יו-גי-הו!

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף יוגי הו)
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: 1. לא ברור על מה נושא הערך. על הזיכיון כולו? על המאנגה? על סדרת האנימה שיצאה ב-2000?. 2. יש צורך בהפרדה בין המאנגה המקורית ו-2 האנימות המבוססות עליה לבין סדרות ההמשך/ספין אוף..
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: 1. לא ברור על מה נושא הערך. על הזיכיון כולו? על המאנגה? על סדרת האנימה שיצאה ב-2000?. 2. יש צורך בהפרדה בין המאנגה המקורית ו-2 האנימות המבוססות עליה לבין סדרות ההמשך/ספין אוף..
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יו-גי-הו!
הסמליל לסדרה המדובבת לעברית
מלך המשחקים (יו-גי-הו!)
סוגה הרפתקאות, מלחמות של מפלצות פעולה, שונן
מאנגה: יו-גי-הו!
יוצר קאזוקי טאקאהאשי
מאייר קאזוקי טאקאהאשי
הוצאה Shueisha (יפן)
VIZ Media (ארצות הברית)
התפרסם לראשונה במגזין שונן ג'אמפ השבועי
תקופת הפרסום המקורית 1996מרץ 2004
מספר הכרכים שהתפרסמו 38 כרכים (343 פרקים)
אנימה: יו-גי-הו! משחקי הצללים (שודר רק ביפן)
אורך פרק 60 דקות
אולפני אנימציה Toei Animation
רשת שידור TV Asahi (יפן)
תקופת שידור מקורית 4 באפריל 199810 באוקטובר 1998
מספר העונות 1
מספר הפרקים 27
אנימה: יו-גי-הו! (ביפנית: יוגי-הו דו-קרב המפלצות, 遊戯王デュエルモンスターズ)
אורך פרק 20-25 דקות
במאי שונים
אולפני אנימציה Studio Gallop
רשת שידור TV Tokyo (יפן)
ערוץ הילדים (ישראל)
ערוץ ג'וניור (yes, ישראל)
מדבבים בשפה העברית אסף אבידן - יאמי יוגי, מוקובה קאיבה, רקס רפטור, אוהד עילם-יוגי מוטו.
דן שצברג - ג'ואי ווילר, סטו קאיבה.
רעות יהב - טיה גרדנר.
אביתר ליכטנשטט - יאמי באקורה, באקורה ריו, וויביל אנדרווד.
אפי חלסגי - איזיס
עופר רודריג - טריסטן טיילור.
שאולי הלוי - אנוביס.
גדי לוי - דארץ, מאריק אישתר, מקסימיליאן פגאסוס, זיגפריד וילסון.
נטע שחר - אישיזו אישתר, מאי ולנטיין, סרניטי ווילר.
תקופת שידור מקורית 8 באפריל 200029 בספטמבר 2004
מספר העונות 5
מספר הפרקים 224
סרט: יו-גי-הו! הסרט פירמידת האור/תחייתו של אנוביס
במאי ריוסוקה טקאהאשי
סטודיו Studio Gallop
הופעת בכורה 13 באוגוסט 2004
משך הקרנה 90 דק' (101 דק' בגרסה היפנית)

יוגי-הו!יפנית: 遊☆戯☆王デュエルモンスターズ, באנגלית: Yu-Gi-Oh! Duel Monsters) היא סדרת אנימה יפנית מסוגת שונן, שהופקה על ידי סטודיו Gallop, המבוססת על מאנגה בשם זה העוסקת בעיקרה במשחק קלפים מיוחד. לה 5 עונות, 5 סדרות ספין אוף, 3 סרטי אנימה, והיא משודרת מאז שנת 2000 ועד היום .

הסדרה עוסקת במוּטוֹ יוּגִי (ביפן מקובל לומר את שם המשפחה לפני השם הפרטי), תלמיד תיכון בעיר הדמיונית "דומינו", שקיבל מסבא שלו פאזל שמקורו במצרים העתיקה. לאחר שפתר את הפאזל נכנסה לגופו נשמה נוספת. בשלב מסוים מתווסף לסדרה משחק קלפים בשם "מַגִ'יקְס אַנְד וִּיזַארְדְס" (באנגלית: קסמים ומכשפים) בעונה הראשונה ובמאנגה ודִיוּאֶל מוֹנְסְטֶרְס (באנגלית: מפלצות דו-קרב. תורגם לעברית כ"דו-קרב מפלצות", למרות חוסר התיאום בין המשחק, בו נלחמות מפלצות רבות, לשם, המעיד על קרב בין שתי מפלצות בלבד), והעלילה מתחילה להתרכז יותר ויותר במשחק ומקורותיו.

בישראל, הסדרה שודרה לראשונה החל משנת 2003 בערוץ הילדים, ומאוחר יותר גם בערוץ ג'וניור (ב-yes). גם סרט האנימה הראשון "יו-גי-הו! הסרט!" דובב ועלה לאקרנים בארץ ב-2004 (כולל קלף משחק פרומו מתנה עם כל כרטיס).[1]

תקציר העלילה - יו-גי-הו! דו-קרב מפלצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוגי מרכיב פאזל של פרמידה שסבא שלו, האגיפטולוג סלומון מוטו, הביא לו ממצרים. כשיוגי מרכיב את הפאזל, יוצא מקברו אל המתים המצרי - אנוביס. עקב כך, נגרמה רעידת אדמה באזור הקבר, שגרמה להתמוטטותו. לאחר מכן אנוביס לקח את פירמידת האור, בעלת הכוחות הרעים. הנוכחות של אנוביס בעולם הגשמי גרמה ליציאה של מפלצות רעות מפירמידת המילניום, שנמצאת אצל יוגי. המפלצות החלו לתקוף את יוגי, ואז יצאה רוחו הטובה של פרעה מפירמידת המילניום והוציאה ממנה כוח שהחזיר את המפלצות. וכך התחיל משחק הצללים שנמשך כל הסדרה.

עונה 1: ממלכת הדו-קרב[עריכת קוד מקור | עריכה]

49 פרקים.

בפרק הראשון של העונה יוגי נפגש פנים מול פנים עם סטו קאיבה, שמטרת חייו היא למצוא קלפים נדירים. קאיבה מחפש את ארבעת קלפי הדרקון כחול העין, בעוד לו יש רק שלושה, הוא מגלה שלסבא של יוגי יש את הרביעי. קאיבה הביס את סלומון וקרע את הקלף לשניים. לאחר מכן יוגי התמודד מול קאיבה, יוגי נלחם תוך אמונה ב"לב הקלפים", יוגי מאמין בקלפים שלו והחפיסה נותנת לו את הקלף שיוגי ביקש. יוגי הצליח להרכיב את "אקסודיה האגדי" (מעין פרעה ענקי שמורכב מחמישה קלפים) והביס את קאיבה ושחרר אותו מהאפלה. בפרק השני של העונה יוגי נלחם נגד מקסימיליאן פגסוס (שברשותו גם האביזר בשם "עין המילניום" שמאפשר לו לדעת אלו קלפים יש בידי יריביו ונעילת נשמות בתור קלפים), היוצר של המשחק, בקרב הצללים. קרב הצללים הוא קרב עתיק מימי מצרים העתיקה, בה כוהנים נלחמו זה בזה בעזרת מפלצות המשחק. ההבדל בין קרב רגיל לקרב הצללים הוא שיש יותר סיכון, והגרוע מכול הוא שאפשר לאבד את החיים בקרב. פגסוס מספר ליוגי כי הוא מצא מקדש מצרי עתיק ובו כתבי חרטומים על משחק הקלפים העתיק של מצרים, משם הוא יצר את משחק הקלפים המודרני. יוגי יוצא עם חבריו ג'ואי ווילר, טריסטאן וטיאה בספינה על מנת להגיע לאי הנקרא "ממלכת הדו-קרב" בו נערכת תחרות עולמית שפגסוס הזמין את יוגי אליה. יוגי שואף לנצח באליפות לאחר שפגסוס חטף את נשמתו של סלמון, סבו של יוגי, בעוד שמטרתו של ג'ואי (שחקן דו-קרב מתחיל) היא להרוויח מספיק כסף כדי לשלם עבור ניתוח העיניים של אחותו, סרניטי. על האונייה נביל זורק את קלפיו של יוגי לים ובכך הוא מאבד את אקסודיה.

כאשר הם מגיעים לאי החבורה מגלה דברים חדשים על המשחק וג'ואי משפר את יכולות המשחק שלו. על האי הם פוגשים שחקנית מקצועית בשם מאי המתחרה נגד ג'ואי ומפסידה ומאז היא נחושה לנצח אותו. לאחר מכן הם פוגשים את מוקובה, אחיו הקטן של קאיבה שמספר להם על המשבר שעבר על קאיבה לאחר שיוגי ניצח אותו ועל כך שפגסוס מתכנן להשתלט על תאגיד קאיבה. כדי לשחרר את מוקובה משליטתו של פגסוס נאלץ יוגי להתמודד מול רוחו של קאיבה שנשלטת על ידי כוחות הרוע. יוגי מנצח בעזרתו של קאיבה האמיתי שבורח מפגסוס. לאחר מכן החבורה נלחמת נגד באקורה שמעביר את המשחק לעולם הצללים בעזרת "טבעת המילניום" שברשותו, הוא נלחם נגד יוגי במטרה לזכות ב"פירמידת המילניום". יוגי מגלה שיישות מרושעת השתלטה על באקורה ומטרתה היא לאסוף את שבעת חפצי המילניום. לאחר שיוגי אוסף את עשרת הכוכבים כדי להיכנס לטירתו של פגסוס הוא נאלץ להילחם מול קאיבה לאחר שפגסוס חטף את נשמתו של מוקובה. יוגי מפסיד ונשבר אך מאי מופיעה ומביאה לו כוכבים חדשים. קאיבה נלחם מול פגסוס ומפסיד לאחר שפגסוס רואה את כל קלפיו ובסוף הקרב אף לוכד את נשמתו. יוגי נלחם מול ג'ואי ולאחר שהוא מנצח הוא מתמודד מול פגסוס במטרה לשחרר את נשמותיהם של סבו, קאיבה ומוקובה. בסוף קרב קשה עם פגסוס זוכה יוגי, בו פגסוס השתמש בקרב בעין המילניום שלו נגד יוגי, ויוגי בעזרת האישיות ששוכנת בפאזל המילניום שלו מביס את פגסוס ומשחרר את קאיבה מוקובה וסבא שלו.

לאחר הקרב האישיות המרושעת של באקורה משתלטת עליו שוב והוא נלחם מול פגאסוס וגונב לו את עין המילניום. יוגי וחבריו מנסים למצוא את פגסוס אך הוא נתקל באדם בשם שאדי שברשותו "מפתח המילניום". שאדי מחפש את מי שגנב את עין המילניום ומסביר ליוגי על חפצי המילניום ועל כך שמי שיחזיק בכל השבעה יזכה לשלוט בעולם. שאדי עוזב ללא תשובה ויוגי מגלה על האישיות ששוכנת בפירמידה שלו וששמו יאמי יוגי. לאחר שיוגי וסבו חוזרים הביתה הם נתקלים ברבקה, ילדה הטוענת שסבו של יוגי גנב ממנה את הקלף של הדרקון הלבן כחול העין. היא מכריחה את יוגי להתמודד מולה כדי שישיב לה את הקלף. לאחר מכן החבורה יוצאת למסע אחרון לעונה כאשר קאיבה נכלא במשחק הווירטואלי שלו על ידי מנהלי החברה שלו אשר בגדו בו. יוגי, ג'ואי, מוקובה ומאי יוצאים לחלץ אותו מתוך המשחק. הם מנצחים ומחלצים את קאיבה שמשיב את שליטתו לחברה. לבית הספר של החבורה מגיע בחור חדש בשם דיוק שהוא גם בעליו של חנות קלפי המשחק החדשה שנפתחה מול חנותו של סלמון, סבו של יוגי. ג'ואי נלחם מולו ולאחר שהוא מפסיד יוגי נלחם מול דיוק במשחק קוביות מסובך ומבטיח שאם הוא יפסיד הוא לעולם לא ישחק דו-קרב מפלצות. יוגי מנצח והוא ודיוק נעשים חברים.

עונה 2: עיר הקרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 50 - 97 (48 פרקים).

בתחילת העונה פירמידת המילניום של יוגי נגנבת על ידי קית ויוגי מגלה שנשמה מרושעת השתלטה על גופו. יוגי נאלץ להתחרות מולו כדי להשיב את הפירמידה. במקביל נפגש קאיבה עם אישה מסתורית בשם אישיזו שבבעלותה "שרשרת המילניום", היא מספרת לו על העבר של משחק הדו-קרב מפלצות. קאיבה יוצא לחיפוש אחר שלושת קלפי האלים המצריים לאחר שאישיזו נותנת לו את הראשון הוא עורך תחרות דו-קרב משלו ומזמין את כל השחקנים הכי מוצלחים אך התנאים החדשים אומרים שכולם נלחמים עם הציוד החדש שקאיבה יצר, דיסקית הדו-קרב שמורכבת על היד. בנוסף, נקודות החיים גדלו ל-4,000 וכל מי שיפסיד בדו-קרב חייב לתת למנצחו את הקלף הכי חזק בחבילתו. ג'ואי נלחם מול צייד קלפים מסתורי ומפסיד לו את הדרקון השחור אדום העין. אחותו של ג'ואי עוברת את הניתוח ויאמי יוגי מנסה למצוא תשובות בנוגע לעברו. יוגי נלחם מול צייד הקלפים ולאחר הניצחון הוא משיב את הדרקון של ג'ואי ומגלה שהצייד נשלט על ידי אדם בשם מאריק שברשותו "מטה המילניום", מאריק מנסה להשיג שליטה בשלושת קלפי האלים המצריים ובפירמידת המילניום כדי לזכות בכוח עצום שהוא כוחו של פרעה עצמו. ג'ואי ממשיך ומביס את אספו רובט (וזוכה בג'ינזו), את וויבל אנרווד (וזוכה במלכת החרקים), ואת מאקו צונאמי (וזוכה בחד קרן הגדול ובדייג האגדי) - ועולה לגמר. יוגי מביס את ארקיינה, את לומיס ואומברה (בקרב כפול יחד עם קאיבה), ואת "השקט" (איש בובה שנשלט על ידי מאריק), וזוכה ממנו את סלייפר דרקון השמיים-אחד משלושת קלפי האלים המצריים - ועולה לגמר. טריסטן לוקח איתו את אחותו של ג'ואי - סרניטי (שעיניה מכוסות בגלל הניתוח שעברה בהן כדי לראות שוב), לעיר הקרבות, ושם ציידי הקלפים מנסים לתפוס אותם, אבל דיוק עוזר להם להינצל ואז גם מאי, וביחד הם הולכים לחפש את ג'ואי ויוגי. ציידי הקלפים תופסים את מוקובה ג'ואי וטיה (מוקבה מצליח להימלט), ומאריק משתלט על המוח שלהם בטלפתיה בעזרת משרתו החזק ביותר של מאריק-אודיון (שמתחזה לאדונו בציווי מאריק לאורך כל הגמר), וכך מכריח את יוגי להאבק בג'ואי כדי לשחרר אותם משליטתו, בקרב על המזח שבו המפסיד הולך למצולות. יוגי במהלך הקרב מצליח לגרום לג'ואי להשתחרר משליטת מאריק ומפסיד כדי להציל את ג'ואי. החבורה מגיע ביחד עם קאיבה ומוקובה ומצליחים לשחרר את טיה מסכנה, סוראנטי מורידה את התחבושות ורואה את ג'ואי מציל את יוגי מטביעה ומתחיל לטבוע בעצמו, קופצת ומצילה אתו. לאחר מכן מתחילים משחקי הגמר של עיר הקרבות, יוגי מתמודד מול באקורה ומנצח בעזרת סלייפר דרקון השמיים. ג'ואי נלחם מול אודיון המתחזה למאריק ומנצח אותו, לאחר ההפסד אודיון נכנס לתרדמת הגורמת להתעוררותו של יאמי נו מאריק, בקרב הבא יאמי מאריק נלחם מול מאי ולנטיין בקרב צללים ומנצח ובכך לוכד את המוח שלה באזור הצללים. ולבסוף קאיבה נלחם מול אישיזו ומנצח אותה.

Yu-Gi-Oh! card example

עונה 3: אזור הצללים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 98 - 144 (47 פרקים).

בעונה השלישית יש תפנית שמספרת על העולם הווירטואלי שחברת קאיבה יצרה, בה לכודים "החמישה הגדולים", חמישה עובדים לשעבר בחברת קאיבה, אך הם בגדו בקאיבה והוא כלא אותם בעולם הביזארי, ובנוסף לכך אחיו החורג של קאיבה, נוח שהפך לישות וירטואלית לאחר שנהרג כשהיה צעיר. קאיבה מגלה דברים רבים על עברו האפל. יוגי וג'ואי עוזרים לקאיבה בכך שהם מביסים את החמישה הגדולים. יוגי נלחם נגד נוח ומביס אותו, אך פתאום מופיע האיש הרע של הסיפור, אביו החורג של קאיבה: גוזאבורו שגם הוא הפך לישות וירטואלית. סטו קאיבה וגוזאבורו קאיבה נלחמים זה בזה ואז העולם הווירטואלי מתפוצץ, והחבורה משתחררת מהעולם הביזארי בעזרתו של נוח.

לאחר מכן חוזרים למשחקי הגמר בטורניר עיר הקרבות. בשלב הראשון ג'ואי מתמודד מול מאריק ומפסיד וכמעט נהרג תוך כדי. יוגי הביס את קאיבה בקרב שנמשך במשך כמעט שישה פרקים מלאים וכך קיבל את האל המיצרי השני: אובליסק העינויים. קאיבה נלחם והביס את ג'ואי על המקום השלישי. לבסוף יוגי נלחם נגד מאריק בקרב של חמישה פרקים וזה היה קרב צללים שהמפסיד בו ימות. העולם ניצל ויוגי ניצח וקיבל את הדרקון המכונף של רה וכך קיבל את כל שלושת האלים המצריים.

עונה 4: התעוררות הדרקונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 145 - 184 (40 פרקים).

בעונה הרביעית יש שלוש מפלצות חדשות הנקראות "הדרקונים האגדיים" ושלושת הדרקונים מובאים לקייבה (קריסיאס), יוגי (תומאיוס) וג'ואי (הומאוס). מסופר על איש בשם דארטס שנהג לשחק בשיטת דו-קרב קדומה מתקופת אטלנטיס. השיטה היא שבדו-קרב מופעל קלף זירה בשם "חותמת האוריקאלקוס" שבסוף כל דו-קרב הנשמה של המפסיד נכלאת באוריקאלקוס ומועברת אל המקדש של דארטס. כשיש לו מספיק נשמות הוא מחיה את הליוויתן הענקי הקדום. כדי לעצור אותו החבורה מחפשת אחרי המשרתים של דארטס, שחלקם משרתיו הנאמנים של דארטס שנקראים "שלישיית הלוחמים" (רפאל, אליאסטר וואלין) שגנבו ליוגי את קלפי האלים המצריים, וחלקם דמויות שבעבר הופיעו בסדרה למשל: מאי ולנטיין, רקס ראפטור וויבל אנדרווד.

הם עוברים קשיים רבים, במיוחד כשיוגי מקריב את נשמתו לאחר הקרב הראשון שלו ושל פרעה נגד רפאל (היריב היחידי שפרעה הפסיד מולו) כדי שפרעה יצליח להביס את דארטס, וג'ואי מפסיד בכוונה את נשמתו למאי (שהפסידה גם היא לאחר מכן את נשמתה). דארטס גם מצליח להשיג שליטה בעורמה בחברה של קאיבה וממוטט אותה לכן פרעה וקאיבה לראשונה התאחדו נגד דארטס ונלחמו בו בקרב שנמשך 6 פרקים(!) שבמהלכו מתגלה שהדרקונים הם בעצם שלושת האבירים האגדיים של אטלנטיס. פרעה מצליח לנצח את דארטס אף על פי שקאיבה איבד את נשמתו אך דארטס מקריב את עצמו כדי להחיות את ליוייטן. החבורה מצליחה בסוף להביס אותו על ידי שלושת האלים המצריים. (עונה זו, להבדיל מעונות אחרות, לא הופיעה במאנגה.)

עונה 5: סבב האלופים/שחר הדו-קרב[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 185 - 224 (40 פרקים).

סבב האלופים: מצטרפת דמות מסתורית חדשה בשם זיגפריד לויד (שם המשפחה האמיתי שלו הוא "ואן שרודר" אך הוא מעוניין לבנות לעצמו זהות חדשה), גאון מחשבים שמנסה להרוס את הטורניר החדש של סטו קאיבה. זיגפריד הוא זה שניצח בסיבוב הראשון בקלף אחד, והוא זה שנתן לילד בגמר קלף זירה בלתי חוקי טירת סטורמבורוג המוזהבת. בנוסף ידוע זיגפריד גם כזה שהדיח את ג'ואי מהתחרות וניצח גם בעולם הגלקסיה. כאשר מנסה סטו קייבה, מנהל חברת קייבה, לברר עליו מידע הוא מוצא שהשתתף ב50 קרבות ב-3 השנים האחרונות, תמיד היה בין ה-5 הראשונים ושהיה מאוד מקושר לפוליטיקאים, במיוחד למספר 13 ברשימה. הילד שלו נתן זיגפריד את הקלף היה אחיו, ושמו הוא לאון ואן שרודר. זיגפריד הביא אותו לתחרות על מנת שיעזור לו לנצח בתחרות ולהרוס את חברת קייבה. לאחר שזיגפריד (ולאון) לא מנצחים בתחרות אף אחד מהם לא נראה יותר. (הסאגה הזאת לא הופיעה במאנגה המקורית.)

שחר הדו-קרב: העלילה משתנה. מסופר איך סלומון מוטו מוצא את פאזל המילניום. באקורה הרשע חוזר וגונב את טבעת המילניום. החבורה נוסעת למצרים ושם פרעה חוזר בעזרת קלפי האלים ופאזל המילניום אל עברו במצרים העתיקה כדי לגלות על עצמו את עברו ושמו. ובכך עוזב את יוגי (פרק 201). שם הוא היה מלך. דמויות הדומות לסבא של יוגי ולקייבה מתגלות שם ופרעה אפילו פוגש בחברה שלא ראה הרבה זמן. בעברו הוא נלחם שוב נגד באקורה (שניצל את חזרתו של פרעה כדי לחזור גם הוא לעבר כדי להביס את פרעה אחת ולתמיד) וכוחות הרשע. באקורה גונב את כל חפצי המילניום מהשומרים הסודיים של פרעה ומעיר את היצור שיצר כדי להרוס את פרעה ושמו הוא "זורג נקרופיידס". יצורי הצללים של השומרים, פרעה והחבורה לא מצליחים להביס את זורג. אפילו הקוסם האפל, הקוסמת האפלה, אקסודיה, הדרקון הלבן העליון כחול העין ושלושת האלים המצריים לבדם לא מצליחים לנצח אותו. כדי להשמיד את זורג על פרעה לגלות ולומר את שמו האמיתי אשר אותו הוא אינו זוכר. החבורה מחפשת ומוצאת את שמו (אטם), ומביאה אותו לפרעה. כאשר הוא נזכר בשמו הוא משלב בעזרתו את שלושת האלים המצריים שלו להתגלמות האור, שמביס את זורג ומנצח את כוחות הרשע. החבורה ופרעה חוזרים להווה.

בחזרתם מהעבר (פרק 220), על פרעה לבצע את "המבחן הסופי"- הוא צריך לחזור לעולם הנשמות וכדי לעשות זאת עליו להחזיר את חפצי המילניום לתבליט המילניום ולהפסיד בדו-קרב. לכן פרעה נלחם נגד יוגי בקרב החשוב, אם יוגי ינצח פרעה יחזור לעולם שלו (ויוגי יוכתר למלך המשחקים), שגם יוכיח שהוא מסוגל להיות מי שהוא ולהמשיך הלאה. ואם יוגי יפסיד פרעה יישאר בעולם זה. פרעה עושה ליוגי חיים קשיים כשמזמן את שלושת האלים המצריים ואת הקוסם האפל, אולם לבסוף יוגי מנצח את פרעה והחבורה נפרדת מידידם הטוב, ופרעה חוזר לעולמו.

בלי קשר לעונה הקודמת, יוגי בדרך לעיר הולדתו כשהמטוס בדרכם לטיול מתרסק, ויוגי וחבריו חייבים לפתור את חמשת השלבים כדי לחזור חזרה לעולמם. חלק זה נכתב על ידי האמריקאים וצויר על ידי היפנים (נקרא "מפלצות הקפסולה").

יאמי[עריכת קוד מקור | עריכה]

פירוש המילה "יאמי" (闇) ביפנית הוא "אופל", בסדרה הכוונה היא לנשמה בעלת אופי אפל השוכנת בגוף האדם.
בסדרה יש שלוש נשמות המוגדרות כ"יאמי": יאמי-יוגי, יאמי-מאריק (מלך בערבית. מאוית ונהגה לעיתים קרובות כמאריק, בגלל מוגבלויות ההגייה היפנית) ויאמי-באקורה. (באנגלית ובעברית ה"נו", מילית המסמלת שם תואר, מושמט, כנראה על-מנת להתאים לדקדוק המקומי.)

  • יאמי נו יוגי (闇の遊戯): שוחרר ברגע שיוגי הרכיב את פרמידת המילניום. בעונה הראשונה הוא פותר בעיות רבות בעזרת "משחקים" נגד יוצרי הבעיות. כל פעם שהוא קורא תיגר למשחק מסוג זה, הוא משתמש במשפט הקבוע שלו, "זה זמן למשחק" (ゲーム時間だ", גֵיים גִ'יקַאן דַה). בסוף המשחק, שנגמר כמעט תמיד ברמאות גלויה או בהפסד, הוא משתמש במשפט "דלת האופל נפתחה" (闇の扉が開かれた", יַאמִי נוֹ טוֹבִּירָה גָה הִירַאקַארֶטָה), ואחריו מגיע עונש (אשליה של עינוי איום, כגון היאכלות בחיים על ידי מפלצות). בעונות שלאחר מכן הוא מפסיק להשתמש בעונשים כגון אלה, וגם מגיע לתודעתו של יוגי (שעד אז לא ידע על קיומו של האישיות האחרת, וחשב שהוא סובל מבעיות זיכרון). יוגי עוזר לו להשיב לעצמו את זיכרונו האבוד ולהציל אותו מפני אויביו. לאחר מכן מתגלה שהנשמה הנוספת היא של פרעה בשם אַטֶם, שנכלאה בחפץ במקום למות.
  • יאמי נו באקורה (闇のバクラ): הצורה שבה השתחרר יאמי באקורה דומה מאוד לצורת השתחררותה של יאמי יוגי, אך הוא שוחרר מטבעת המילניום, חפץ מילניום אחר. נשמתו של יאמי באקורה היא של שודד ידוע בעל רגשות נקם אדירים כלפי בית המלוכה המצרי העתיק, מכיוון שהם ערכו טבח באנשי הכפר שלו לנגד עיניו בילדותו.
  • יאמי נו מאריק: היאמי היחיד בסדרה שלא שוחרר מחפץ. הוא הופיע לראשונה כאשר מאריק עבר טקס התבגרות מיוחד, והתפרץ לבסוף כאשר הוא חזה בענישה לא-הוגנת של רישיד. הוא רצח את אביו (בגרסה המצונזרת, שלח אותו לאזור הצללים) וקיבל שליטה על מטה המילניום. לבסוף הוא מושמד על ידי יוגי במשחק.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרוטגוניסטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מוּטוֹ יוּגִי (武藤遊戯, בחלק מהגרסאות המצונזרות: יוגי מוטו): הדמות הראשית בסדרה. הוא מקבל חפץ בשם "פירמידת המילניום" (千年パズル, סֶנְנֶן פַּאזֶל), שהוא פסל תלת-ממדי בצורת פירמידה בעלת טבעת צמודה לבסיסה. כשסיים להרכיב את הפאזל, השתחררה ממנה נשמתו של "יַאמִי נוֹ יוּגִי". במהלך הסדרה הנשמה של יַאמִי נוֹ יוּגִי משתלטת על יוגי כמעט בכל הפעמים בהם הוא נקלע לתסבוכת בקרבות הקלפים.
  • קאצוּיה ג'וֹנוֹצ'י (城之内勝也, בחלק מהגרסאות המצונזרות: ג'וֹאִי וִּילֶר): חברו של יוגי, תלמיד תיכון בן 16. התחיל כבריון רחוב בכנופייתו של הירוטאני כשהיה בחטיבת הביניים. הוא חם מזג ובעל פה גדול, שלעיתים קרובות מסבך אותו בצרות, שני הידידים הטובים האחרים שלו הם הירוטו הונדה ואנזו מאסאקי. בסדרת האנימה הראשונה של יו-גי-הו!, מיהו נוסאקה היא גם ידידה של קאצויה. בפרק הראשון הוא התגרה ביוגי על-מנת להפוך אותו ל"גברי" יותר, וכתוצאה מכך קיבל מכות מבריון מבית-הספר שלהם ויוגי נדרש לשלם מחיר עצום, כתשלום על ה"שירות" שלו. יוגי לא היה יכול לשלם וקיבל מכות גם הוא, וכאשר ג'ונוצ'י והוֹנְדָה באו לעזרתו, קיבלו מכות גם הם. יוגי השתנה ליאמי נו יוגי ולבסוף העניש את זה שהכה אותם והחזיר את הכול לכפי שהוא היה. לקאטסויה יש אחות בשם שיזוקה קאוואי (שנקראת "סרניטי ווילר" בחלק מהגרסאות הלא יפניות של סדרת האנימה השנייה של יו-גי-הו!, ו"שיזוקה ג'ונויוצ'י" בסדרת האנימה הראשונה של יו-גי-הו!) שהתגוררה הרחק ממנו כשהוריו התגרשו בזמן שהיה צעיר.
  • הוֹנְדָה הִירוֹטוֹ (本田ヒロト, בחלק מהגרסאות המצונזרות: טריסטאן טיילור): חבר טוב של יוגי וג'ונוצ'י. הוא לא שחקן קלפים, אך מלווה את החבורה במסעה כחבר. בעונה הראשונה הוא התגאה בעבודתו כמנקה (וטרח להבדיל בין שרת פשוט למנקה, שאחריותו גדולה בהרבה, לפי טענתו), והיה מאוהב בנוֹסַאקָה מִיהוֹ (野阪ミホ, דמות שהופיעה רק בעונה הראשונה ובמאנגה), אבל כשהתגלה שהיא מאוהבת בבַּאקוּרָה, הוא שקע בדיכאון. יוגי וחבריו קנו לו המבורגר על-מנת לעודדו, וכך הם התחברו. לאחר מכן הוא התאהב באחותו הצעירה של ג'ונוצ'י, קַאוַּאִי שִׁיזוּקָה (סרניטי ווילר), והתחרה על ליבה נגד אוֹטוֹגי ריוּגִ'י.
  • אנזו מאזאקי (真崎杏子, בחלק מהגרסאות המצונזרות: טֵיאָה גַארְדְנֶר): אחת מהחברות למסע. טיאה בעלת נפש טובה מאוד. היא לא מפסיקה להאמין בחבריה, והיא מאוד אופטימית. צבע עיניה השתנה מחום לכחול במעבר בין העונה הראשונה לעונות הבאות. במאנגה היא התאהבה ביאמי נו יוגי.

משתנות מאנטגוניסטים לפרוטגוניסטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סֶטוֹ קַאִיבָּה (海馬瀬人, בגרסאות המצונזרות: סֶטוֹ קָאִיבָּה) התייתם מאמו כאשר ילדה את אחיו הצעיר מוֹקוּבָּה ומאביו שמת בתאונת דרכים. הוא ואחיו נמסרו לטיפולם של דודיו, שלקחו מהאחים את כל רכושם ושלחו אותם לבית-יתומים. לאחר שנתיים הם אומצו על ידי קאיווה גוזאבורו (海馬剛三郎, בגרסאות המצונזרות: גוזאבורו קאיבה) ושם משפחתם שונה לקאיבה. לאחר חמש שנים בהן גוזאבורו העביר את סטו לימודים מפרכים במיוחד, סטו ירש את החברה. במאנגה, גוזאבורו קפץ מהחלון של הקומה ה-70 בבניין החברה בו הם היו ברגע שסטו הכריז על העברת החברה לידיו בטענה שרק החזקים שורדים, ואין מקום למפסידים בעולם. בעונה הראשונה של האנימה, לעומת זאת, סטו מחשמל אותו למוות. בגרסה המצונזרת של הסדר, גוזרבורו איבד רצון לחיות ומת, אך העביר את זכרונותיו ומחשבותיו למחשב לפני שמת. אחרי מותו של אביו המאמץ, סטו הפך את החברה לחברת משחקים (קודם לכן היא הייתה חברה לכלי-נשק). הוא מוצג בעונה הראשונה בפעם הראשונה כאשר הוא עובר לבית הספר של יוגי וחבריו. בהתחלה הוא מתיידד עמם (מלבד ג'ונוצ'י, בעל הסלידה מעושרו הכספי העצום), אך לאחר מכן מפתח עמם סכסוך בעקבות ניסיון לגנוב את "הדרקון הלבן כחול העיניים" (青眼の白龍, בְּלוּ אַיִיז וַּיִיט דְרַאגוֹן), קלף המשחק הנדיר ביותר של סוּגוֹרוֹקוּ, סביו של יוגי. בעונה הבאה הוא מוצג בפעם הראשונה קורא את הספר "כה אמר זרתוסטרא" במרחק כמה מטרים מיוגי וחבריו. לסטו יש אובססיה לגבי ניצחון על יוגי בדו-קרב מפלצות. הוא בעל גאווה אובססיבית כמעט, ואינו מוכן לקבל הפסד. הוא שחקן דו-קרב מפלצות טוב במיוחד, והקלף הידוע ביותר שלו הוא הדרקון הלבן כחול העין (יש לו שלושה עותקים מתוך הארבעה היחידים הקיימים בעולם. את הרביעי, שהיה בבעלותו של סביו של יוגי, הוא קרע לשניים על-מנת שלא ישתמשו בו נגדו). בשלבים מאוחרים יותר של הסדרה מתגלה הקשר שלו לקלף זה וקשרו עתיק-היומין שלו עם יאמי נו יוגי.
  • פגסוס ג'יי קרופד (ペガサス・ジェイ・クロフォード, בחלק מהגרסאות המצונזרות: מקסימיליאן פגסוס) רוצה לאסוף את כל חלקי המילניום לעצמו ובעזרתם להחזיר לחיים את אהובתו סינדיה (בחלק מהגרסאות המצונזרות: סיסיליה). פגסוס הוא אדם עשיר מאוד, אשר יצר הביא את משחק הקלפים לעידן המודרני, ויוצר את קלפי המשחק. פגסוס הוא בעליה של "עין המילניום" שממוקמת בעינו השמאלית, ומאפשרת לו לקרוא מחשבות, ובכך לראות את קלפי היריב בזמן דו-קרב ולדעת את האסטרטגיה והמהלכים שהמתמודד מתכוון לשחק ברגע שהמתמודד חשב עליהם, מה שהופך אותו לכמעט בלתי מנוצח. הוא מכריח את יוגי לבוא לטורניר על ידי לכידת הנשמה של סבו, של סטו קאיבה ואחיו הקטן, וכעת הטורניר הוא האפשרות היחידה של יוגי להציל את נשמתם. לאחר הטורניר, פגסוס מפסיד ליוגי, מפני שיוגי השתמש בפירמידת המילניום שלו על מנת להפריד את המוחות שלו ושל יאמי יוגי, על מנת לעקוף את קריאת המחשבות של פגסוס. לאחר הפסדו הוא נהיה חלש יותר, הוא מאבד את עין המילניום ליאמי נו באקורה, המנצל את היחלשותו כדי להשיג את עין המילניום שלו. במאנגה, הוא מת לאחר מכן. באנימה, הוא נשאר חולה למשך זמן-מה ולאחר מכן חוזר לסדרה בשלב מאוחר יותר.
  • מאריק עשתר (マリク・イシタール, בחלק מהגרסאות המצונזרות: מַארִיק אִישְׁטַאר. למעשה, השם המצונזר הוא ההגיה המקורית של השם ביפנית, אך סביר במיוחד להניח ששמו הפרטי הוא למעשה המילה הערבית "מַלִכּ", ملك, שפירושה "מלך", ושם משפחתו הוא התייחסות לאלה עשתר האכדית). אגב במסורות מוסלמיות מופיעות מסורות שנאמרו על ידי אדם בשם מליק אשתר כך שיש סיכוי שזה מבוסס עליו. בעל קשרים למשפחת המלוכה המצרית שרואה בעצמו היורש החוקי לתואר פרעה. הוא רוצה לנקום ביאמי נו יוגי על כך שרצח את אביו (אף על פי שלמעשה זה היה "יאמי נו מאריק" שעשה זאת). לבסוף הוא מבין שזה היה יאמי נו מאריק והופך לחברם של יוגי וחבריו.
  • דארטס (ダーツ) היה המלך של אטלנטיס לפני עשרת אלפים שנה. האוריקלקוס בחר בו להעיר את דרקון הלביאט'ן הגדול ולהשמיד את האנושות. מנהיג הארגון דומה (בגרסאות המצונזרות פאראדיאס) העוסק באיסוף נשמות אנשים באמצעות חותם האוריקאלקוס, כדי להעיר את הדרקון. האוריקאלקוס גרם לרוע שבו להשתלט עליו, אך בסופו של דבר פרעה מנצח אותו, מוציא את הטוב שבו ומשחרר אותו לחופשי.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרוטגוניסטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קוּג'אקוּ מַאִי (孔雀舞, בחלק מהגרסאות המצונזרות: מַאִי וַלֶנְטַיִין). היא התחילה את דרכה בתור יריבתו של יוגי, אך לבסוף התיידדה עמו.
  • בַּאקוּרָה רִיוֹ (獏良了, איות מאוחר יותר: バクラ了, בחלק מהגרסאות המצונזרות: בַּאקוּרָה), באקורה הוא בעל פריט מילניום אחר, "טבעת המילניום" (千年リング, סֶנְנֶן רִינְג), אשר בה נמצא "יַאמִי נוֹ בַּאקוּרָה". במאנגה ובעונה הראשונה הוא נהרג כבר בתחילת הסדרה על ידי יאמי נו באקורה, ומי שמופיע בדמותו הוא יאמי נו באקורה. בעונות אחרי-הראשונות ובגרסאות המצונזרות הוא שורד יותר זמן.
  • אִישיזו אישתר (イシズ・イシタール, בחלק מהגרסאות המצונזרות: אִישִׁיזוּ אִישְׁטַאר). השם המצונזר הוא ההגיה המקורית של השם ביפנית, נראה שהשם הוא התייחסות לאלה איסיס המצרית ולאלה עשתר האכדית. אחותו של מאריק. מנסה למנוע את פעולותיו של מאריק ויאמי נו מאריק כנגד יאמי נו יוגי. בעלת "שרשרת המילניום", פריט הנותן למשתמש בו לחזות את העתיד הקרוב.
  • שיזוקה קוואי (城之内静香, בחלק מהגרסאות המצונזרות: סרניטי ווילר). אחותו הקטנה של ג'ונוצ'י וההשראה שלו. בממלכת הדו-קרב ג'ונוצ'י התמודד כדי לשלם עבור ניתוח העיניים שלה.
  • אוֹטוֹגִי רְיוּג'ְי(בחלק מהגרסאות המצונזרות: דְיוּק דֵוולִין). החל את דרכו כמקובל בבית הספר בשל דו-קרב הקוביות שהמציא. אוטוגי אהד מאוד את פגסוס, במיוחד לאחר שהוזמן על ידו לשחק עמו במשחק שהמציא לאחר ששלח לו אי-מייל על ההמצאה שהמציא. בתחילה, אוטוגי לא אהב את יוגי משום שניצח את פגסוס, אבל בסוף דו-קרב הקוביות ביניהם, הם התיידדו ומאז אוטוגי מצטרף למסעם של החבורה ובו בזמן, רב עם הונדה (טריסטן) על שיזוקה (סרניטי) ועל מי ירשים אותה יותר.
  • מיהו נוסאקה (במשחקי הווידאו המצונזרים: מלודי סמית'). חברתה הטובה ביותר של אנזו. הופיעה רק בסדרה הראשונה ששודרה ביפן בלבד אך השתתפה בחלק ממשחקי הווידאו.

אנטגוניסטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פַּאנְדוֹרָה (パンドラ, בחלק מהגרסאות המצונזרות: אַרְקֵיִינָה): אחד מתומכיו של מאליק. היה קוסם בעברו, ופניו הושחתו כאשר לא הצליח להתחמק מקופסה מתפוצצת כחלק מאחד המופעים שלו. בת זוגו עזבה אותו לאחר התאונה, ומאליק הבטיח לו שיחזיר אותה בתמורה לתמיכתו. הוא משחק נגד יוגי משחק אחד של דו-קרב מפלצות בו המפסיד מאבד את רגליו (בגרסה המצונזרת: נשלח ל"ממלכת הצל"). הוא מפסיד, אך יוגי מציל אותו מהלהב בשנייה האחרונה לפני שהוא מאבד את רגליו. זוהי הפעם האחת והיחידה בה הוא מוצג.
  • צייד: אחד מעובדיו של מאליק שנשלח להשיג את קלפי האל של יוגי בקרב. בעליו של שלושת העותקים הנותרים של אקסודיה (לאחר שיוגי איבד את שלו). בקרב נגד יוגי הוא רימה (מרח את קלפיו בדיו מיוחד שנתן לו לראות את הקלף הבא אותו הוא שולף), אך הפסיד בכל-זאת. יאמי נו יוגי, שראה שהקלפים מרוחים בדיו, קרע אותם לאחר הקרב כאשר ניגש לקחתם. (במשחק הקלפים המציאותי בלתי אפשרי לשים יותר מעותק אחד של כל אחד מקלפי אקסודיה בחפיסה אחת.)
  • מסכת האור (光の仮面, הִיקַארִי נוֹ קַאמֶן, בחלק מהגרסאות המצונזרות: לוּמִיס), מסכת החושך (闇の仮面, יַאמִי נוֹ קַאמֶן, בחלק מהגרסאות המצונזרות: אומברה): שניים מתומכיו של מאליק. הפסידו בעבר לסטו ויוגי, והחליט לנקום. בפעם השנייה שהם שיחקו, הם עטו מסכות ("מסכת האור" עטה מסכה לבנה ו"מסכת החושך" עטה מסכה שחורה), ומכאן שמם. הם שיחקו ב"דו-קרב זוגות" (וריאציה של המשחק הסטנדרטי בו שני שחקנים משחקים כזוג נגד הזוג היריב) על גג בניין. על רצפת הזכוכית עליה עומדים השחקנים יש פצצה המופעלת ברגע שלאחד השחקנים יש אפס נקודות חיים (הדרך הנפוצה לנצח במשחק הקלפים היא לאפס את "נקודות החיים" של היריב הניתנות בתחילת המשחק), כך שזוג המפסידים נופלים לתחתית הבניין ומתים (בגרסה המצונזרת הם לא מגיעים לתחתית, אלא נשלחים לממלכת הצל). לבסוף הם מובסים ומתים (בגרסה המצונזרת הם נשלחים לממלכת הצל).
  • זיגפריד וון שרודר הוא המנהל של חברת המשחקים הגדולה באירופה, שרודר, חברה המתחרה בקאיבה עוד מהזמן ששתי החברות עסקו ביצור נשק. זיגפריד ירש את השליטה בחברה מאביו והפך אותה לחברת משחקים כדי להימנע מהתחרות עם חברת קאיבה אבל גם סטו קאיבה עשה צעד דומה. זיגפריד עבד על מערכת הדמיה של דו-קרב מפלצות אבל גם סטו קאיבה עבד על אחת ומכר אותה לפגסוס לפני זיגפריד. במהלך העונה החמישית זיגפריד מנסה לנצל את העובדה שהמניות והמוניטין של חברת קאיבה בשפל בגלל המעשים של דומא (הארגון של דארטס) כדי למוטט את חברת קאיבה ולנקום. הוא מצטרף לטורניר הגדול של קאיבה בשם "זיגפריד לויד" (במקור: "סיג לויד"). במהלך הטורניר זיגפריד, שהוא גם גאון מחשבים, פורץ למערכת של קאיבה ויוצר בעיות שונות, הוא מגיע עד חצי הגמר כשבדרך הוא מנצח את וויביל אנדרווד ורקס רפטור במהלך אחד ועובר גם את ג'ואי עד שקאיבה עולה עליו ופוסל אותו. קאיבה מאתגר אותו לדו-קרב וזיגפריד מפסיד אבל לא נכנע. הוא נותן לאחיו ליון את הקלף "טירת סטרומבורג המוזהבת" קלף יחיד במינו ואסור בשימוש אבל זיגפריד שינה זאת במהלך הפריצה שלו למערכת של קאיבה הקלף שחרר וירוס שמחק כמעט את כל הנתונים מהמערכת של קאיבה אבל יוגי הצליח להרוס את הטירה ולנצח את ליון וקאיבה שיחזר את המערכת.
  • מאליק אישטאר / מאריק אישטאר - אחד ממשתתפי תחרות הקלפים, שכמהה לפרמידת המילניום, והוא בעליו החוקיים של "מטה המילניום", שבעזרתו ניתן לשלוט במחשבותיהם של אחרים. הוא חולם להיות שליט העולם, ולשעבד את כל בני האדם לשירותו.

משתנות מאנטגוניסטים לפרוטגוניסטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שַׁאדִי (シャーディー. "שאדי" הוא גם שמו של טקס נישואים פקיסטני או הינדי, ופירושו הוא "שמחה" בפרסית ו"קול יפה" בערבית): שאדי הוא השומר של חפצי המילניום מלפני תחילת שלטונו של יאמי יוגי. מופיע ונעלם במסתוריות. שאדי מחזיק שני פריטי מילניום: "מאזני המילניום", שוקלים את מעשיו הטובים והרעים של אדם נתון, ו"מפתח המילניום", המאפשר להיכנס לנשמתו של אדם. בעונה הראשונה הוא נאבק נגד יאמי נו יוגי על הבעלות על פירמידת המילניום, מכיוון שלטענתו הם שייכים למשפחה שלו. לקראת סוף הסדרה מתגלים שורשיו במצרים העתיקה וקשרו ליאמי נו יוגי.
  • רישיד (リシド, בחלק מהגרסאות המצונזרות: אוֹדִיוֹן): אומץ על ידי הוריו של מאליק ותפקד כשומר המשפחה. כאשר מאליק ואיסיס ברחו לכמה שעות מביתם מתחת לאדמה, רישיד נענש קשה על כך. בעקבות זאת השתחרר בפעם הראשונה יַאמִי נוֹ מַאלִיק. לאחר מכן הוא הופך למשרתו הבלעדי של מאליק, ומתחזה אליו בטורניר "בַּאטֶל סִיטִי" (バトル・シティー; באנגלית: עיר הקרבות) אותו מארגן סטו.

פריטי המילניום[עריכת קוד מקור | עריכה]

אביו של פרעה (אטם/יאמי יוגי) יצר את הפריטים לפני 3,000 שנים (5,000 בגרסה המצונזרת), כדי לכלוא את הרעים שהיו בכפר אך הסיבה האמיתית היא כדי למנוע מאנשים להשיג את כוחו המלא של פרעה.

ישנם שמונה פריטי מילניום מתוכם שבעה מוזכרים בסדרה והשמיני מוזכר בסרט של "יו-גי-הו!".

  1. פרמידת המילניום: זהו החפץ השמור לפרעה עצמו. פרעה אשר הביס את כוחות האופל ידע שבעזרת כוחו אפשר יהיה להחריב את האנושות, ולכן כלא את זכרונו בפרמידה. הכוח שכלא את זורק בפרמידה גרם לאטם להקריב את עצמו, ולכן הוא נכלא בפרמידה עד אשר שוחרר על ידי ילד צעיר אשר הצליח להרכיב אותה (יוגי מוטו).
  2. עין המילניום: פגסוס השתמש בה כדי לכלוא אנשים בעולם הצללים, לכלוא את נשמתם בקלף ולהפוך אותם לעבדים חסרי מוח ולקרוא את מחשבותיהם. לאחר הפסדו בקרב נגד יוגי נלקחה עין המילניום על ידי באקורה לאחר זמן היא הועברה לסטו קאיבה ולבסוף ליוגי.
  3. טבעת המילניום: יכולה לשלוח אנשים לעולם הצללים ולהצביע על מקום הימצאותם של שאר החפצים בכל זמן נתון, הטבעת הכילה חלק מנשמתו של הגנב הגדול באקורה (אשר למעשה בתוך נשמתו היה חלק מזורק עצמו).
  4. מפתח המילניום: שאדי משתמש בו כדי להיכנס למוחו של יוגי. כאשר שאדי הקריב את עצמו כדי להגן על פרעה מועבר מפתח המילניום ליוגי.
  5. מחרוזת המילניום: נמצאת בידי איסיס (אישיזו) אשר משתמשת בה כדי לראות מה צופן העתיד (גם בזמן הקדום נעשה בו אותו שימוש), לאחר הפסדה של אישיזו בגמר עיר הקרבות, היא מעבירה את המחרוזת ליוגי.
  6. מטה המילניום: נמצא אצל מאריק אשר משתמש בו כדי לנסות ולהביס את יוגי (או יותר נכון את פרעה)ובכך להשתחרר. מאריק כילד קטן נאלץ להיות "שומר סודו של פרעה" ולכן נאלץ לחיות כל השנים האלו מתחת לפני האדמה. בחושך הוא הרגיש כי המטרה היחידה בחיים שלו היא לחכות לפרעה שיבוא והוא לא הסכים לזה כל כך. כאשר אבא של מאריק הכה את אודיון שהיה לחבר הטוב של מאריק לקח עליו שליטה צד אפל ומסוכן אשר החליט לנקום בפרעה. לאחר הפסדו בקרב נגד יוגי מאריק מעביר לו את מטה המילניום.
  7. מאזני המילניום: משתמשים בהם כדי לבדוק את איזון הנפש של האדם (כוח האפלה שבנפשו מול האור שלו). במצרים הקדומה השתמשו בחפץ כדי למזג מפלצות. החפץ היה שייך לשאדי ולאחר שהקריב את עצמו כדי להגן על פרעה מועברים מאזני המילניום ליוגי. שבעת החלקים האלו נקברים ונעלמים לאחר הדו-קרב הסופי של פרעה ויוגי. הסדרה מזכירה רק את שבעת החפצים האלו, אך ישנו חפץ שמיני (לא נחשב חפץ מילניום רשמי) אשר מופיע בסרט: פרמידת האור. חפץ זה היה שיך לאנוביס, אויב מושבע של פרעה אשר חזר וניסה לנקום בו בהווה אך נכשל שנית. לאחר הפסדו הפרמידה שלו מנופצת.

סדרות המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שהסדרה הסתיימה, הוחלט לייצר לה ארבע סדרות המשך: "יו-גי-הו! GX", "יו-גי-הו! 5D" ו"יו גי הו ZEXEAL!","יו גי הו! ARC V. כל העונות מלבד "יו גי הו ZEXEAL!" דובבו לעברית ושודרו בערוץ הילדים, ו"יו גי הו ARC V" דובבה אף היא לעברית ושודרה בערוץ ג'וניור בשנת 2017,ואילו "יו גי הו ZEXEAL" לא שודרה בארץ, וכמו כן גם מספר פרקים שלא דובבו מיפנית.

יו-גי-הו! GX[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – יו-גי-הו! GX

לסדרה יש 4 עונות, מתוכן רק 3 שודרו בארצות הברית וישראל. העלילה מתקיימת כ-10 שנים אחרי סדרת יוגי הו. ג'יידן יוקי מנסה את סיכויו להתקבל לאקדמיית הדו-קרב, ומגיע למבחני כניסה באקדמיה. תחילה פרופסור וויליאן קראולר, שהוא גם עוזרו של הנשיא שפרד, לא מוכן לקבלו והשניים עורכים דו-קרב שבסופו ג'יידן יוקי הוא המנצח. בהמשך ג'יידן וחבריו מהאקדמיה מתמודדים עם הרפתקאות שונות וג'יידן מציל את העולם.

הדמויות:

  • ג'ודאי יוקי (ג'יידן יוקי): ג'יידן יוקי הוא הדמות המרכזית בסדרה, הוא בבית "סלייפר אדום" ולא משנה בית אף פעם בסדרה, גם אם הייתה לו הזדמנות לכך. האישיות שלו משלבת את יוגי שחקן הדו-קרב המצטיין, עם האהבה של ג'יידן למשחק הדו-קרב. ג'יידן מסוגל לדבר עם קלפים ומשתמש בחפיסת "גיבורי היסודות", במהלך העונות, הוא משנה את החפיסות שלו ואף נשלט על ידי שד בשם "יובל", כתוצאה מהשליטה של הד, צבע עיניו משתנה.
  • ג'ודאי יוקי (ג'יידן יוקי) המלך הנעלה: המלך הנעלה הוא הצד האפל של ג'יידן. ג'יידן, שאיבד את אמונת חבריו, מאבד את דרכו. הוא לא מוצא פתרון לבעיית הבלבול שלו, ונופל לאפלה, ולוקח נשמות של שחקני דו-קרב.
  • אסוקה טנג'וין (אלכסיס רואדס): בבית "אובליסק כחול" הראשונה שהציגה בסדרה את זימון מפלצות הפולחן (Ritual Monsters).
  • שו מרופוג'י (סיירוס טרוסדייל): סיירוס טרוסדייל הוא חברו הטוב ביותר של ג'יידן. הוא נמצא בתחילת הסדרה בבית "סלייפר אדום" ובמהלך הסדרה עולה עד "אובליסק כחול" בעונה הרביעית. אך עדיין נשאר בבית "סלייפר אדום" כי הוא קשור אליו יותר מדי. סיירוס הוא גם אחיו של זיין טרוסדייל, דואליסט מוכשר ביותר שנופל לאפלה, ובעונה הרביעית עם עלייתו לאובליסק כחול הוא מקבל את החפיסה שלו.
  • צ'אמלי הופינגטון: צ'מלי הוא שחקן דו-קרב, חבר של ג'יידן וסיירוס במעונות הסלייפר האדומים. בסוף העונה הראשונה הוא עוזב לטובת משרה של מעצב קלפים בחברה של פגאסוס.
  • ריו ״קייזר״ מרופוג'י (זיין טרוסדייל): זיין הוא אחיו הגדול של סיירוס. הוא גם השחקן המצטיין של אקדמיית הדו-קרב, הוא עוזב את האקדמיה בתום העונה הראשונה. כשהוא נלחם נגד ג'סי האפל, הוא קיבל התקף לב ובעקבות כך מחליט לפרוש מדו-קרב (החלטה שהתקבלה בעונה הרביעית).
  • ג'ון מנג'ומה (צ'אז פרינסטון): נער עשיר שמוצאו ממשפחת אנשי עסקים. הוא אדם קר, יהיר ומתנשא. בתחילת הסדרה מופע בבית "אובליסק כחול" אך כתוצאה של עזיבת האקדמיה וחזרה אליה מחדש, הוא מתחיל שוב מ"סלייפר אדום" אך לא מוכן ללבוש את המדים של הבית ואף לא להראות שייכות לבית. צ'אז הוא יריבו של ג'יידן. לבסוף, הוא מצטרף לצד ג'יידן בחבורה שלו (אך עדיין שוררים ביניהם יחסי יריבות שנובעים מאופיו המתנשא של צ'אז).
  • פרופסור וויליאן קראולר: מורה קשוח וסגן המנהל שמנסה לגרום לכך שג'יידן יפסיד ויעוף מהאקדמיה היה המנהל של האקדמיה בעונה השנייה.
  • דאיצ'י מיסאווה (בסטיון מיסאווה): בין הדמויות הראשיות היחידות בסדרה שבאים מבית "רא צהוב" שחקן דו-קרב פיקח בעל 6 חפיסות שונות. משתמש לרוב בחפיסת אדמה. בעונה הראשונה הפסיד לרוכבי הצללים.
  • אדו פיניקס (אסטר פיניקס): דואליסט מצוין המשתתף בטורנירים ואף ניצח את זיין, אחיו של סירוס. הוא משתמש בהרבה חפיסות שונות, אחת מהן, בדומה לג'יידן, הוא משתמש בחפיסת גיבורי-היסודות. לאחר שהוא רואה שגם גיידן משתמש בחפיסה זאת, חושף את חפיסת גיבורי-הגורל, שמביסה את ג'יידן בפעם הראשונה וגרמה לו להפסיק לראות את הקלפים שלו. אביו נהרג בידי איש מסתורי. הוא מחפש אחרי האיש שהרג את אביו. כתוצאה מכך, הוא מבין שנקמה זו לא הדרך ומצטרף לג'יידן.
  • טיירנו קנזן (טיירנו האסלברי): שחקן דו-קרב שהצטרף לאקדמיה בעונה השנייה, כרוך אחרי דינוזאורים וזה גם מתבטא בחפיסה שלו. הוא נמצא ברא צהוב ומשתמש בחפיסת דינוזאורים. גר בבית סלייפר. הוא וסיירוס נלחמו בעונה השנה על מי החבר הכ טוב של ג'יידן בזמן שהוא נעלם, הוא היה יכול לנצח בקרב (נאמר במפורש) אך החליט לוותר כי הבין שסיירוס החבר הטוב ביותר של ג'יידן לאחר ששמע שהסתובב ברחבי האי לחפש את גיידן במשך 3 לילות ולא ישן, כתוצאה מנקע ברגל בזמן חיפוש מאובן, רגלו הוחלפה לרגל דינוזאור, מה שנותן לו DNA של דינוזאור, כך שהוא לא מושפע מקסמים אפלים למיניהם.
  • נפוליאון בונאפארטה: בונאפארטה הוא עוזר חדש של הנשיא שפרד, ויד ימינו של פרופסור קראולר. הוא נחוש בדעתו להשמיד את בתי סלייפר אדום.
  • פובוקי טנג'וין (אטיקוס רואדס): אחיה של אלכסיס. היה פעם שחקן צללים ואחד מ-7 רוכבי הצללים בשליטתו, אך לא שלט בעצמו. בדרך כלל הוא נהנה מהחיים, הוא גולש ובנות מתאהבות בו, והוא גם לא חכם במיוחד. אך בעת צרה הוא חבר טוב. אוהב לנגן בכלי מיתר (במיוחד בבללייקה).
  • פרופסור קוברה (פרופסור וייפר): פרופסור חדש שמגיע לאקדמיה בעונה השלישית. המטרה שלו היא להחיות נשמת דו-קרב שנקראת יובל (Yubel) ולכן הוא משתמש בשיטה הרסנית לשאיבת אנרגיית דו-קרב משחקנים שיכולה להסתיים באשפוז. ג'יידן וחבורתו לבסוף נלחמים בו אך בסוף הקרב יובל מתעוררת לחיים ושולחת את כולם למימד מקביל. מאז הקרב פרופסור וייפר לא נראה עוד.
  • יובל - יובל היא נשמת דו-קרב שהופיעה מהעונה השלישית. יובל היה הקלף האהוב על ג'יידן אך לאחר שגילה כי דברים רעים קורים לאלה ששיחקו נגד יובל הוא נפטר ממנה וחברת "קאיבה קורפ" שולחת אותו לחלל ומשמידה אותו. פרופסור וייפר מוצא אותה בתוך ילד קטן ומאז הוא מנסה להחיות אותה אך לאחר שג'טן נלחם נגד וייפר יובל משתלטת על המצב ושולחת את כולם למימד מקביל שבסופו יובל נלחמת בקרב נגד ג'יידן וג'סי (במהלכו מתעורר קלף "דרקון הקשת בענן" האגדי) ובעזרתו כולם חוץ מיובל ג'סי וכמה אחרים חוזרים לעולם האמיתי. ג'יידן בחיפושו אחרי ג'סי מאתגר את יובל לקרב אחרון שבסופו הנשמות של שניהם מתאחדות ויובל חוזרת לג'יידן. בעונה הרביעית (ששודרה ביפן בלבד) נראית יובל מדי פעם כשהיא נותנת לג'יידן עצות בדומה לקאריבו המכונף שהיה איתו.
  • אוסטין או'ברייאן (אקסל ברודי): הוא היה העוזר של פרופסור וייפר. הוא תמיד מתאמן כדי לא להיות מופתע מצרה. יש לו דיסק דו-קרב כמו רובה, והוא יכול לירות ממנו קלפים.
  • אדריאן גקו: הבן הבכור של משפחת גקו, יריבת משפחת פרינסטון. הוא תמיד רוצה להיות מלך. כדי להגשים את חלומו, הוא אפילו מקריב את חברתו, אקו.
  • יוהאן אנדרסון (ג'סי אנדרסון): הוא השחקן הנבחר על ידי פגסוס להשתמש בחפיסת חיות הקריסטל. סגנון המשחק שלו הוא לא לנצח מהר את היריב אלא לתת לו להראות את כוחו. יש לו יכולת מיוחדת, כמו לג'יידן, לראות מפלצות דו-קרב. ג'סי וג'יידן נהפכים לחברים טובים ועוזרים זה לזה מתי שרק יכולים.
  • יוהאן אנדרסון (ג'סי אנדרסון) האפל: ג'סי הקריב את עצמו כדי להציל את אקדמיית הדו-קרב. ג'סי נפל קורבן ויובל השתלטה עליו, וג'סי התחיל להשתמש בחיות קריסטל אפלות.
  • ג'ים קרוקודילית: הוא בחור טוב שמתלבש כמו קאבוי וסוחב קרוקודייל ענקית על גבו בשם "קארן" (בגרסה האמריקאית: "שירלי"). הוא גם ארכאולוג שמחפש מאובני דינוזאורים וזה כרוך בחפיסה שלו. כאשר היה ילד קטן נפצע והתעלף וכאשר התעורר ראה איש מוזר שאמר לו שהוא נתן לו את עין האוריכאלקום שמסוגלת להציל אנשים הסתיר את עינו ואמר לו שכשה יראה את כוכב נופל יוריד את הכיסוי מעינו וזה מה שהוא עשה כאשר המלך הנעלה ג'יידן יוקי הביס את כל חבריו ואז נלחם בו.
  • קריבו מכונף - רוח הקרב של ג'יידן והמפלצת הטובה ביותר שלו ניתן לו על ידי יוגי ומרחף ליד ג'יידן עד שמשתמש בו לרוב עוזר לו במהלך הקרב בעל 200 נקודות הגנה ו-300 נקודות התקפה.
  • האוג'מות - רוחות הקרב של צ'אז בניגוד לקריבו מכונף הם מציקנים וחלשים נקודותיהם הן 0 נקודות התקפה ו-1000 נקודות הגנה הם בצבעים צהוב שחור ירוק ומלך בצבע לבן אשר מזומן רק בעזרת קלף מיזוג.

יו-גי-הו! - המימד החמישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מספרת על בחור בשם יוסיי פודו, שקלף "דרקון קוסמי" נגנב ממנו על ידי ג'ק אטלס, אלוף הטורבו קרב. לאחר מכן, יוסיי מחזיר את הקלף, ופוגש חברים רבים. בהמשך הסדרה יוסי גק אקיזה ולונה מגלים שהם בעלי חותם שנבחרו על ידי דרקון הארגמן. תפקידם של בעלי החותם היא להביס את בעלי החותם האפל ובני האדמה הנצחיים שלהם ולהציל את העולם. הסדרה החלה את שידורה בישראל ב-11 בנובמבר 2009[1].

דמויות:

  • יוסיי פודו: יוסיי הוא השחקן המרכזי בסדרה. הוא שונה מאוד מג'יידן אבל דומה ליוגי מוטו, ודואג תמיד לחבריו. חבריו מאוד מעריכים אותו בשל יכולות הדו-קרב שלו. ליוסיי יש 2 חפיסות, חפיסה לדו-קרב טורבו וחפיסה לדו-קרב רגיל. חפיסת ה"ג'נק",מתבססת על זימון מפלצות "טיונר" חלשות, והפיכתם למפלצות "סינכרו". תחילה הוא זה שנשא את חותם הזנב של דרקון הארגמן, אך בהמשך חותמו מתחלף לראש הדרקון.
  • ג'ק אטלס: ג'ק אטלס דומה מאוד לקאיבה מיוגי-הו. הוא האויב של יוסיי והוא "מלך" טורניר ה"פורטון". הוא מסתיר לרוב את עברו מהחברה. לג'ק יש חפיסת "רשע אדומה" שמתבססת על זימון מהיר של הסינכרו "דרקון שטן אדום". כמו ליוסיי, גם לג'ק יש שתי חפיסות: אחת לקרבות טורבו ואחת לקרבות רגילים. נושא את חותם ידו הקדמית של דרקון הארגמן.
  • אקי איזאיואי (אקיזה איזינשסקי)\הורד האדום: אקיזה היא אחת מבעלי החותם ויש לה כוח להפוך קלפי דו-קרב לאמיתיים היא משתמשת במפלצות צמח והמפלצת הכי חזקה שלה הוא דרקון הוורד השחור. נושאת את חותם הטפר האחורי של דרקון הארגמן.
  • קרואו הוגאן (עורב): אחד מהחברים הישנים של יוסיי וג'ק מהלוויין ובסוף מתגלה כאחד מבעלי החותם. עורב משתמש בחפיסת כנפיים שחורות מה שנתן לו את השם עורב. בהמשך קרואו מקבל לשאת את חותם זנב דרקון הארגמן וגם מקבל את דרקון הכנף השחורה אחת המפלצות החזקות שלו.
  • לוקה/לונה: אחד מבעלי החותם ואחותו של ליאו. ללונה כמו גיידן יש קשר מיוחד והיא יכולה לדבר עם רוחות של מפלצות דו-קרב כמו קריבון ודרקון הפיות הקדום. נושאת את חותם הטפר הקדמי של דרקון הארגמן.
  • לואה/ליאו: אחיה הבכור של לונה שתמיד מנסה להגן עליה. ליאו משתמש בחפיסת מכונות גאדג'ט שהמפלצת הטובה ביותר שלו היא דרקון הכלי החזק בעונה הרבעית שלא שודרה בארץ הוא קיבל את חותם הכלי של דרקון הארגמן ודרקון הכלי החזק יכול להישתנות בסינכרון לדרקון זרם החיים.
  • קרלי נגיסה: צלמת ועיתונאית המתאהבת בג'ק בסתר. במראה קרלי נראית מרושלת ומרכיבה לעיניה משקפיים מוזרות. במהלך העונה השנייה היא מובסת על ידי דיוויין ובעקבות כך, נהפכה לאחת מבעלי החותם האפל. בסוף העונה השנייה, כאשר רקס גודווין מובס, רואים שקרלי הוחזרה לחיים (וזאת בניגוד לדעה הרווחת שמי שהפך לבעל חותם אפל מת כאשר הוא מובס).
  • קיוסקה קיריו (קאלין קסלר): חבר ותיק של יוסיי, ג'ק וקרואו. חבר אליהם בלוויין, כששם הצילו את העיר מפני פושעים רבים דרך קרבות. יום אחד, פרץ ויכוח בקרב החבורה משום שקיריו היה מעוניין לרצוח שוטר (קיריו היה המנהיג של החבורה), אך יוסיי לא היה מוכן לכך וכתוצאה מכך עזב. כעבור כמה זמן התרחש פיצוץ בבניין שבו היו וקיריו עצמו נלכד בבניין וכך נחשב כמת, אך מסתבר שבעקבות הפיצוץ הוא נהפך לבעל החותם האפל. לאחר שהובס, התגלה שקיריו החל לנדוד ברחבי העולם וכך הגיע לעיירה באמצע מדבר ונעשה השריף שמגן על תושביה.

יו-גי-הו! - זקסאל (ZEXAL)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה, שהתחילה ביפן בשנת 2011, מתמקדת בנער בן 13 בשם יומה טסוקומו, לו יש שני חברים טובים איתם הוא לומד באקדמיית דו-קרב לתלמידים צעירים. יומה לומד במהרה שלהפוך לכוכב זה לא כזה קל וכבר בדו-קרב הראשון שלו (בסדרה) הוא מתמודד נגד יריבו שארק, ואז מופיע יצור מסתורי בשם "אסטרל" שאיבד את זכרונו שהתפזר והפך ל-99 קלפים איקסזי מיוחדים קלפי מספר לבסוף יומה מביס את כריש (שארק) שנשלט על ידי קלף מספר 17 ומשחרר אותו בעזרת קלף מספר 39 אוטופיה. לאחר מכן יומה ואסטרל יוצאים לאסוף את כל קלפי המספר כדי להחזיר את זכרונו של אסטרל. בדרך הם פוגשים צייד מספרים שנקרא קאייט טנג'ו שהוא בעצם היריב הראשי של יומה, הם מגלים את העולם שממנו בא אסטרל קוראים לו אסטרל שנמצא במלחמה בעולם הבריאן שהם בעצם הנבלים הראשיים.

יוגיהו!-ארק פייב[עריכת קוד מקור | עריכה]

יויה סקאקי, ילד בן 14,בעל חלום ללכת בעקבות אביו ולהפוך ל-"בדרן הקרבות" הגדול ביותר בעולם, וכמעט הוא מצליח לעשות זאת כשלפתע הוא מגלה זימון הנקרא זימון המטוטלת, שיטה שלא נראתה לעולם אשר מאפשרת לו לזמן מפלצות רבות בבת אחת. הוא נתקע במהלך העלילה בהרבה יריבים המתאגדים יחדיו על מנת לגנוב לו את התהילה. יויה צריך לשכלל את מיומנויות המשחק שלו, כי הלחימה התפתחה לעולם של אקשן חסר מעצורים. הסדרה עוקבת בגדל אחר יויה וחבריו.

הקרבות בסדרה הן בטכנולוגיה הולוגרפית. המפלצות נלחמות עבור השחקן, השחקן יכול לחוש אותם, כלומר לרכוב על המפלצת וכדומה. בסדרה זאת יופיעו בפרקים עתידיים דמויות שהופיעו בסדרות הקודמות (לדוגמה: ג'ק אטלס, קרו הוגן, אסטר פיניקס, אלקסיס רודס, וקייטו טנג'ו).

דמויות:

יויה סקאקי:הגיבור הראשי של הסדרה, שואף להיות בדרן קרבות כמו אבא שלו, הוא לא אוהב שמשתמשים בדו-קרב למען מטרות הרס. הוא אוהב להשתמש בדו-קרב כדי לגרום לאנשים לחייך ולשמוח. הוא משתמש בחפיסת שחקני חיזוק בין קלפיו הידועים נמצאים דרקון מרבה עיניים, מכשף שליט הכוכבים ומכשף שליט הזמן. יויה לומד בבית הספר לדו-קרב יושו על שם אבא שלו. הוא מתחרה בתחרות ה ארק לצעירים. יויה בעל שיער ירוק למחצה ואדום למחצה והוא לובש שגלימה לבנה עם שוליים בצבע זהב, ומתחת חולצה אדוה וגם שם ג'ינס ירוקים. יויה צפה בקרב שבו קרו כל הדברים שיויה לא אוהב, שימוש בדו-קרב כדי לגרום כאב למישהו, יויה נלחם נגד אותו אדם בקרב אחר בו יויה עמד להפסיד ואז קרה משהו מאוד מוזר. העיניים של יויה התחילו לזהור באדום, הוא זימן באיקס זי את דרקון האיקס הזי בעזרת שני קלפים שלו מחפיסת שחקני החיזוק שנראים נחמדים, שיצרו מפלצת שמאוד הפחידה את הקהל. בסוף הקרב יויה ניצח בקרב בצורה די מכוערת שנוגדת את עקרונו שדו-קרב אמור לגרום שמחה לאנשים. כי בעצם גרם כאב ליריב, וכאשר עיניו הפסיקו לזהור הוא לא הבין מה קרה והוא רצה להושיט יד למי שהפסיד לו אבל הוא סילק ממנו את יויה, יויה הרגיש שהוא הפסיד אף על פי שהוא ניצח, והוא הודה שזה היה משהו די מכוער. יויה זימן דרקון איקס זי כי הוא ויוטו קשורים בקשר על טבעי שבו הנשמות שלהם מאוחדות. בקרב בסיבוב השלישי יויה הצליח להשתמש בדרקון האיקס זי כדי לבדר את הקהל ולא לגרום להרס, עיניו לא זהרו באדום והוא היה בשליטה מלאה. יויה רואה את חיילי המיזוג לוכדים בקלפים כמה שחקני דו-קרב,,ונשמתו של יוטו שנמצאת בתוכו, מתעוררת וגם הכעס שלו. המקביל של יוטו, יוגו ויורי, הם הגלגול של זארק לוחם חזק ביותר שהיה כמו יויה בעבר, אך מפני שהקהל רצה כאוס הוא השתנה, השתלב עם ארבעת הדרקונים שלו כדי להפוך לדרקון בעצמו על מנת לחסל את האנושות ולבסוף פוצל על ידי ריי.

זוזו בויל: חברה לכיתה של יויה שלומדת איתו ביחד, הם לא חברים אבל זה נראה שהיא מגלה כלפיו אהבה. עמיתה של סלינה לולו ורין, היא משתמשת בחפיסת הקלפים מלודיה. שיערה של זוזו בצבע ורוד לשיער של זוזו יש שני זוגות שיער בצבע ורוד בהיר, שערה אסוף לקוקיות כחולות. למשך רוב העונה הראשונה התלבושת מורכבת מחולצה לבנה שחלקה תכלת עם תו מוזיקלי ירוק על הצווארון הימני ועניבה ורודה, שהיא לובשת בחצאית אדומה כהה, בגרביים שחורים ונעליים ורודות, אז לקראת סוף העונה הראשונה היא לובשת את הבגדים האקדמיים של סלינה בשביל לתת לה זמן לגלות את האמת בנוגע מימד האיקס זי, בזמן שהייתה עם יוגו במימד הסינכרון היא נרשמה לגביע הידידות, זוזו לובשת את בגד מרוץ הטורבו של רין, בהמשך העונה השלישית היא מקבלת מאלכסיס רודה (בזמן עונת הארק פייב) בגדים שתוכל להשתמש בהם- חולצה לבנה חסרת שרוולים עם כרית ורודה על החזה והכתפיים, חצאית ורודה חגורה לבנה ולובשת מגפיים לבנים וכמו עמיתיה היא גם לובשת צמיד. מתברר בסופו של דבר שהיא ועמיתיה הבין ממדיות (סלינה. לולו. ורין) הן גלגול של ריי הבת של ליאו אקאבה שהקריבה את עצמה בשביל להציל את העולם מידי זארק.

רין- רין היא היחידה מבין עמיתיה ששערה אינו צבוע בגוון ורוד-סגול. יש לה שיער ירוק עד הכתפיים בסגנון שדומה במעורפל לזה של יורי, גם לשיער של רין יש שני זוגות בצבע ירוק בהיר בסגנון דומה לזה של עמיתיה, ויש לה גם עיניים כתומות. ועור בהיר. התכשיטים שלה עשויים זוג עגילים משובץ כחול ו צ'וקר שחור עם חלק כחול. התלבושת של רין מורכבת מחולצה מעורבבת עם צבעים כחול ולבן עם רפידות ורודות על הכתפיים והמרפקים, מכנסיים ורודים קצרים ומגפיים לבנים ורודים המגיעים עד ירכיה במכנסיים ורודים. כמו עמיתיה, היא גם לובשת צמיד. המקבילה של זוזו, סלינה ולולו ואחת הגלגולים של ריי. נחטפה על ידי יורי ובניגוד ללולו לא נראה לנו שהיא ניסתה להילחם נגדו. חברת ילדות של יוגו שמאז בית היתומים היו החברים הטובים ביותר.

לולו אובסידיאן- אחותו הקטנה של שאי וחברתו של יוטו הגיעה מימד האיקס זי, פניה של לולו דומים לאלה של עמיתיה.יש לה עיניים ורודות, שיער סגול כהה ארוך, המשתרע על גבה התחתון אפילו כשהיא קושרת אותו בסגנון קשת היא קושרת את שערה בסיכה בצורת כנף, . לולו היא היחידה של עמיתיה עם שיער ארוך יותר משיער הצד. לפני הפלישה לממד Xyz, לולו לבוש פשוט בשמלה צהובה ולבנה עם נעליים לבנות לאחר הקמת המחתרת, אפוד בצבע קרם עם שמלה שמתפצלת לשלוש וצעיף אדום שמסמל את המחתרת, מכנסיים אפורים שחוקים, מגפיים חומים, שתי חגורות חומות וסרט אדום שמסמל את המחתרת. כמו עמיתיה, היא גם לובשת צמיד המקבילה של זוזו, סלינה ורין ואחת הגלגולים של ריי, בעונה הראשונה לא הופיעה כלל אבל ציינו אותה כמה פעמים, וגם כן התבלבלו שחשבו שזוזו זאת היא, אנחנו מגלים לראשונה בעונה השנייה איך היא נחטפה על ידי יורי בכך שאיתגר אותה לקרב (וכנראה הפסידה לו מפני שנתפסה) ובפרקים העתידיים של הסדרה אנחנו גם נראה את סגנון הקרב שלה ועוד על עברה.

אלי:ילדה קטנה עם שיער בצבע אדום. חברתם של יויה וזוזו, היא נלחמה בטורניר ה ארק לצעירים, היא הפסידה לריילי אקאבה. היא משתמשת בחפיסת שחקניות אקווה.

פרדריק:ילד שמנמן ומצחיק לובש סרבל צהוב, ידוע בתגובותיו המצחיקות כאשר צופה בדו-קרב שמלהיב אותו.גם הוא הפסיד בטורניר ה ארק לצעירים לריילי אקאבה. הוא משתמש בחפיסה חיות מצוירות.

טייט:ילד קטן שלובש אפודה ושיערו מעוצב בקוקו בצבע כחול, לא ידוע על אופן לחימתו בדו-קרב וגם לא סוג חפיסת הקלפים שלו.

סורה פרס:חבר של יויה וזוזו. הוא נלחם בדו-קרב מטורף נגד שיי, שבמהלכו הוא התנהג בצורה מוזרה ודי מרושעת, הוא הפסיד בקרב ולאחר מכן התעלף. הוא משתמש בחפיסת הפחד שמשלבת יצורים חמודים עם כלים חדים שיוצרים מפלצות די מפחידות. סורה נלקח אל בית החולים וכשהתעורר יוטו היה לידו ושאל איפה לולו ואמר שהוא לא יוצא עד שהוא אומר לו איפה לולו. סורה רודף אחרי יוטו שיגיד לו איפה שאי, נוצר מצב שבו יויה מצטרף לקרב וזה נהיה תלת קרב, בו סורה התנהג בצורה מרושעת ליויה, כאשר סורה עמד לזמן במיזוג, יצאו אורות אדומים מדסקית הדו-קרב שלו הוא נשלח בחזרה למימד המיזוג שממנו בא, הוא נשלח לשם בצורת אבק כחול.

סילביו סוואטארי:לוחם דו-קרב שחצן במיוחד ממוסד הלחימה הגדול ליו, הוא גנב את הקלפים של יויה בהוראת הבוס שלו דקלן אקאבה, סילביו איבד את הקלפים בקרב שבו יויה החזיר לעצמו את הקלפים שסילביו גנב ממנו. סילביו עמד להילחם נגד זוזו, עד שאיש מסתורי שדומה באופן על טבעי ליויה לקח שליטה על העניינים ונלחם נגדו. בסוף הקרב סילביו הפסיד וגם נפצע הנרייטה אקאקבה ודקלן אקאבה חשדו באופן שגוי שיויה אחרי לפגיעתו של סילביו. הוא משתמש בהמון חפיסות אך החפיסה האחרונה שלו היא שחקני שאול

גונג סטרונג:חבר של יויה וזוזו, גונג הוא שרירי וגבוה מאוד והוא לובש מין מעיל לבן עם אבנט לבן, וגם נועל סנדלי אבן, שיערו של גונג הוא שחור ויש לו רעמה של שיער. הוא משתמש בחפיסת המשקל הכבד. הוא נלחם בטורניר ה ארק לצעירים נגד גריזלפייק, ילד שהיה מציק ליויה מפני שאבא של יויה נעלם. גונג ניצח את גריזלפייק.

סקיפ בויל:אבא של זוזו ומנהל את בית הספר יושו, סקיפ ידוע בתגובותיו המצחיקות כשהוא רואה שני חברים שלו נלחמים בדו-קרב.

יוקו סקאקי:אמא של יויה ואשתו של יושו.

יוטו:בן אדם שדומה בצורה על טבעית ליויה. הגן על זוזו כשסילביו רצה להילחם נגדה, אבל הוא לקח שליטה על העניינים וניצח את סילביו. חברו הוא שאי. מגיע ממיד האיקס זי. המקביל של יויה, יוגו ויורי.

שאי:בן אדם שנלחם בדו-קרב כי הוא אומר שהוא צריך לשרוד, במהלך הדו-קרב נגד סורה הוא ניהל איתו דו-שיח מאוד מוזר. הוא ויוטו שותפים. מטרתו היא למצוא את אחותו לולו, שחושב שנחטפה על ידי מוסד ליאו שדומה לזוזו בצורה על טבעית וכשראה במקרה את זוזו הוא חשב שהיא לולו. שאי משתף פעולה עם דקלן אקאבה אף על פי שנראה שהוא הרע בסדרה, כי גילה שדקלן הוא בנו של האיוב שאותו הוא מחפש. מגיע ממיד האיקס זי.

דקלן אקאבה: מנכ"ל תאגיד אקאבה נלחם בקרב נגד יויה, כי הוא ואמו הנרייטה חשבו שהוא פגע בסילביו, וזה היה יוטו שנלחם נגד סילביו. אויבו שלך דקלן הוא אבא שלו ליאו אקאבה. הוא משתמש בחפיסת הקלפים מ"מ (מימד מקביל).

ליאו אקאבה:מתגלה בפלאשבק של דקלן, ליאו אקאקבה הוא בעצם מגיע מעולם אחר, מימד המקורי. הוא פלש למימד האיקס זי וגם מתכנן לפלוש למימד הסטנדרטי.

יוגו:לוחם דו-קרב שנלחם כשרוכב על אופנוע (כמו רוב הלוחמים בסדרה הישנה של יו גי הו המימד החמישי)גם הוא דומה בצורה על טבעית ליויה. המקביל של יויה, יוטו ויורי. הגלגול של זארק

ניקו סמייל:המנחה המצחיק של טורניר ה ארק לצעירים.

סלינה:נערה ממימד המיזוג, שהיא דומה בצורה על טבעית לזוזו, רוצה להשתתף בתוכניתו של פרופסור ליאו אקאקבה, לפלוש למימד הסטנדרטי. היא לא מצייתת לפקודות הישירות של פרופסור אקאקבה.

אורה:ילדה שמאוהבת ביויה בעלת כוחות על חושיים, רואה בעזרת כדור בדולח שנשמתו של יוטו לכודה בתוך גופו של יויה.

יורי:מגיע ממימד המיזוג, נאמן לליאו אקאבה וחטף את רין ואת לולו. המקביל של יויה, יוטו ויוגו. הגלגול של זארק.

עולמות בתוכנית:

עולם היו גי הו מחולק לארבעה חלקים:

מימד סטנדרטי-ביתם של יויה וחבריו, וגם דקלן.

מימד המיזוג:המימד ממנו מגיע ליאו אקאבה ואפילו גם סורה (בעולם המיזוג ישנה אקדמיית דו-קרב הלבוש של התלמידים באקדמיה מזכיר את הלבוש של התלמידים באקדמיית הדו-קרב ביו גי הו gx,לעומת זאת אקדמיית הלחימה במימד המיזוג היא מלמדת לחימת דו-קרב בצורה רעה, שגורמת הרס. חיילי הדו-קרב פלשו למימד האיקס זי ושרפו אותו עד היסוד) נראה שמימד זה הוא הרע בסיפור.

מימד האיקס זי:המימד ממנו באים שאי ויוטו הם נמלטו למימד הסנדרטי כי המימד שלהם נשרף עד היסוד.

מימד הסנכרון:המימד ממנו מגיע רוכב האופנוע יוגו.

(כל שמות הממדים קרויים על שמות הזימונים)

(חיילי הדו-קרב ממימד המיזוג כמו סורה צדים זמני איקס זי כמו שאי ויוטו)

האמת על העולם התגלתה במהלך קרב תלת צדדי, שבו סורה התנהג ברשעות ליויה, בשלב של הדו-קרב מכשיר הדו-קרב של סורה התחיל להוציא אורות אדומים, וסורה הועבר למימד המיזוג בצורה של אבק כחול. כאשר יוטו סיפר ליויה על העולם, יויה נבהל. לאחר מכן הגיע לוחם הדו-קרב ממימד הסנכרון יוגו, ואמר ליוטו שהוא מחפש אותו, הם התחילו להילחם בדו-קרב הרסני, שבו העיניים שלהם זהרו. כשיויה צעק להם להפסיק בקרב ההרסני, יוטו נזכר למה הוא נלחם באמת :כדי לגרום לאנשים לחייך. לאחר מכן יוטו ספג את ההתקפה של מפלצת הדו-קרב של יוגו, הוא נתן לו את הקלף שלו דרקון איקס זי. אחרי זה יוטו נעלם ויוהה תמוטט, וזוזו ראתה אותו מעולף בזמן שחיפשה את סורה, יויה התעורר אחרי יומיים במיטה שלו. יויה דיבר עם זוזו על הדמיון בינו לבין יוטיו, הוא שב שהוא מיוחד במינו, זוזו אומרת לו שהוא לא היחיד, שבעצם גם לזוזו יש קשר על טבעי, היא דומה בצורה על טבעית לאחותו של שאי לולו.

Yu-Gi-Oh! VRAINS[עריכת קוד מקור | עריכה]

(Virtual Reality Artificial Intelligence Network System)

בניגוד לשאר גיבורי הסדרה, הוא היחיד שהיה למשך הסדרה אנטי-גיבור. הסדרה התחילה ביפן ב-10 במאי 2017 ובישראל באחד לספטמבר 2019. גיבור הסדרה הוא יוסאקו פוגיקי (Yusaku Fujiki), נער בן 16 ותלמיד תיכון. הקרבות בסדרה מתרחשים בעולם הדיגיטלי בדומה לשלוש סדרות הספין אופ הקודמות, גם בסדרה הזו מוצג סוג חדש של קלפים, ובכלל חלו שינויים בלוח המשחק.

הסוג החדש נקרא "link monsters" (מפלצות קישור) שהם כמו מפלצות איקסיז. אין להם רמה ואין להם נקודות הגנה.

הסדרה משודרת בערוץ הילדים.

סרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2004 יצא בארצות הברית הסרט הראשון של "יו-גי-הו!" בהפצת האחים וורנר, הקרוי בשם "יו-גי-הו! פירמידת האור". בסרט (שמתרחש לאחר עלילת העונה השלישית ביו-גי-הו), קאיבה מקנא ביוגי כיוון שהשיג את שלושת קלפי האלים המצריים. קאיבה מאתגר את פגאסוס לקרב על שלושה קלפי דרקון כחול עין ומנצח, ולוקח ממנו את הקלף "פירמידת האור" שפגאסוס יצר כדי לנצח את האלים המצריים. יוגי, שיודע שפירמידת האור המקורית (לא הקלף) היא דבר מסוכן מאוד, יוצא לעצור את קאיבה והם נלחמים בדו-קרב גורלי. לבסוף כוחה האפל של הפירמידה משתלט על קאיבה (שהפעיל את הקלף) ומחזיר לחיים את אל המוות המצרי - אנוביס. אנוביס נלחם ביוגי באמצעות ארבעה ספינקסים אימתניים אך יוגי מצליח לנצח אותם באמצעות קלף - "הדרקון הזוהר כחול העין" - שקאיבה נותן לו במשך הקרב עם אנוביס. יוגי מנצח והעולם ניצל.

בשלהי 2010, לכבוד חגיגות העשור של הסדרה, יצא ספיישל מיוחד שהפגיש את גיבורי הסדרה כולה, בין המשתתפים ניתן למצוא את יוגי מוטו מהסדרה הראשונה, ג'יידן יוקי מסדרת GX ויוסיי פודו מסדרת 5D. לספיישל קוראים "Yu-Gi-Oh! 3D Bonds Beyond Time" ובו שלושת הגיבורים מתאחדים נגד אדם ושמו פאראדוקס. פאראדוקס הוא אדם שמקורו מהעתיד והיחיד שנשאר אחרי חורבן האנושות ומטרתו היא לחזור לעבר ולהשמיד את מפלצות הדו-קרב, ביחד עם פגאסוס, לתמיד כדי להציל את העולם כביכול. פאראדוקס הורג את פגאסוס והשלושה נלחמים בו ומנצחים.

בשנת 2016 יצא הסרט "יו-גי-הו! הצד האפל של הממדים" לכבוד 20 שנה למנגה של יוגי הו, הסרט אשר נכתב על ידי יוצר המנגה הופק לסרט אשר ממשיך את עלילת הסדרה הראשונה של יוגי הו, הסרט מתרחש לאחר 11 חודשים מסיום הסדרה, החבורה לקראת סיום הלימודים שלהם וכל אחד עומד לפנות לפרק אחר בחייו והדבר מקשה על יוגי שעדיין לא הצליח להתגבר על הפרידה מאת'ם הפרעה שהיה בתוך פירמידת המילניום, קאיבה גם לא מצליח להתנער מהעובדה שהפרעה איננו ולא יוכל להחזיר באמת לעצמו את תואר מלך הדו-קרב, לכן הוא שולח משלחת חיפוש שתמצא מחדש את פירמידת המילניום, ובעזרת המחשב מצליח להרכיב את הפירמידה אך חסר לו 2 חלקים אחרונים אשר מישהו מסתורי גנב לו, ויש לו תוכניות משלו אשר עלולות לסכן את עתיד העולם. קאיבה מכריז על טורניר דו-קרב במטרה לקבל חזרה את החלקים החסרים לפירמידה, ולתת אותה ליוגי כדי שיעיר את רוחו של הפרעה וילחמו אחד בשני בפעם האחרונה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]