יאיר שטרן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יאיר שטרן
יאיר שטרן, 2011
יאיר שטרן, 2011
לידה 6 ביולי 1942 (בן 81)
תל אביב, המנדט הבריטי
מדינה ישראלישראל ישראל
השכלה אוניברסיטת תל אביב עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים שי שטרן
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יאיר שטרן (נולד ב-6 ביולי 1942[דרוש מקור]) הוא עיתונאי ואיש טלוויזיה ישראלי, בנו של אברהם שטרן, מפקד לח"י.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בתל אביב לרוני ואברהם שטרן. נולד כארבעה חודשים לאחר שאביו, מפקד לח"י, נרצח. קרוי "יאיר" על שם כינויו המחתרתי של אביו. למד בבית ספר ביאליק בנתניה, בבית הספר לקציני ים עכו, ובעירוני ד' בתל אביב. סיים תואר ראשון במדע המדינה באוניברסיטת תל אביב, ותואר שני בתקשורת באוניברסיטת טמפל, בפילדלפיה.

אף על פי שרבים מיוצאי לח"י רצו לראות בו את ממשיך דרך אביו, הוא פנה לתחום אחר – עיתונות. את דרכו בתקשורת החל ככתב ספורט בעיתון מעריב. לאחר לימודיו בחו"ל חזר לארץ ושימש ככתב ספורט בערוץ הראשון. שימש בתפקידים שונים בערוץ הראשון, עד שמונה בסוף שנות ה-80 לכתב בוושינגטון. במהלך תפקידו סיקר שתי מערכות בחירות לנשיאות ארצות הברית, אירועים חשובים ביחסים עם ברית המועצות, ואת מלחמת המפרץ. בשנת 1993 מונה למנהל הטלוויזיה הישראלית. בתקופת פרשת בר-און חברון הגן על העיתונאים שחשפו את הפרשה.

מאז התפטרותו מהטלוויזיה בשנת 2000, משמש כיו"ר העמותה להנצחת מורשת לח"י וחלליהם. ב-2008 מונה כחבר ההנהלה הציבורית של הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה[1].

ביוני 2009 מונה ליו"ר זמני של התזמורת הסימפונית ירושלים[2] ובהמשך אותה שנה, מונה למנהל הכללי של התזמורת[3]. הוא שימש בתפקיד זה עד מאי 2020[4].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יאיר שטרן נשוי לדסי חיה ואב לארבעה, מתגורר בירושלים. בנו הוא מפיק הטלוויזיה שי שטרן ובתו ד"ר ענת שטרן היא היסטוריונית באוניברסיטה הפתוחה.

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • יאיר בן "יאיר", ידיעות ספרים, 2022. ספר אוטוביוגרפי העוסק בחייו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יאיר שטרן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]