טריומף, כלב העלבונות הקומי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טריומף הכלב המעליב

טְרַיוֹמְף, כלב העלבונות הקומי (באנגלית: Triumph, the Insult Comic Dog) היא בובת יד המופעלת על ידי הקומיקאי והתסריטאי האמריקני רוברט סמייגל.

טריומף הופיע לראשונה בתוכנית הלייט-נייט של הקומיקאי קונאן או'בריאן, בשנת 1997, והפך במהרה לאחת הדמויות האהובות והפופולריות בתוכנית, בזכות העלבונות אותם הטיח באנשים ובמרואיינים.

טריומף זוהה כזן של כלב הרים יוגוסלבי, כביכול, ובעקבות זאת אימץ מבטא סלבי לכאורה. דמותו של טריומף עוצבה בעקבות "אד הגרב" - בובת גרב מעשנת סיגר וגסת רוח שהופיעה בטלוויזיה הקנדית ובעקבות הקומיקאי מילטון ברל, אף הוא בדחן מעשן סיגר; אך יותר מכל הושפע טריומף מהקומיקאי האמריקני דון ריקלס, הנחשב על ידי רבים כממציא הז'אנר של הסטנד-אפ המעליב.

משפט המפתח של טריומף, בו הוא משתמש בכל הזדמנות, הוא: "For me to poop on..." ("בשבילי לחרבן עליו"). הוא מוסיף את המשפט אחרי מחמאה בדרך כלל, לדוגמה: "קוויבק זה מקום נפלא... שעליו אוכל לחרבן!!"

טריומף מופיע בתוכניתו של קונאן בערך אחת לחודש-חודשיים, בדרך כלל ככתב שטח אשר יוצא לסקר אירועים שונים ברחבי ארצות הברית בדרכו הייחודית והמעליבה. בנוסף, הופיע טריומף בקליפ השיר "Ass Like That" של זמר הראפ אמינם ואף השתתף כפרשן פוליטי-סאטירי בפאנל הבחירות לנשיאות 2004 של רשת החדשות MSNBC.

מערכונים נבחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טריומף כפרשן בחירות ברשת MSNBC
  • ביקור בתערוכת הכלבים "ווסטמיניטר" ו"חשיפת" חגיגות המין ההומוסקסואלי הקשה בין הכלבים.
  • סיקור האודישנים לאמריקן איידול בו החווה טריומף את דעתו על איכות השירה של המועמדים.
  • סיקור המשפט של מייקל ג'קסון בו ניסה לאמוד טריומף את מידת שפיותם של מעריצי ג'קסון.
  • סיקור התורים ליד בתי הקולנוע בניו-יורק שהציגו את הסרט מלחמת הכוכבים - פרק 2: מתקפת המשובטים. מערכון זה נחשב על ידי רבים כמערכון הטוב ביותר של טריומף וכונה בפי קונאן או'בראיין בריאיון לרדיו כ"רגע הטלוויזיוני המצחיק ביותר בעשר שנים האחרונות".
  • בפברואר 2004 עורר מערכון בו הטיח טריומף עלבונות בצרפתים-הקנדיים של מחוז קוויבק בקנדה סערת מחאות מצד פוליטיקאים קנדים.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בשנת 2003 הוציא טריומף אלבום מוזיקלי בשם Come Poop With Me ("בוא לחרבן איתי", "poop" נשמע באנגלית כמו כלבלב). האלבום, אשר דורג למבוגרים בלבד, כלל שירים גסים על ידוענים, אהבתו של טריומף למין ביזארי ואירח דמויות מוכרות מעולם הבידור האמריקאי. בשנת 2004, טריומף ואלבומו אף היו מועמדים לפרס גראמי בקטגוריית אלבום הקומדיה אך הפסידו לג'ון סטיוארט. זאת הייתה אחת הפעמים הבודדות שדמות פיקטיבית (ולא המפעיל שלה) מועמדת לגראמי.
  • בשנת 2004 NBC השיקה DVD עם מיטב קטעיו של טריומף בשם The Best of Triumph the insult comic dog.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]