יום סיירות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

במסגרת תהליך המיון והגיוס לצה"ל, יום סיירות, או בשמו הרשמי יום שדה, הוא יום המשמש למיון מיועדים לשירות ביטחון (מלש"בים) טרם גיוסם ליחידות המיוחדות, בהן סיירת מטכ"ל, שייטת 13, יחידת שלדג, 669, קורס חובלים, שייטת הצוללות של חיל הים, אגוז, מגלן, יהלום, דובדבן ויחידה 504. לאחר סיום מוצלח של יום סיירות המועמדים יזומנו לגיבוש מטכ"ל או שייטת או לגיבוש חובלים. דרך גיבושים אלה ניתן "ליפול" ליחידות העילית האחרות.

כדי לקבל זימון ליום הסיירות על המועמד להיות כשיר מבחינת נתונים פיזיים, המתבטאים בפרופיל שנע בין 82 - 97 וללא סעיפים פוסלים (למשל: קוצר ראייה, אסתמת ילדות). תנאים נוספים הם התאמה לקצונה על פי הנתונים האישיים שנתקבלו בצו הראשון וקב"א של לפחות 52. מלש"בים אשר נתוניהם אינם מתאימים ליום הסיירות יכולים להתמיין לקורס חובלים ושייטת הצוללות (שייטת 7) דרך מאותר צדדי[דרושה הבהרה], או לנסות להגיש בקשת חריג יום סיירות.

במשך השנה ישנם שני מחזורים של ימי סיירות, בינואר ובאוקטובר.

יום הסיירות מועבר על ידי בוגרי היחידות המיוחדות ומתבצע במטווח 24. במשך היום מלשבי"ם המועמדים לשירות ביטחון עוברים פעילויות גופניות, ובסופו הם מחולקים לגיבושים השונים שיבוצעו כמה חודשים לאחר מכן.

מהלך היום[עריכת קוד מקור | עריכה]

יום הסיירות כולל:

  • התכנסות ראשונית וחלוקת מספרי גב (כל מועמד מקבל מספר שנרשם על גבו בטוש)
  • בדיקות רפואיות
  • ריצת 3,000/2,000/1,000 מטר לדירוג לקבוצות ולסינון ראשוני (הריצה מכונה "בוחן בר אור").
  • פעילויות גופניות - ריצות ללא דירוג, ריצות עם דירוג, זחילות, סחיבת שקי חול לאורך מסלול קבוע, כריית בורות "מטר־על־מטר־על־מטר", תרגיל "אלונקה סוציומטרית", ועוד. אופי הפעילות הגופנית משתנה מדי פעם וייתכנו גיוונים. מטרת התרגילים הגופניים היא לבדוק את יכולותיו הפיזיות והמנטאליות של המועמד, ובתוך כך את התאמתו לשירות ביחידה מובחרת.

המועמדים נדרשים למלא שאלון סוציומטרי על חברי הקבוצה כעוד כלי מסנן בתהליך המיון.

  • מסדר דמעות, שיחת סיכום עם מפקדי הקבוצה ופרסום התוצאות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]