יואי, דואי ולואי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יואי, דואי ולואי
יואי (האדום), דואי (הכחול) ולואי (הירוק)
יואי (האדום), דואי (הכחול) ולואי (הירוק)
הוצאה לאור חברת וולט דיסני
הופעה ראשונה בדפוס: ברצועת הקומיקס של דונלד דאק בעיתון של יום ראשון (17 באוקטובר 1937)
באנימציה: בסרט "האחיינים של דונלד" (1938)
יוצרים אל טליפרו
קארל בארקס
מידע
גיל 11-12
תאריך לידה המדינה הבדיונית קאליסוטה
גזע ברווז
מין זכר
מקום מגורים המדינה הבדיונית קאליסוטה
דמויות קשורות
משפחה דונלד דאק (דוד ואפוטרופוס)
הדוד קמצוץ (דוד של דונלד)

יואי, דואי ולואיאנגלית: Huey, Dewey, and Louie) הם דמויות מצוירות שנוצרו במקור על ידי אמן הסטוריבורד קארל בארקס עבור חברת וולט דיסני, על סמך רעיון שהוצע במקור על ידי הקריקטוריסט אל טליאפרו. יואי, דואי ולואי הם שלישיית ברווזים לבנים אנתרופומורפיים, המשמשים כאחייניו של דונלד דאק. אף על פי שיש להם מראה פיזי זהה, השלישייה נבדלת זה מזה לפי הצבע של החולצות והכובע מצחייה שלהם (יואי לובש בגד וכובע אדומים, דואי לובש בגד וכובע כחולים ולואי לובש בגד וכובע ירוקים). לאורך השנים הם כיכבו כדמויות ראשיות בסרטי הנפשה רבים של דונלד דאק ובסדרת הטלוויזיה "אגדות ברווזים" וכמו גם באתחול של הסדרה "סיפורים של ברווזים", על אף שלכל אורך השנים הם כיכבו בעיקר בסדרות קומיקס.

בעוד שהכוונה המקורית היא שהנערים יהיו מספיק שובבים על מנת לעורר את מזגו של דונלד דאק, בסיפורים המאוחרים יותר בהם מככבים הנערים, ובמיוחד החל מסדרות הקומיקס שנוצרו על ידי קרל בארקס, הנערים הפכו לגיבורים בזכות עצמם ולנכסים יקרי ערך עבור דונלד דאק ודוד קמצוץ כאשר הם נוהגים להצטרף אליו להרפתקאות שונים. הנערים (לאחר דונלד דאק וצוות קוואק רק יואי) חברים בארגון הצופים הבדיוני "ג'וניור וודצ'וקס" או בעברית: צופי המרמיתות.

יואי, דואי ולואי הם הבנים של אחותו של דונלד, דלה דאק. בעלילת סרטי ההנפשה הקצרים הם נשלחו במקור לבקר את דונלד ליום אחד בלבד. בקומיקס, השלושה נשלחו לשהות עם דונלד באופן זמני, עד שאביהם יחזור מבית החולים. הן בסדרות הקומיקס והן בסרטי ההנפשה הקצרים, הוריהם של הבנים מעולם לא הוזכרו שוב לאחר המקרים הללו, (למעט בסדרה סיפורים של ברווזים) כאשר הבנים בסופו של דבר חיו לצמיתות יחד עם דונלד. דונלד והאחיינים חיים ביחד בעיר הבדיונית דאקבורג, אשר ממקומת במדינה הבדיונית קליסוטה.

מדבבים בעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגרסה העברית של הסרט "גופי: שיגעון הכדורגל" (1987) דמויותיהם של יואי, דואי ולואי דובבו על ידי יונת מתן.

בגרסה העברית של הסרט "אגדות ברווזים הסרט: אוצר המנורה האבודה" (1990) דמויותיהם של יואי, דואי ולואי דובבו על ידי פזית נוני, עירית שילה, ושירלי טפר.

בגרסה העברית של סדרת הטלוויזיה "סיפורים של ברווזים" (2017) דמויותיהם של יואי, דואי ולואי דובבו על ידי דניאל מגון, יהונתן מגון, וקובי ליקורמן.

סרטים עלילתיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכניות טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחקי וידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא קומיקס. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.