייס
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 2 באפריל 1979 (בן 45)
נְתַנְיָה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים בית צבי עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טל וייס (נולד ב-2 באפריל 1979) הוא שחקן תיאטרון, מדבב, וזמר-יוצר ישראלי.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

וייס גדל בעיר נתניה ועם סיום לימודיו בתיכון "שרת" בעיר בשנת 1997 התגייס לצה"ל ושירת כשנתיים בחיל המודיעין.

עם סיום שירותו הצבאי החל את לימודיו בבית הספר הגבוה לאומנויות הבמה "בית צבי", אותם סיים בשנת 2002. במהלך לימודיו זכה וייס במספר מלגות הצטיינות.

בעבר היה וייס בן זוגה של השחקנית אילנית גרשון ולשניים נולדו תאומים בשנת 2016.

בתיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין השנים 2002-2004 שיחק וייס בעיקר בתיאטרון הספרייה. בין תפקידיו הבולטים בשנים אלה היו הורסט בהצגה "עקומים" בבימויו של עידו ריקלין, פסקל בהצגה "הבלון האדום" בבימויו של רפי ניב, ארקדי בהצגה "אבות ובנים" בבימויו של עידו ריקלין, בארי בהצגה "הבחורים בדלת ממול" בבימויו של גדי ענבר, ארנסט במחזמר "קברט" בבימויו של ארתור קוגן, קמר אל-זמאן בהצגה "פנטזיה" בבימויו של עידו ריקלין ומגוון תפקידים במחזמר "משתגעים מאהבה" בבימויו של משה קפטן.

בקיץ 2004 השתתף בהפקה המסחרית של המחזמר "צלילי המוזיקה" בבימויו של משה קפטן.

בשנת 2005 שיחק את התפקיד הראשי זמלה בהצגה "עלי כינור" בהפקת תיאטרון באר שבע ובבימויו של רפי ניב.

בשנת 2006 שיחק את התפקיד הראשי נורי בהצגה "תרנגול כפרות" בהפקת תיאטרון הקיבוץ ובבימויו של רפי ניב.

בשנת 2007 חזר וייס לתיאטרון באר שבע וגילם את דמותו של מרק בהצגה "הנערה מן הכפר" בבימויו של משה קפטן. כמו כן שיחק בהפקה המסחרית של המחזמר "נרניה - האריה המכשפה וארון הבגדים" גם כן בבימויו של קפטן.

גם בשנת 2008 שיתף פעולה עם משה קפטן כשגילם את דמותו של נוח בהפקה המסחרית (בשיתוף תיאטרון בית ליסין) של המחזמר "אוליבר".

בשנת 2009 לקח וייס חלק במופע "ערב עירוני" - ערב מוזיקלי משיריו של נתן אלתרמן בבימויו של גיא אלון ובניהולו המוזיקלי של עידו מנור. כמו כן הצטרף להצגת הילדים "אמיל והבלשים" בהפקת תיאטרון המדיטק, בבימויו של רפי ניב.

בספטמבר 2009 הצטרף ללהקת שחקני התיאטרון הקאמרי שם הוא משחק עד היום, והשתתף לאורך השנים במחזמר "ינטל" (בשיתוף תיאטרון חיפה) בבימויו של משה קפטן, במחזמר "כנר על הגג" בבימויו של משה קפטן, שם גילם מספר תפקידים כשהבולט מביניהם הוא דמותו של פרצ'יק, גילם את ליונק בהצגה "גטו" בבימויו של עמרי ניצן, השתתף במחזמר "קברט" בבימויו של עמרי ניצן, גילם את דמותו של גרין בהצגה ריצ'רד השני ואת דמותו של ריברס בהצגה "ריצ'רד השלישי" - שתי הצגות שעלו במקביל בבימויו של ארתור קוגן, גילם מגוון תפקידים בהצגה "סיראנו דה ברז'רק" בבימויו של גלעד קמחי, השתתף במחזמר "דבר מצחיק קרה" בבימויו של עמרי ניצן, גילם מגוון תפקידים בהצגה "איש קטן, מה עכשיו?" בבימויו של איתי טיראן, את דמותו של שר הארמון בהצגת הילדים "עוץ לי גוץ לי" בבימויו של רוני פינקוביץ', את דמותו של גלבוע בהצגה "גורודיש" בבימויו של הלל מיטלפונקט, את הדמויות אדי וסמית במחזה המוזיקלי "אופרה בגרוש" בבימויו של גלעד קמחי, את דמותו של בודקין בהצגה "איבנוב" בבימויו של ארתור קוגן, את הדמויות קראפקי ושרנק במחזמר "סיפור הפרברים" בבימויו של צדי צרפתי, את דמותו של ויגלנד בהצגה "עמודי החברה" בבימויו של ארתור קוגן, את דמותו של רודה בהצגה "שלוש אחיות" (בשיתוף תיאטרון הבימה) בבימויו של חנן שניר, את דמותו של לודוביקו בהצגה "אותלו" בבימויו של עירד רובינשטיין, את דמותו של אדי במחזמר "שיגעון המוזיקה" בבימויו של גלעד קמחי, בערב המוזיקלי "לילה בפריז" בבימויו של גלעד קמחי, את דמותו של הרופא השני בהצגה "מתאבל ללא קץ" בבימויו של ארי פולמן, את דמותו של ירון בהצגה "גדר חיה" בבימויו של אילן רונן, את הדמויות מיכאל/חפץ בהצגה "השיבה" בבימויה של איה קפלן, את דמותו של עמי גרנק ותפקידים נוספים בהצגה "הטנק" בבימויו של עירד רובינשטיין ואת דמותו של רן בהצגה "הבן של מושיקו הגדול" אף היא בבימויו של רובינשטיין..

בין לבין גילם וייס את דמותו של אראל בהצגת הילדים "המלאך" בהפקתם המשותפת של תיאטרון בית לסין ותיאטרון המדיטק ובבימויה של ציפי פינס.

כמו כן, גילם את דמותו של רוברט בהצגה "הכתובה" בבימויו של אבישי בן גל, את דמותו של חיליק בהצגה "שירות לקוחות" ואת דמותו של רולנד בהצגה "משהו קוסמי" בבימויה של שרה פון שוורצה (הצגה בה שיחק לצד אשתו באותו הזמן - אילנית גרשון), כולן הפקות של תיאטרון הספרייה.

בקולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2018 השתתף וייס בסרט הקצר "סומניה" מאת ובבימויה של דניאל ג'יידלין, תלמידת בית הספר לקולנוע "מנשר". הסרט נבחר לבחירה הרשמית של פסטיבל הקולנוע הבינלאומי "Blow Up Art House" בשיקגו.

דיבוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

וייס דיבב מגוון תפקידים בסרטים "למעלה", "הדרקון הראשון שלי", "טינטין" ו"מכוניות 2".

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2016 הוציא וייס את אלבום הבכורה (EP) "מה כבר יכול להיות?" בהפקתו המוזיקלית של היוצר ברק אולייר. מתוך האלבום יצאו לרדיו 3 סינגלים: "רעש לבן", "מה כבר יכול להיות" ו"התזוזות הקטנות".