טנשוגייראס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טנשוגייראס
Tanxugueiras
לידה גליסיה
מוקד פעילות ספרדספרד ספרד
תקופת הפעילות מ-2016
זרם פמיניזם עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה Galician folk music, pandeireteiras עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת ספרדית, גליסית עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
פרופיל ב-IMDb
חברים
איידה טריו
אולאיה מאניירו
סבלה מאניירו
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טנשוגייראסגליסית: Tanxugueiras) היא שלישייה מוזיקלית שהוקמה על ידי איידה טריו והתאומות מאניירו, אולאיה וסבלה. ההרכב מבצע את שיריו בעיקר בשפה הגליסית, המזוהה עם מקום מגוריהן של השלושה, גליסיה. הן החלו להוציא מוזיקה לאור באופן מסחרי בשנת 2016.

הלהקה מתמחה במוזיקה הגליסית המסורתית. אולם בשילוב עם צלילים מודרניים, הז'אנר המתקבל הוא שילוב של המוזיקה המסורתית עם מוזיקת עולם ואף פופ. היא מאדירה את נושא הפמיניזם והעצמה נשית.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברות טנשוגייראס התפרסמו כשווידאו בו הן מופיעות לצד "Banda das Crechas" בהופעתם בגלאזגו הופץ בשלהי 2016 והפך לוויראלי ברשתות החברתיות.[1]

בשנת 2018 הוציאה הלהקה לאור את האלבום הבכורה שלה, Tanxugueiras, שזכה בפרס MIN בקטגוריית "האלבום הגליסיני הטוב ביותר".[2][3] באותה השנה, לאחר כמה שיתופי פעולה עם אמנים רבים דוגמת NAO וסונדארואה, יצאה לסיבוב הופעות עולמי במדינות כמו קובה, הודו, שווייץ וסקוטלנד.

בשנת 2019 קיבלו חברות טנשוגייראס את פרס Martín Codax da Música.[4] בנובמבר אותה השנה יצא אלבומן השני, Contrapunto.

בשנת 2021 הכריזה רשות השידור הספרדית כי הלהקה תשתתף בקדם הלאומי לאירוויזיון 2022, בנידורם פסט. שירה לאירוע, "Terra", יצא לאור ב-21 בדצמבר.[5][6] ב-26 בינואר 2022 ביצעה הלהקה את "Terra" בחצי הגמר הראשון של הקדם. היא הגיעה למקום השני עם 93 נקודות, והעפילה לשלב הגמר. עם תום ספירת הקולות בגמר הגיעו חברות טנשוגייראס למקום השלישי עם 90 נקודות.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2018: Tanxugueiras
  • 2019: Contrapunto

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טנשוגייראס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Las gallegas Tanxugueiras se vuelven virales desde Escocia
  2. ^ Tanxugueiras comeza a xira de presentación do seu primeiro disco
  3. ^ Tanxugueiras gaña o Premio MIN de disco en galego do 2018
  4. ^ Edicións anteriores
  5. ^ "Benidorm Fest: Estos son los 14 artistas y canciones de la preselección de España para Eurovisión 2022". rtve.es (בספרדית). RTVE. 10 בדצמבר 2021. נבדק ב-21 בדצמבר 2021. {{cite web}}: (עזרה)תחזוקה - ציטוט: url-status (link)
  6. ^ "Escucha todas las canciones del Benidorm Fest, en exclusiva en RTVE Play". rtve.es (בספרדית). RTVE. 21 בדצמבר 2021. {{cite web}}: (עזרה)