יד בשווי מיליון דולר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יד בשווי מיליון דולר
Million Dollar Arm
כרזת הסרט באנגלית
כרזת הסרט באנגלית
מבוסס על סיפור אמיתי
בימוי קרייג גילספי
הופק בידי ג'ו רות', מארק קיארדי וגורדון גריי
תסריט טום מקארתי
עריכה טטיאנה ריגל
שחקנים ראשיים עסיף מנדבי (Ash Vasudevan)
Rey Maualuga
Darshan Jariwala
Pitobash Tripathy
Barry Larkin
Sudev Nair
Karl Ravech
Jayson Stark
Ken Rosenthal
Steve Levy
גרגורי אלן ויליאמס
Allyn Rachel
Curt Schilling
ג'ון האם (ג'י. בי. ברנסטין)
לייק בל
ביל פקסטון (תום האוס)
אלן ארקין
סוראג' שארמה (Rinku Singh)
מדהור מיטל (Dinesh Patel)
צי מא (וויל צ'אנג)
בר פאלי
Greg Pitts
Martin Seifert
Mike Pniewski
אל ספיינצה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה א. ר. רחמן
צילום גיולה פדוס
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה סרטי וולט דיסני, Roth Films, Mayhem Pictures עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי אולפני וולט דיסני
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 6 במאי 2014
משך הקרנה 124 דקות
שפת הסרט אנגלית ומעט הינדי
סוגה סרט ביוגרפי, סרט ספורט, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 25 מיליון דולר
הכנסות 38.3 מיליון דולר (25 בספטמבר 2014)
הכנסות באתר מוג'ו milliondollararm
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יד בשווי מיליון דולראנגלית: Million Dollar Arm) הוא סרט קולנוע אמריקאי המתאר את השתלבותם של ספורטאים הודים, בעיקר שחקני קריקט, בקבוצות הבייסבול בארצות הברית.

הסרט, בבימויו של קרייג גליספי(אנ'), על פי תסריט של טום מקארתי, הופץ ב-2014. התסריט מבוסס על סיפורם האמיתי של שחקני הבייסבול רינקו סינג ודינש פאטל, שזכו בתוכנית מציאות בהודו שארגן סוכן השחקנים ג'י בי ברנסטין.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'יי. בי. ברנסטיין(אנ') (ג'ון האם) ושותפו אש וסודבן(אנ') (את דמותו מגלם השחקן אסיף מנדווי(אנ')) הם שני סוכני ספורטאים(אנ') שפרשו מעבודתם בחברה גדולה לטובת קריירה עצמאית. לדאבונם, כל הספורטאים בהם טיפלו פרשו ממשחק וניסיונם לגייס לסוכנותם את כוכב הפוטבול פופו נכשל.

בחיפוש אחרי שווקים חדשים גילה ג'יי. בי. את משחק הקריקט בהודו. לדעתו ניתן להכשיר כוכב קריקט להיות מגיש(אנ') בבייסבול. ג'יי. בי. שכנע את המשקיע ויל צ'אנג(אנ') (צי מא(אנ')) לתמוך בתוכנית ויצא להודו. בהודו ארגן ג'יי. בי. תוכנית מציאות בשם יד בשווי מיליון דולר בה התחרו המתמודדים על יכולת זריקה מהירה למטרה. שני הזוכים בתחרות זכו בסכומים של 100,000 דולר למקום הראשון ו-10,000 למקום השני ואחד מתנאי התחרות היה הסכמתם מראש לנסיעה לארצות הברית לצורך המשך אימון והצגה בפני קבוצות המחפשות זורק. אחד מתנאיו של צ'אנג היה שהזוכים יוכלו לעמוד למבחן כזורקי בייסבול תוך שנה אחת בלבד.

ג'יי. בי. מצא מאמן בשם טום האוס(אנ') (ביל פקסטון) שהסביר לו שטכניקת הזריקה בקריקט שונה מהותית מטכניקת הזריקה בבייסבול, ולכן שנה אינה מספיקה על מנת להכשיר אדם להתחרות על מקום באחת מקבוצות ליגת העל, אולם ג'יי. בי. שצ'אנג הקציב לו שנה בלבד, שכנע את האוס שאין לו מה להפסיד מניסיון כזה ולעומת זאת יש לו אפשרות להרוויח והאוס הסכים לאתגר.

ג'יי. בי. טס להודו, שם הוא פוגש את עומס התנועה, את הצפירות בלתי פוסקות ואת הדרך ההודית לניהול עסקים. הסוכן ששכר, ריי (אלן ארקין) מייעץ לו לזרז תהליכים על ידי מתן תשלומים נוספים, להפתעתו זה עוזר. ג'יי. בי. שוכר את עמית, הודי מקומי שמתיימר להבין בביסבול כמתורגמן ויוצא למסע בערים אחדות בהודו על מנת לחפש מועמדים לתחרות. בתחרות זוכים רינקו סינג (סוראג' שארמה) ודינש פטאל (מדהור מיטל(אנ')) אותם הוא מביא לארצות הברית.

הצעירים ההודים עושים כמה טעויות ושטויות ואחרי שהפעילו את אזעקת החירום במלון אותו סידר להם ג'יי. בי. הוא נאלץ לקחת אותם ולשכן אותם בביתו. שם הם פגשו את ברנדה (לייק בל), מתמחה ברפואה השוכרת מג'יי. בי. ביתן בחצר ביתו והיחידה שגילתה בהם עניין אמיתי. בעזרתה ובעזרת הטלוויזיה הם שיפרו את האנגלית שלהם.

ג'יי. בי. הביא את הבחורים למסיבה אצל פופו, אולם הם השתכרו והטיפול בהם גרם לו פעם נוספת לאבד את הסיכוי להחתים אותו על חוזה לייצוגו. בעקבות האירוע ואחרי שיחה עם ברנדה המאשימה אותו שאינו מתעניין בבחורים וכי הוא מתייחס אליהם עסקית בלבד, הוא התחיל לגלות בהם עניין ולבלות יותר בחברתם.

שנה חלפה מאז שחתם על הסכם עם צ'אנג ולכן ג'י בי ארגן מופע, אליו הוזמנו עיתונאים, מאמנים וניידות שידור. הבחורים היו צריכים להראות במופע את יכולת הזריקה שלהם, אולם הבחורים היו נרגשים מאוד ועמדת הזריקה לא הייתה בנויה נכון ולכן הביצועים שלהם, שהיו טובים יחסית, לא הצליחו להרשים ולכן אף קבוצה לא הציעה להם חוזה.

ג'י. בי. חש כישלון, אבל צ'אנג אמר לו שהוא עמד בהתחייבות להביא שני בחורים לרמת בחינה תוך שנה ושמבחינתו ג'יי. בי. יכול לנסוע פעם נוספת להודו להביא מועמדים חדשים. ברנדה יחד עם האוס שכנעו את ג'יי. בי. שלבחורים מגיע ניסיון נוסף והאוס דאג שמאמן הפיטסבורג פיירטס יבוא לצפות בניסיון השני. ג'י בי השתכנע ודאג שהפעם שני הבחורים יהיו רגועים, הם זרקו את הכדורים מהר ולמטרה וקיבלו חוזה מטעם הפיטסבורג פיירטס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]