יאיר יעקבי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף יאיר יעקובי)
יאיר יעקבי
לידה 20 ביוני 1983 (בן 40)
תשמ"ג
מדינה ישראל
פרופיל ב-IMDb

יאיר יעקבי (נולד בט' בתמוז תשמ"ג, 20 ביוני 1983) הוא קומיקאי, סטנדאפיסט, במאי, תסריטאי ישראלי, שחקן, חבר בהרכב הקומי אנדרדוס וכותב טור שבועי בעיתון מוסף 'אתנחתא' מבית העיתון "בשבע".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד ברעננה לשושנה והרב יוסף יעקבי. למד בישיבת ההסדר קריית שמונה, ב-2008 סיים תואר ראשון בחינוך ותואר שני במנהל עסקים בהתמחות במערכות מידע באוניברסיטת בר-אילן.

בשנת 20092012 עבד במערכות המידע בבנק אגוד לישראל.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2011 פנה אליו נדב נוה והציע לו להצטרף להרכב קומי דתי, יחד עם חברם לספסל הלימודים מתן צור. יעקבי נענה להצעה והמליץ לצרף חבר נוסף שהכיר משירותו הצבאי, אשר בן-אבו. הארבעה הקימו יחד את ההרכב הקומי 'אנדרדוס'. כיום להרכב סרטוני רשת רבים, קליפים, פרסומות, שלושה מופעי מערכונים וחמישה מחזות זמר לילדים, וכן אלפי עוקבים ברשתות החברתיות. ב-2013 התחיל לעבוד בחברת ההפקות רוגטקה של שלמה בלס (ממפיקי לאטמה בעבר) ככותב ובמאי וידאו. בין השאר בקמפיינים עבור ניר ברקת, אבי וורצמן ויריב לוין, כמו גם בסרטוני הסברה עבור דני אילון, צעירי אגודת חב"ד[1], מועצת יש"ע ועוד. בין השאר כתב יחד עם האחרון את סדרת מערכוני "ג'ון קרי פתרונות בע"מ" שהתפרסמו בארצות הברית והביאו אף לתגובה של מחלקת המדינה של ארצות הברית.

בין השנים 20162017 כתב מדור שבועי סאטירי במגזין "מוצ"ש" של "מקור ראשון".

בשלהי שנת 2016 העלה יחד עם אורי מלמד ואמיר מויאל את מופע הסטנדאפ המשולש שכלל קטעי סטנדאפ שונים משולבים בערב אחד.

באפריל 2017 החל לכתוב טור אישי שבועי בעמוד האחורי של "בשבע", הטור כולל בדרך כלל סיפורים סאטיריים על הנעשה במגזר ומחוצה לו וכן הצצה מבודחת לחייו האישיים של יעקבי[2]. בינואר 2020 עבר הטור למוסף "אתנחתא" על פני עמוד שלם.

בינואר 2018 השיק יעקבי את מופע הסטנדאפ המלא שלו "אומר מעט מדבר הרבה". המופע עוסק בזוגיות, רווקות מאוחרת, יחסי דתיים-חילונים ועוד. מאז השקתו עלה המופע מאות פעמים ברחבי ישראל.

יעקבי הוא מחזאי שותף ושחקן בחמישה מחזות זמר של אנדרדוס - "חלומות במגירה", "הדייג ודג הזהב", "מערת האוצר", "הרפתקה בחלל" ו"הרפתקאות האביר פומפדור". הוא כתב ושיחק בשלושה מופעי המערכונים של אנדרדוס - אנדרדוס 1, אנדרדוס 2, והמופע שהושק ב-2019 - "גברים שהשתיקה יפה להם".

כותב ומפיק סרטונים הומוריסטיים יחד עם המאייר הלל שלפין בערוץ "שלפין ויעקבי עושים מה בא להם" ביוטיוב. בין הסרטונים: "מרחשוון" ו"אם טראמפ נשיא" שגרפו מאות אלפי צפיות ביוטיוב ובפייסבוק.

מיולי 2019 ועד דצמבר 2019 שידר פודקאסט קומי-פוליטי-מיגזרי-אקטואלי-שבועי "יורים בנגמ"ש" יחד עם מתן צור[3].

ממאי 2021 הוא ומתן צור משדרים הסכת בכאן הסכתים בשם "צור ויעקבי" שמהווה המשך ל"יורים בנגמ"ש".[4]

ביוני 2021 הוציא את ספרו לא עשו חכמינו בהוצאת ידיעות ספרים שמאגד את סיפוריו הסאטירים מ"בשבע" ובמות אחרות.[5]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נשוי לאריאלה, גר בעץ אפרים שבשער השומרון ואב לארבעה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יאיר יעקבי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]