יום אימונים מסוכן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יום אימונים מסוכן
Training Day
בימוי אנטואן פוקואה עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי רוברט ניומאייר עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט דייוויד אייר עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה קונרד באף ה-IV עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים דנזל וושינגטון (Alonzo Harris)
ריימונד ג'יי. בארי
שרלוט איאנה
טרי קרוז
ריימונד קרוז
פיטר גרין
Jaimé P. Gomez
דייוויד אייר
Seidy López
שרה דניאל מדיסון
פרן קראנץ
Samantha Esteban
ניק צ'ינלונד
Denzel Whitaker
טום ברנג'ר
סקוט גלן
אית'ן הוק
אווה מנדז
האריס יולין
ד"ר דרה
קליף קרטיס
מייסי גריי
סנופ דוג
Namrata Singh Gujral עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מארק מנקינה עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום מאורו פיורה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה
חברה מפיצה InterCom, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 5 באוקטובר 2001 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 118 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פשע, סרט פעולה, מותחן פשע, סרט באדי קאפ, הוד פילם, crime drama film עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 45 מיליון דולר[1]
הכנסות באתר מוג'ו trainingday
פרסים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יום אימונים מסוכןאנגלית: Training Day) הוא סרט מותחן פשע אמריקאי משנת 2001 בבימויו של אנטואן פוקואה, על פי תסריט מאת דייוויד אייר. דנזל וושינגטון ואית'ן הוק מככבים כקצינים במֶחלק הסמים של משטרת לוס אנג'לס במהלך 12 שעות בשכונות מוכות הפשע של ווסטלייק, אקו פארק ודרום-מרכז לוס אנג'לס.

הסרט יצא לאקרנים ב-5 באוקטובר 2001 והרוויח 104 מיליון דולר ברחבי העולם. הוא זכה לביקורות חיוביות; הופעתו של וושינגטון התקבלה בהערכה וזיכתה אותו בפרס אוסקר לשחקן הטוב ביותר בטקס פרסי אוסקר ה-74. אית'ן הוק היה מועמד לשחקן המשנה הטוב ביותר. סדרת טלוויזיה המבוססת על הסרט, שהופקה על ידי ג'רי ברוקהיימר, הוכרזה באוגוסט 2015 ושודרה ב-2 בפברואר 2017 ברשת CBS, אך בוטלה לאחר עונה אחת.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קצין משטרת לוס אנג'לס, ג'ייק הויט, מצורף לעבוד עם הבלש אלונזו האריס, קצין מעוטר של מחלק הסמים, שידוע כשוטר מושחת. אלונזו וג'ייק מתחילים את היום בתפיסת סטודנטים שקונים קנאביס ומריחואנה. עם החרמת הסמים מהסטודנטים, אלונזו מורה לג'ייק לעשן את החומר. ג'ייק מסרב בתחילה, אך מתרצה כאשר אלונזו מאיים עליו באקדח.

אלונזו קובע כי במקרה של סירוב כזה ברחוב הוא היה נהרג בקלות. הוא מספר להויט זמן קצר לאחר מכן שהמריחואנה נמהלה והוא למעשה צרך PCP. לאחר שביקר אצל רוג'ר, שוטר לשעבר שהפך לסוחר סמים, ג'ייק מבחין בזוג הומלסים שמנסים לאנוס נערה מתבגרת בסמטה. ג'ייק מתערב בזמן שאלונזו צופה. לאחר שאלונזו מפחיד אותם, ג'ייק מוצא את הארנק של הילדה על האדמה ולוקח אותו.

בהמשך היום, אלונזו וג'ייק תופסים סוחר בשם בלו שמתנייד בכיסא גלגלים. הם מוצאים עליו גושי קראק ואקדח טעון. במקום ללכת לכלא, בלו מודיע על ההתפתחות למקורבו קווין "סנדמן" מילר, שנמצא בכלא. באמצעות צו חיפוש מזויף, גונב אלונזו 40 אלף דולר מביתו של סנדמן. אשתו של סנדמן עולה על הגנבה וקוראת לחברי הכנופיה הסמוכים, הפותחים באש על אלונזו וג'ייק בזמן שהשניים בורחים.

בארוחת הצהריים השניים פוקדים את פילגשו של אלונזו שרה ובנם הצעיר. לאחר מכן, אלונזו נפגש עם שלישיית בכירי משטרה מושחתים שהוא מכנה "שלושת החכמים". מודעים לכך שהמאפיה הרוסית מחפשת את אלונזו, הם מציעים לו לוותר על העיר. אלונזו מתעקש שהוא שולט על המצב וסוחר בכספי הסמים של סנדמן תמורת צו מעצר רשמי.

בעזרת הצו חוזרים אלונזו, ג'ייק וארבעה קציני מחלק סמים מושחתים נוספים לביתו של רוג'ר ומחרימים 4 מיליון דולר מהשטח. אלונזו יורה והורג את רוג'ר כשג'ייק מסרב לעשות זאת. ג'ייק מסרב להיות חלק מהמזימה וכשאלונזו מאיים על ג'ייק בפעם השנייה, ג'ייק תופס את רובה הציד של אלונזו, מה שמביא לתיקו מקסיקני עם הקצינים האחרים. אלונזו אומר לג'ייק שהמשטרה תבצע עליו בדיקת דם שתזהה את הקנאביס עם שרוך הקראק שהוא עישן קודם ומחקה את מה שהחדשות המקומיות יגידו על ג'ייק אם הוא ימות בתפקיד. אלונזו מבטיח שהוא יכול לזייף זאת בתמורה לשיתוף הפעולה שלו ואז הוא יוזם תרחיש שמוריד את כולם, בזמן שג'ייק מסכים באי רצון.

מאוחר יותר באותו ערב, אלונזו מסיע את ג'ייק לביתו של סמיילי, חבר בהילסייד טרייס, כדי לנהל שלוחת סמים. ג'ייק משחק בחוסר רצון פוקר עם סמיילי וחבריו לכנופיה כשהוא ממתין לאלונזו וסמיילי בוחן מחדש את מצבו של אלונזו: בחצות הלילה על אלונזו לשלם מיליון דולר לרוסים על כך שהרג את אחד מאנשיהם בלאס וגאס, או להיהרג בעצמו.

בהבנה שאלונזו נטש אותו ושילם לסמיילי להרוג אותו, ג'ייק מנסה לברוח אך הוא מוכה ונגרר לאמבטיה. חבר כנופיה מחפש בחפציו של ג'ייק כסף לפני שהוא מנסה להרוג אותו ומגלה את הארנק של הילדה המתבגרת, שהיא במקרה בת דודתו של סמיילי. לאחר שאישר את סיפורו של ג'ייק כיצד הציל אותה מאונס מוקדם יותר באותו היום, סמיילי מאפשר לג'ייק לעזוב ומחזיר לו את אקדחו.

ג'ייק חוזר לדירתה של שרה כדי לעצור את אלונזו, אך מתרחש קרב יריות ומרדף. אלונזו מכה בג'ייק וכשיוצא לשלם לרוסים, ג'ייק קופץ על מכוניתו של אלונזו וגורם לתאונה. אלונזו מאופק, בעוד כל השכונה מתאספת לצפות. בניסיון לגרום לקהל לתמוך בו, אלונזו מציע כסף לכל מי שיהרוג את ג'ייק, אך איש אינו מתערב, לאחר שנמאס להם מהשחיתות והיהירות של אלונזו.

כשאלונזו מושיט יד לאקדח, ג'ייק יורה בו מאחור ולוקח את הכסף, יחד עם התג של אלונזו. הקהל מאפשר לג'ייק להתרחק עם הכסף כששעוניו של אלונזו איתו וג'ייק מתכנן להגישם כראיה נגד אלונזו. אלונזו בורח על חייו לנמל התעופה, אך הוא נופל למארב שארגנה המאפיה הרוסית שהורגת אותו. ג'ייק חוזר הביתה כשהעיתונות מדווחת על מותו של אלונזו, מה שמשקף באופן מוזר את האופן בו אלונזו תיאר כיצד החדשות יציגו את ג'ייק.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עיבוד טלוויזיוני[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-7 באוגוסט 2015 פורסם כי אנטואן פוקה החליט לפתח סדרת טלוויזיה המבוססת על הסרט, ושיתף פעולה עם ג'רי ברוקהיימר לפיתוח הקונספט. האחים וורנר רכשו את הסדרה להפצה לרשתות השידור האמריקאיות. וויל ביל כתב את הסדרה, ואילו פוקואה שימש כמפיק בכיר.[2] CBS הזמינה פיילוט ב-14 באוגוסט 2015. בנוסף לפוקואה, ברוקהיימר, ביל, וג'ונתן ליטמן שימשו כמפיקים בפועל לסדרה, שמתרחשת 15 שנה אחרי הסרט המקורי.[3] במאי 2016 CBS הזמינה עונה שלמה לסדרה.[4]

בסדרת הטלוויזיה של רשת CBS מוזכר אלונזו על ידי המשנה לראש המשטרה ג'וי לוקהרט כאשר הוא מתדרך את הקצין קייל קרייג במדור החקירות המיוחד של המשטרה כדי לחקור הבלש פרנק רוארקה. פרנק מזכיר בקצרה את אלונזו בסוף העונה הראשונה. הסדרה, בכיכובם של ביל פקסטון וג'סטין קורנוול, עלתה לראשונה ב-2 בפברואר 2017.

ב-17 במאי 2017 הודיע פוקואה כי הסדרה בוטלה לאחר עונה אחת וארבעה חודשים, לאחר מותו של פקסטון.

סרט מקדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2019 דווח כי האחים וורנר מפתחים פריקוול, סרט מקדים. הפריקוול עוקב אחר אלונזו האריס הצעיר בסוף אפריל 1992, יומיים לפני הכרעת הדין במשפט רודני קינג ומהומות לוס אנג'לס.[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Training Day". נבדק ב-7 באוגוסט 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Andreeva, Nellie (7 באוגוסט 2015). "'Training Day' TV Series From Antoine Fuqua & Jerry Bruckheimer Eyed By Nets". Deadline Hollywood. נבדק ב-8 באוגוסט 2015. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Melrose, Kevin (14 באוגוסט 2015). "'Training Day' TV Series Finds a Home at CBS". comicbookresources.com. נבדק ב-14 באוגוסט 2015. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ Andreeva, Nellie (13 במאי 2016). "'Training Day', 'Bull', 'MacGyver', 'The Great Indoors', Matt LeBlanc Comedy & Jason Katims Drama Picked Up By CBS". Deadline Hollywood. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Jeff Snider (10 באוקטובר 2019). "Exclusive: 'Training Day' Prequel in the Works at Warner Bros". Collider. {{cite web}}: (עזרה)