גאליס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף יונתן מיטרני)
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: הרחבה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: הרחבה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
גאליס
גאליס
סוגה סדרת נעורים, דרמה, פנטזיה
יוצרים דוד דהן, עידו דרור
כותבים דוד דהן, עידו דרור
בימוי עודד רז
אביעד קידר (עונות 6–7)
שחקנים

תובל שפיר
אליאנה תדהר
דניאל מורשת
שירן סנדל
דניאל גד
נווה צור
ליאור כהן

גיא זוארץ
פרסים סדרת השנה ב"טקס נבחרי הילדים" בשנים 20122016
פסקול פתיח הסדרה "גאליס":
מילים: אילן רוזנפלד, לחן: עידו ריבלין, שירה: אביהו שבת, רוני דלומי
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
מספר עונות 7
מספר פרקים 213
תוכנית מקור "החולמים"
הפקה
מפיק יהונתן פארן
מפיקים בפועל רחל פארן
חברת הפקה דורי מדיה דרסט הפקות
עורכים עידית פארן-וייס
מיכל פארן
אביעד קידר
אתר צילומים יער בן שמן, נווה אילן, כפר הנופש אכזיב
צלמים דניאל קדם, ירון בנישתי
אורך פרק 25–35 דקות (לעיתים גם פרקים כפולים באורך 50 דקות)
שידור
רשת שידור ערוץ הילדים, HOT, FOMO
תקופת שידור מקורית 12 בפברואר 201217 ביולי 2016
קישורים חיצוניים
אתר הסדרה
דף התוכנית ב-IMDb
מתוך צילומי הסדרה במרץ 2013
מתוך צילומי הסדרה באפריל 2013

גאליס היא סדרת נעורים ישראלית בבימויו של עודד רז, ששודרה בערוץ הילדים למנויי HOT, החל מ-12 בפברואר 2012 ועד לסיומה ב-17 ביולי 2016 במשך 7 עונות ו-213 פרקים. הסדרה היא ספין אוף לסדרת הטלוויזיה "החולמים". העלילה עוסקת במחנה קיץ ששמו "גאליס" בו מתרחשות ההרפתקאות של חניכי המחנה. הסדרה זכתה להצלחה רבה בקרב ילדים ובני נוער ישראליים.

באוגוסט 2014, יצא לאקרנים הסרט "גאליס - המסע לאסטרה" ובאפריל 2016, הסרט "גאליס - קונקט", אשר מבוססים שניהם על עלילות הסדרה.

"גאליס" היא זוכת פרס סדרת השנה בטקס נבחרי הילדים בשנים 2012–2016. בעקבות הצלחתה, נמכרה הסדרה לערוץ Planet Kids האיטלקי ודובבה לאיטלקית.[1] הסדרה נמכרה לדיבוב גם לאנגלית ולהינדית.

הסדרה עברה לשידור בבלעדיות ללקוחות פרטנר TV וסלקום tv בעקבות ירידת ערוץ הילדים מחברת HOT ב-1 בינואר 2018 אך נשארה זמינה ב-VOD של HOT עד ה-30 במאי 2019, וחזרה כחלק מספריית ערוצים חדשה ״FOMO”.

ב-26 בדצמבר 2019 הסדרה עלתה לראשונה ב-yesVOD KIDS.

נכון לשנת 2020 הסדרה משודרת בשידורים חוזרים בערוץ הילדים שמשודר בשירות הסטרימינג BIGI, בסלקום tv ובפרטנר tv וזמינה לצפייה גם בשירותי ה-VOD של HOT ו-yes.

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ישראל)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
16012 בפברואר 20127 באוגוסט 2012
2279 בדצמבר 201222 בינואר 2013
32916 ביוני 201331 ביולי 2013
42516 במרץ 201412 במאי 2014
סרט קולנוע
גאליס - המסע לאסטרה
7 באוגוסט 2014
52515 בפברואר 201529 במרץ 2015
62615 בדצמבר 201525 בינואר 2016
סרט קולנוע
גאליס - קונקט
14 באפריל 2016
72130 במאי 201617 ביולי 2016

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 1–60 (60 פרקים)

יונתן מיטרני מגיע עם חבריו דני וליעם מבית האומנה למחנה הקיץ "גאליס". תורם אלמוני עומד מאחורי שליחתם למחנה ובמהלך הסדרה מתגלה זהותו: סיימון - סבה של נינה. סיימון רוצה לקבל את לוחות הגורל לעצמו, ולשם כך הוא מגייס את יונתן בלי ידיעתו כדי שימצא בשבילו את לוחות הגורל. יולי סער מגיעה למחנה עם אחותה החורגת רונה אליה יולי מתנהגת כמשרתת. יולי רוצה להשיג קמפיין פרסומות ולשם כך מנצלת את דורי. לבסוף דורי מגלה את האמת ונפרד מיולי. בזמן שיולי בקמפיין דורי ורונה מתאהבים, יולי חוזרת למחנה וסוחטת את רונה: אם היא תמשיך להיות חברה של דורי - יולי תגלה את סוד מחלתו של דורי ותגרום לכך שהוא יעזוב את המחנה. לבסוף יולי מודה על שקריה ורונה ודורי הופכים לבני זוג. דני ויונתן נפרדים ויונתן נהיה בן הזוג של נינה. בסוף העונה מזימותיו של סיימון נחשפות, דני ויונתן חוזרים, ארי ויונתן משיגים את לוחות הגורל וארי מגלה מיהו - אביו של יונתן. תפקידו של בנימין נגמר והוא חוזר להיות ילד.

עונות 2–3[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 61–116 (56 פרקים)

הקיץ השני במחנה נפתח, ויונתן מגלה על העיר האבודה - "גאליסיה". הוא מגלה שרק הוא יכול להציל את העיר ואנשיה משלטונה של זארדה ולהחזיר לחיים את כל האנשים שזארדה הקפיאה. כדי לא לאבד את שלטונה על העיר שולחת זרדה את בנה אדוארד ("אדי") להתחזות לחניך במחנה בשם ברק האניס, ושם לסכל את סיכויו של יונתן להגיע אל העיר האבודה. עם הזמן אדי מתאהב בדני והופך לבן זוגה, עד שהיא מגלה שהוא בעצם הנסיך אדוארד, ונפרדת ממנו. דורי, שרוצה להתקבל לקבוצת מכבי בכדורסל, צריך לקבל ציון טוב במבחן הקיץ בפיזיקה ולשם כך הוא עושה הסכם עם הוגו. הוגו יעשה את מבחן הקיץ בפיזיקה במקומו, ודורי יהיה בן זוגה של דפני, אחותה של עדי. עדי מסתירה את הקשר שלה עם הוגו כדי שדפני לא תרגיש לבד, והוגו חושב שאם גם דפני תהיה בקשר, עדי לא תסתיר יותר את הקשר שלהם. התוכנית מצליחה בהתחלה, ובהמשך דורי מתאהב בדפני ונהיה בן זוגה מרצון, אך לבסוף דפני ועדי מגלות על התוכנית בטעות ונפרדות מדורי והוגו. בסוף העונה השנייה מגלה יונתן את אימו קפואה בגאליסיה ומחליט לעשות הכל על מנת להציל אותה ולהחזיר אותה ואת שאר התושבים לחיים.

בעונה השלישית מגלה יונתן שאם הוא יפעיל את היהלום (שיכול להשיב את כל אזרחי גאליסיה הקפואים לחיים) ללא מגן גאליסיה, הוא יקפא בעיר האבודה. בנוסף מתגלה הסיבה שבגינה חיפש ארי את לוחות הגורל ואיבד את זיכרונו - מציאת דרך להציל את בנו מקיפאון לאחר הפעלת היהלום. גאיה ווולקן הם אחים מגאליסיה שהוריהם הוקפאו, והם מחפשים דרך להחזירם לחיים. זארדה מגלה על כוונתם ומקפיאה את וולקן. גאיה מגיעה למחנה ולאחר מכן היא ויונתן הופכים לבני זוג. זארדה מציעה לגאיה לבגוד ביונתן ובתמורה - היא תחזיר את וולקן לחיים. גאיה מסכימה אך לבסוף יונתן מגלה הכל ונפרד ממנה. דני הופכת לנסיכת גאליסיה, במטרה לבדוק אם יש משהו שיכול להציל את יונתן מהגורל שמחכה לו בעיר האבודה. דורי עושה את מבחן הבגרות שלו בפיזיקה. דפני רוצה להכשיל את דורי, כדי לנקום בו על מה שעשה לה, והיא נהיית בת זוגו כחלק מהתוכנית. לבסוף היא מוותרת על ההחלטה, אך כשדורי מגלה על תוכניתה הם נפרדים. רונה, שחוזרת לגאליס לתקופה קצרה, נהיית בת זוגו של דורי וגורמת לו להיכשל במבחן בכוונה כי היא רוצה שיטוס איתה חזרה ללונדון. בסוף העונה יונתן יוצא להציל את העיר האבודה, אך נתקל בבעיות. זארדה מאיימת שתהרוג את ארי, אם יונתן לא ייתן לה את המגן. יונתן נותן לה את המגן והיא משמידה אותו, ומקפיאה את ארי. יונתן נחוש להציל את העיר, גם במחיר של קפיאה, אך לפני כן הוא מדבר עם דני והם חוזרים להיות בני זוג. יונתן מפעיל את היהלום וקופא. כל הקפואים שבים לחיים, העיר ניצלת, וארי חוזר יחד עם רות, אימו של יונתן, למחנה. הם מגלים לדני שהוא קפא, והיא פורצת בבכי.

עונות 4–5[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 117–166 (50 פרקים)

הקיץ השלישי נפתח, ולמחנה מצטרף צוות חדש, "טורינו". כבר בפרק הראשון מתגלה כי יונתן איבד את זכרונו, והוא חי עם רפאל ואנה - אב ובת שגרים בסמיכות לגאליס ומתחזים למשפחתו. דני ודורי יוצאים לחפש את יונתן, וכשהם מוצאים אותו, הם יוצאים לחפש את "מעיין הנשמות": מעיין שמימו יכולים להחזיר לחיים מתים. בהמשך העונה נינה חוזרת למחנה אך למעשה זאת אנה במסכה. במהלך העונה מראים את עברם של החניכים החדשים. ארז ואודי הם חברי ילדות, שדרסו בטעות את חברתם הטובה דנה. דנה נותרת נכה, אך הם מצליחים להעלים ראיות ולא מתגלה מי דרס אותה. אודי לא זוכר את פרטי התאונה, אך ארז אומר לו שהוא זה שנהג ושלמעשה גם דרס. במהלך העונה ארז, שכועס על אודי, סוחט אותו כדי לגרום למאיה לשנוא את אודי ולאהוב אותו. הוגו וגילי, חניכה חדשה מצוות טורינו, יוצאים לחפש את האמזונה כחולת החזה - ציפור שגילי שחררה. בסוף העונה מתגלה כי גילי חולה במחלה נדירה ושנשאר לה חצי שנה לחיות. מתגלה כי ארז שיקר לאודי, ושהוא זה שדרס את דנה ולא אודי. ליעם מגלה שרותם (חניכה מצוות טורינו) משקרת ושהיא ויולי מכירות מבית הספר ולא מהמחנה. יולי נהגה להתעלל ברותם, ורותם הגיעה למחנה כדי לנסות לנקום בה. טיראן הוא אדם שחי בקרוואן ביער גאליס יחד עם אשתו טולה והוא מציע לעזור ליונתן, דני ודורי בחיפושם אחר מעיין הנשמות. מסתבר שהוא למעשה רוצה להעיר את 400 הלוחמים האכזריים בהיסטוריה בעזרת מי המעיין.

העונה החמישית נפתחת בסצנה מלפני שבעה חודשים, מהרגע בו יונתן חוזר לחיים באמצעות בקבוק מים ממעיין הנשמות. בקבוק מים שני מעיר את טולה, שמתגלה שהיא לוחמת עתיקה. מיקה מחליטה לשבור את השגרה ומערבבת את הצוותים. יונתן יוצא לחיפוש יחד עם דני, דורי ואנה (שמצטרפת לאחר מות אביה) אחר מעיין הנשמות, כדי שייעודו של יונתן לא יתמלא כפי שאמרה לו סיגריט (נביאה שיונתן פוגש ביער). הוגו מארגן מאחורי גבה של גילי סרט המבוסס על חייה כדי לזכות בתרופה למחלתה. בהתחלה נראה שהוא מצליח, אבל בסוף מילי, מנהלת המפעל שמייצר את התרופה, לא נותנת לה את התרופה וחניכי המחנה יוצאים למבצע כדי להשיג אותה, ומצליחים בכך. באותו זמן מאיה מגויסת על ידי רשף (השוטר שחוקר את התאונה) להיות שוטרת סמויה, ואודי מתוודה בפניה על כך שהוא דרס את דנה. מאוחר יותר מנסה אודי, שנמצא כעת בכלא, יחד עם מאיה שמאמינה לו, למצוא הוכחות לכך שארז הוא זה שדרס את דנה. ליעם מצטרף לרותם שרוצה לנקום ביולי, אך הוא משקר לה כדי לגלות מה היא זוממת נגד יולי, במטרה להציל את יולי מהנקמה. בתצוגת האופנה שעורכות רותם ויולי רותם ודניאל חוזרים, רותם מבטלת את תוכנית נקמתה ויולי מתקבלת לבית ספר לאופנה של דורין פרייבורג. יונתן מצליח להשמיד את המעיין, ובגידתו של דורי, שרוצה את מי המעיין כדי להחזיר לחיים את אחיו, נחשפת. טיראן נורה ונהרג בידי רשף, ודורי לא מחזיר לחיים את אחיו כי כשטיראן ירה בו, מי המעיין מהבקבוק שלקח הצילו את חייו. ארז מודה לבסוף בנהיגה בתאונה ואודי משתחרר מהכלא. דני טסה לעבוד בבית הארחה במקסיקו כדי להתנתק מיונתן, אך הוא מגלה שהיא כוח הייעוד שלו. הוא בכל זאת מחפש אותה, מוצא אותה לאחר חצי שנה, והם חוזרים להיות ביחד.

עונות 6–7[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 167–213 (47 פרקים)

העונה מתחילה כאשר ליעם כלוא בכלא במקסיקו בעוון ניסיון גניבה. ליעם מספר בחקירתו שהוא הופלל אך הרשויות לא מאמינות לדבריו והוא נשאר כלוא. כדי להשתחרר מהכלא הוא מחליט לתכנן תוכנית בריחה יחד עם דני ויונתן. התכנית יוצאת לפועל וליעם מצליח להשתחרר יחד עם עוד ישראלי שנכלא באותו כלא, ושמו דוד. במקביל, יולי שהפכה למדריכה מתכוננת לתחילת המחנה. השנה היא שנתם האחרונה של החניכים במחנה ולכן צוות אולימפוס המקורי מתאחד. הוחלט כי הקיץ, במקום לקיים את תחרויות המחנה בין שני צוותים, התחרויות יהיו בין מחנה גאליס לבין מחנה עתידים: מחנה קיץ מתחרה שנמצא ביער גאליס ושאותו הקים המדריך לשעבר בגאליס, רועי. דני ויונתן נלחמים בנבל חדש בשם ספקטור, שרוצה לשים את ידיו על ספר הבריאה: ספר שכל מה שנכתב בו מתקיים. שרון אומרת לליעם וליולי שרועי והיא נפרדו, ובהמשך העונה היא וליעם נהיים בני זוג. מתגלה כי שרון ורועי לא נפרדו וששניהם מנסים להרוס את מחנה גאליס ולגרום לכך שמחנה עתידים יישאר יחיד ביער גאליס. עדי רוצה לחזור להוגו אבל הוא לא מעוניין בקשר עמה. אדם, שרוצה להיות בן זוגה של עדי מנצל את ההזדמנות כדי להתקרב אליה. יונתן מתחבר עם ניקה, חברה בשבט הפראים ששם לו למטרה לשמור על ספר הבריאה מפני מי שמחפש אותו. ניקה נשלחת למחנה בתור חניכה, והיא ויונתן מגלים שיש שני מיועדים: אחד שיציל את העולם ואחד שיחריב אותו. יונתן בטוח שהוא המיועד ה"מואר" ושדני המיועדת ה"אפלה". הוא לא מוכן להודות בכך שדני היא המיועדת המוארת ולכן הוא נשאר לחפש את הספר לבדו. בסוף העונה יונתן מוצא את ספר הבריאה. מתגלה כי אחיו של מורטון, ראש שבט הפראים, הוא סרחיו, ראש כנופיית הדמעות בכלא במקסיקו, שהגיע לכלא כדי לשמור על הנוצה שרק באמצעותה ניתן לכתוב על ספר הבריאה. סרחיו מת לאחר שדוד מרעיל אותו וגונב ממנו את הנוצה. מתגלה כי דוד הוא המיועד האפל ויונתן הוא המיועד המואר. דוד לא באמת צלע כל הזמן הזה אלא העמיד פנים ולאחר שגנב את הנוצה מסרחיו החביא אותה בנעלו.

העונה השביעית נפתחת בסיפור הרקע של דוד והפיכתו למיועד האפל. שנתיים לפני אירועי ההווה, כאשר יונתן עוד היה קפוא בגאליסיה, העולם היה זקוק למיועד. דוד אשר היה נכה ברגלו ובעקבות זאת צלע, סבל מדחייה חברתית, מחרמות, מהעלבות ומחיקויים שבאו מבני כיתתו. דוד פגש לפתע את זרדה, שליטת גאליסיה לשעבר, שאיבדה אותה לאחר שיונתן הפעיל את יהלום גאליסיה ושאב ממנה את כל כוחה. בתום מפגשם, זרדה ריפאה את דוד מנכותו באמצעות מניפתה, והעניקה לו את כוח הייעוד. השניים יחד עם ארמונד (סגנו של ספקטור ואחיו הבכור של דוד), רקמו תוכנית שמטרתה לכסות את הארץ בכיפת זכוכית, וזאת כדי שיוכלו לבקש תשלום על אוויר לנשימה. כך הם יוכלו גם להתנקם בחברי כיתתו של דוד על שהציקו לו והתעללו בו, וגם להחזיר לזרדה את השלטון בגאליסיה. כשיונתן גילה על היות דוד המיועד האפל, הוא סיפר על כך לדני וליעם אך הם לא האמינו לו. כדי להשיב את אמונה של דני בו וכדי למנוע מדוד לממש את תוכניתו, הוא החליט לסלוח לניקה שבגדה בו והם שיתפו פעולה, כשבאמצע מצטרפים אליהם ליאון וספקטור, שהתחרטו על מעשיהם, וקיבלו את התנצלותה של ניקה. יחד הם מנסים למצוא דרכים לקחת מדוד את הספר. הם נפגשו עם סשה, אחיו של גרגורי ומדען גאון ומהולל, שהמציא מכונת זמן שיכולה לחזור בזמן 23 שנים, ושאותה מפעיל הגביש. בו בזמן דוד, ארמונד וזרדה חשבו אף הם על דרכים מתוחכמות שבאמצעותן דוד יוכל לשמור על מעמדו ועל ספר הבריאה. דוד, שנעלם מהמחנה והתחבא בבונקר של גרגורי למשך מספר ימים, החליט לחזור למחנה כדי לגרום לדני לחשוב שיונתן הוא המיועד האפל ובכך להרוס את אמונה בו. דני האמינה לו והבינה מדבריו שכל עוד יש שני מיועדים לאף אחד מהם לא תהיה אפשרות לכתוב בספר והיא חושבת שיונתן מנסה להרוג אותה ושעליה להקדים ולהרוג אותו לפני שהוא יספיק. היא גרמה ליונתן להאמין שהיא בצד שלו וניסתה לדחוף אותו ממצוק ולהרוג אותו אך ברגע האמת היא התחרטה, וכאשר מכונת הזמן של סשה התחילה לעבוד היא אישרה לדוד לחזור בזמן ולחבל בפגישה של ארי ורות, ובעצם להביא לכך שיונתן לא ייוולד. דוד הביא את רות מהעבר להווה וחטף אותה. דני הבינה לבסוף שדוד המיועד האפל, לאחר שרצה לרצוח אותה כי היא סירבה להיות בת זוגו. דני מוציאה את יונתן מהבור, מנשקת אותו, ושבה להיות בת הזוג של יונתן. דני אמרה ליונתן ולרות לחזור לעבר כדי להשלים את פגישת ההיכרות בינה לבין ארי והרעילה את דוד. ניקה ומורטון, שהשתחרר מהכלא בשבט וסלח לניקה על שהפלילה אותו, הרגו את ארמונד שירה במכונת הזמן. זרדה נכלאת בכלא "גאליסיה" ויונתן נתקע בעבר. בסוף הסדרה יונתן מצליח לחזור להווה בזכות המורה לארכאולוגיה של רות, שהיא בעצם גלגול קודם של דני שהשאירה לרות מתנה. יונתן מציע לדני נישואים והיא מסכימה.

עדי מתאהבת באדם לאחר שהוא כותב לה מכתב מרגש ושמערכונים שהוא כותב זוכים להצלחה רבה. האמת היא שאדם גנב את המערכונים מיומנו של הוגו. לאור הצלחת המערכונים, מציע דורון שראוזינגר (סוכנה של יולי) לעדי ולאדם ליצור מערכונים שיוצגו בתוכנית "הפרעת קשב" בערוץ הילדים, אך אדם, שלא יודע לכתוב מערכונים באמת, מסרב. עדי, שרוצה להתפרסם ולשנות תדמית, משכנעת את אדם להיענות בחיוב ולהשתתף בתוכנית. באמצע העונה עדי מגלה שהוגו הוא שכתב את המערכונים, והיא נפרדת מאדם, אך ממשיכה לשחק עמו במערכונים ולהעמיד פנים שהם בני זוג כדי להמשיך להצטייר בעיני המעריצים כמפורסמת. בספיישל סוף הקיץ, שאמור להכריע את עתידה בערוץ כמנחה, היא התנצלה בפני הוגו על מעשיה והביעה חרטה בפני כל הצופים. בסוף הסדרה, אדם מתוודה בפני החניכים ובפני הוגו על כל שקריו, והם סולחים לו. הוגו ועדי חוזרים להיות זוג.

יולי, שראתה את שרון ורועי מתנשקים, צילמה אותם וניסתה להראות לליעם כדי להוכיח לו ששרון בגדה בו, אך התמונה נמחקה. יולי ניסתה לגייס את רונה ודורי לצורך בירור התכנונים של שרון, אך היא נכשלה במשימתה לקנות את אמונם. קובי, אביו של ליעם, שתחילה חשב ששיקרה לאחר שהופלל על ידה בגנבת כסף וכמעט נכלא האמין לה לבסוף וסייע לה בחשיפת התוכנית של שרון ורועי. יולי וקובי הבינו כי מטרתם של רועי ושרון היא לסגור את מחנה "גאליס", אך שרון ורועי הבינו זאת, הפלילו את קובי בפריצה וגניבה וגרמו לכליאתו. כאשר דורי והוגו גילו כי שרון היא העומדת מאחורי הצילום וההפצה של תמונת העירום של רונה, הם הבינו כי יולי דיברה אמת והחליטו לשתף פעולה עמה בניסיון לחשוף את התכנית של שרון ורועי. ליעם ורונה גילו הוכחה לכך ששרון צילמה את רונה ללא חולצה, וחברו ליולי, דורי והוגו. הם מתכננים לגרום לשרון לחשוב שדורי פצוע ברגלו, אך במשימת הגמר שתקבע את עתיד המחנות, דורי יפתיע אותם ויגרום לכך שינצחו. התכנית עובדת - מחנה גאליס מנצח ואילו מחנה עתידים מפסיד ונסגר. ארי גילה על כך ששרון ורועי צילמו את רונה עירומה והפיצו את התמונה ועל כך שהם הפלילו את קובי ופעלו יחד כדי להביא לסגירת המחנה. בסוף הסדרה, יולי וליעם שבים להיות בני זוג וכך גם דורי ורונה. ארי מחליט למסור את רועי ושרון לטיפול המשטרה, ולאחר ששרון מבינה את רוע מעשיה היא מתנצלת ורועי נשפט על מעשיו ונכלא. ארי משחרר את קובי מהכלא לאחר גילוי הפללתו, ויולי נענית בחיוב להצעתו של ארי לשוב לתפקיד המדריכה. אל מסיבת סיום המחנה באים כל חניכי "גאליס" לדורותיהם - צוות אולימפוס, נינה ואלכס שהגיעו מאוסטרליה וצוות טורינו.

הסדרה מסתיימת בכך שהחניכים שרים את שיר הנושא של הסדרה, התמונה זזה לאחור וחושפת את המצלמות ואנשי ההפקה. השחקנים קדים קידה לעבר קהל הצופים, נפרדים לשלום, ומאחורי כל השחקנים נמצא שלט עליו כתוב ״זה לא נגמר, זה רק הסוף״.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – גאליס - דמויות

משימות המחנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כדור לסל - במשימה זו התחרו צוות אולימפוס מול צוות הרקולס. המשימה הייתה להכניס כדור לסל בלי לגעת בידיים. יונתן לא חיזק את הקשר האחרון לעץ ועל כך הרקולס ניצח.
  • חידות ביער - במשימה זו התחרו צוות אולימפוס בעצמם. הם התחלקו לזוגות וקיבלו כל אחד חידות שונות ביער. רונה והוגו הצליחו להגיע לחידה השלישית ולפתור אותה ובכך ניצחו.
  • בול עץ - במשימה זו על כל צוות היה לעמוד כמה יותר חניכים על בול עץ אחד קטן. יונתן הוביל את המשימה ואולימפוס ניצחו.
  • ג'ודו - במשימה זו אולימפוס עשו דו- קרבים בקרבות ג'ודו ודורי ניצח.
  • סופר שף חלק 1 - במשימה זו אולימפוס היו צריכים להכין כל אחד בעצמו קינוח ולהגיש אותו לשף דנצינגר שהגיע למחנה. השף החליט שהוגו ניצח ועשה את הקינוח הטוב ביותר.
  • סופר שף חלק 2 - במשימה זו התחרו צוות אולימפוס מול צוות הרקולס. כל זוכה מכל צוות שניצח במשימה האישית, התחרה אחד מול השני. הוגו מאולימפוס וחניך מהרקולס. הוגו ניצח.
  • שאלות אישיות - במשימה זו כל צוות התחרה לבד. כל צוות נשאל שאלות על חברי הצוות שלו. אולימפוס הפסידו מכיוון שיולי והוגו טעו בשאלות.
  • הסוואה - במשימה זו צוות אולימפוס היו צריכים להסתוות ביער בזמן שמיקה מחפשת אותם. לא ידוע מי ניצח במשימה.
  • אמת או חובה - כל חניך היה צריך להביא מתנה לענק שלו.
  • לייזר בול - כל זוג חניכים קיבל רובה לייזר על מנת לנטרל את שאר הזוגות ביער. תום ודני ניצחו במשימה וזכו בארוחה זוגית במסעדה של השף דנצינגר.

עונות 2-3[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • משימת פתיחת הקיץ - במשימה זו כל חניכי אולימפוס חיפשו ביער תיבת אוצר שבה שרשרת שמעניקה כוח רב למי שמוצא אותה. אלכס הטעה את כולם בדרך וניצח.
  • ים יבשה - במשימה זו היו צריכים כל צוות; אתנה ואכילס , לבנות בעזרת קרשים מסלול שבו אחד החניכים צריך לעבור בלי לגעת ברצפה, בזמן שכל ראש צוות משמיע להם באוזניה לאן לפנות. הוגו הצליח להגיע ראשון ועקב כך אתנה ניצחו.
  • שקיי זהב - כל צוות קיבל עשרה שקים ששוקלים אותו דבר חוץ משק אחד. כל צוות היה צריך לנחש בכמה שפחות שקילות, איזה שק שוקל יותר מהאחרים. צוות אכילס ניצח לאחר שאלכס הצליח לגלות איזה שק שוקל יותר בעזרת שקילה אחת בלבד.
  • קרב קצפת - כל חניך זרק עוגות קצפת אחד על השני שהמטרה להישאר כמה יותר נקי. נינה ניצחה.
  • חבילה עוברת - כל חניך העביר אחד לשני את החבילה לפי המשימות שהוגו כתב על החבילה. הוגו תכנן את המשימות כך שדורי ינצח אך השתנו לו התוכניות והחבילה הסתיימה אצל ברק וברק ניצח.
  • דגלים - כל צוות קיבל גביע שעליו הוא אמור לשמור מהצוות השני. אלכס תכנן להיכנס דרך תעלות האוורור של בקתת הבנים אך לא הצליח. הוגו בנה מכשיר אשר מושך מגנט שקרוב אליו ובכך צוות אתנה ניצחו.
  • לונה פארק גאליס - כל צוות היה צריך לעבור תחנות עד שיסיים לבצע את המשימות בכולם. בתחנות היו חידות מחשבה, סנוקר, גולף וכדורסל. צוות אתנה ניצחו.
  • מרוץ שליחים בלי לגעת ברצפה - כל צוות היה צריך לעבור מסלול מירוצים בלי לגעת ברצפה. המשימה לא הסתיימה מכיוון שאלכס שבר את הרגל במתכוון כאשר הגיע לתחנת האומגה.

עונות 4-5[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • משוך בחבל- כל צוות; אולימפוס וטורינו , היו צריכים למשוך את החבל עד שהצוות השני יגיע לחלק שלהם. טורינו ניצחו.
  • לייזר בול בחושך - כל חניך מכל צוות קיבל רובה העוזר לו לנטרל את הרובה של היריב מהצוות השני. לאחר מספר טורנירים אולימפוס ניצחו.
  • משימת החושים - כל חניך מכל צוות היה צריך לעבור בכל עמדה ולמצוא את אחד המרכיבים של עוגת ביסקוויטים בלי אחד החושים שלו. דני ואודי בלי חוש השמיעה, ליעם ורותם בלי חוש הריח, מאיה ודורי בלי חוש הראייה יולי וגילי בלי חוש המישוש ולבסוף להביא את כל המצרכים להוגו וארז שאמורים להכין עוגת ביסקוויטים. ארז הכין ראשון את העוגה אך אודי הפיל לו את העוגה מכיוון שארז עצבן אותו ועקב כך מיקה פסלה שאף צוות לא ניצח במשימה.
  • משימת הסרטים חלק 1- כל זוג חניכים היו צריכים לשחק סצנה מסרט מוכר. גילי ומאיה - רובין הוד , דני ודורי - מלכת הכיתה (של רותם) , ליעם ויולי - הנסיכה הקסומה, יהונתן והוגו - ריקוד מושחת , ארז ורותם - שרק.
  • משימת הסרטים חלק 2 - כל החניכים צפו בסרטים האמיתיים ששיחקו.

עונות 6-7[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • משימת הניצוד - כל צוות; אולימפוס ועתידים , בחר ניצודים; דני ואיתן שהתחבאו ביער בזמן שהצוות היריב מחפש אותם. צוות אולימפוס מצאו את את איתן אך ליעם השתמש בזיקוק שלא לצורך המשימה ופגע באיתן ולכן צוות עתידים ניצח ניצחון טכני.
  • משימת השקים - כל צוות מינה 3 פותרי חידות, 2 בועטים , שוער אחד ו-4 חניכים שירימו שק כבד. צוות עתידים נשאר לבסוף עם שני חניכים שמרימים את השק מול דורי אך נשברו וצוות אולימפוס ניצח.
  • ממלכת גאליס חלק 1 - כל צוות היה צריך למנות מלך ומלכה למשימה. בכדי לבחור את המלך , החניכים ערכו קרב גלדיאטורים שבו דורי ניצח והביס את כולם. בכדי לבחור את המלכה , כל חניכות הצוות היו צריכות לזהות איזה נעל מתאימה לה מתוך שלל נעלי עקב. יולי מצאה ראשונה את הנעל שלה ונבחרה להיות המלכה.
  • ממלכת גאליס חלק 2 - המלך מכל צוות היה צריך לקחת את המפתח של הכלוב שבו קשורה הנסיכה ולהעביר אותו לנסיכה. יולי הכינה חוט מהשמלה שלה בכדי שדורי יוכל להעביר את המפתח. באמצע המעבר של המפתח החוט נקרע וצוות עתידים הצליח להעביר את המפתח וניצח במשימה.
  • שחמט אנושי - משימת השחמט האנושי הייתה המשימה האחרונה בסדרה שבה עתידים התחרו מול גאליס ובפרט אולימפוס ,שכל חוקי המשחק כמו במשחק שחמט, ומטרת המשחק להביס את כל היריבים בעזרת מקלות צבע. אולימפוס הצליחו להביס את כל היריבים מעתידים והצליחו להשאיר את מחנה גאליס קיים.

מונחים חשובים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • לוחות הגורל - לוחות שמאירים את העבר ומנבאים את העתיד. נוצרו על ידי אדם שביקש לראות את העבר ולנבא את העתיד וכתב זאת בספר הבריאה. באמצעותם סיימון גילה את אהבתו לנכדתו נינה וארי ויונתן גילו את הקשר המשפחתי ביניהם.
  • שעון החול - שעון החול סופר אלף שנים מהרגע שהלוחות מתגלים עד הרגע שיתגלו שוב.
  • הכדור - הכדור מראה את הזמן שלוחות הגורל התגלו וב-י"ד הופך לחול ומגלה איפה הם יהיו ביום התאריך. הכדור נח בתוך העין של המיועד בחריטה שנמצאת במערה.
  • ה-י"ד - התאריך שבו הלוחות מתגלים פעם באלף שנים.
  • שומרי הסוד - מסדר סודי ששומר על לוחות הגורל מפני המחפשים אותם.
  • תליון גילגמש - תליון שנראה כמו מפתח סול בצורת נחש. ניתן לשלוט במחשבותיו של מי שעונד את התליון באמצעות מטה גילגמש.
  • מטה גילגמש - באמצעות המטה ניתן לשלוט במי שעונד את תליון גילגמש. מופעל על ידי לחיצת כפתור.
  • העיר האבודה / גאליסיה - עיר אבודה, שהפתח שלה בלתי נראה. הייתה גן עדן עד שזרדה ואיקרה השתלטו עליה. נוצרה על ידי אדם שביקש שיהיה גן עדן עלי אדמות וכתב זאת בספר הבריאה. אל העיר מגיעים כאשר קופצים ממצוק עם צמיד גאליסיה על היד.
  • צמיד גאליסיה - מפתח הכניסה לגאליסיה שרק בעזרתו אפשר להיכנס לעיר בבטחה.
  • המניפה - המניפה שייכת למלכת גאליסיה - זרדה. ברגע שהיא מנופפת במניפה היא יכולה להקפיא אדם ולהפכו לפסל. באמצעותה נתנה זרדה לדוד את כח הייעוד.
  • יהלום גאליסיה - יהלום הנמצא בעיר האבודה. כאשר המיועד מפעיל את היהלום כל הפסלים שקפאו חוזרים לחיים. אם המיועד יפעיל את היהלום בלי מגן גאליסיה, הוא יהפוך לפסל אבן בעצמו.
  • מגן גאליסיה - טבעת בצורת שריון שהמיועד צריך לענוד אותה בעת הפעלת היהלום וכך הוא יוכל להישאר בחיים ולא לקפוא. יש רק אחת כזו בעולם והיא נוצרה במיוחד למיועד, ונמצאת בחדר היהלום עבור המיועד. נלקחה על ידי ארי ושאר המורדים מגאליסיה עם ה"אמיליה גריי" כדי לתת אותה ליונתן. ארי לקח אותה כדי לבדוק בלוחות הגורל אם באמת ישמרו על יונתן שלא יקפא. זרדה זרקה אותו לסיר חומצה בפרק האחרון.
  • ה"אמיליה גריי" - אוניה שברחה מגאליסיה בשביל להביא ליונתן את מגן גאליסיה. נעצרה על ידי זרדה שחסמה את נהר אנדרומדה בו היא שטה. לאחר מכן היא נשרפה.
  • מעיין הנשמות - מעיין פלאי שמימיו יכולים להעיר את המתים. לפי האגדה נוצר על ידי אוסיריס אך בעצם נוצר על ידי אדם שביקש להחזיר את אהובתו לחיים וכתב זאת בספר הבריאה.
  • צבא ה-400 - צבא גדול של הלוחמים המסוכנים ביותר בהיסטוריה, אותם טיראן רצה להעיר.
  • מפתח ענח' - המפתח שפותח את מעיין הנשמות, בצורת סימן האלמוות, ענח'.
  • העין של הורוס (עין האינסוף) - מראה את הדרך למעיין הנשמות. יש לשים אותה בחור בפסל של הורוס, וכשהיא נחשפת לאור היא מצביעה על המומיה הימנית בתוכה נמצא הכד עם המפה למעיין.
  • הכד - כשמכניסים לתוכו מים ושופכים אותם, נוצרת המפה האמיתית למעיין הנשמות.
  • ספר הבריאה - ספר שכל מה שנכתב בו הופך למציאות ורק המיועד יכול לכתוב בו. בעבר 3 אנשים כתבו בספר, ומסתבר שכל אחד מהם ביקש ליצור את 3 האוצרות אחריהם חיפש יונתן בעונות הקודמות: לוחות הגורל, גאליסיה ומעיין הנשמות. נמצא בים. אי אפשר להשמיד אותו אלא אם המיועד היחיד רושם שזה מה שיקרה.
  • הפראים - שבט אינדיאני סודי ששומר על ספר הבריאה מפני המחפשים אותו.
  • נוצת המיועד - הכלי היחיד בעזרתו המיועד יכול לכתוב בספר הבריאה.
  • הגביש (זכוכית סמרקנד) - הגביש מראה למיועד את האזור שבו נמצא ספר הבריאה-בים. נמצא במעיין רגוניס.
  • מכשיר המיועד - מראה איפה המיועד על פי קריאת גלי מוח. נמצא בבונקר של גרגורי.
  • המיועדים המוארים - הגלגולים של יונתן. כל הגלגולים חיפשו את לוחות הגורל, גאליסיה, ומעיין הנשמות. יונתן היחיד שמצא אותם וגילה על ספר הבריאה. המיועד שיציל את העולם מפני המיועד האפל וישמיד את ספר הבריאה.
  • הכוח של המיועד המואר - גלגוליה של דני. מלווים את המיועד בכל מסעותיו ובכל דור. אחת מהן היא נתנאלה - המורה לארכאולוגיה של רות שנתנה לרות את היומן ואת צמיד גאליסיה.
  • המיועדים האפלים - זרדה ודוד. זרדה המיועדת להחריב את גאליסיה ולשלוט בה. דוד המיועד שיחריב את העולם בעזרת ספר הבריאה.

הצלחה מסחרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצלחת הסדרה לוותה בתהליך של מרצ'נדייזינג למגוון רחב של מוצרים שנשאו את לוגו הסדרה ודמויות השחקנים.

סמדר שיר פרסמה חמישה ספרים המבוססים על עלילות הסדרה. הספר הראשון, "גאליס - הקיץ של רונה ודורי", יצא לאור לאחר שידור העונה הראשונה. הספר השני יצא לאחר העונה השלישית ונקרא "גאליס - הכוכבים של יולי". הספר השלישי פורסם לקראת העונה הרביעית ושמו "גאליס - ליעם הולך בעקבות הלב". הספר הרביעי בסדרה, "גאליס - יונתן ודני במבצע מקסיקני", יצא לאור לאחר העונה החמישית. הספר החמישי והאחרון יצא בזמן שידור העונה השישית והוא נקרא: "גאליס - מתחילים מחדש".

באוגוסט 2013 הוצג "גאליס-המופע" - מופע המבוסס על תוכני הסדרה, שהועלה שלוש פעמים בהיכל נוקיה ופעם אחת בקריית מוצקין, ובו הופיעו תובל שפיר, אליאנה תדהר, ליאור כהן, דניאל גד, שירן סנדל, דניאל מורשת ודנה פרידר כאורחת. בחג הסוכות שלאחר מכן הוצג מופע נוסף, גם הפעם בהיכל נוקיה, "I Love Galis".[2]

אליאנה תדהר על סט צילומי הסרט "גאליס - המסע לאסטרה"

באוגוסט 2014 יצא לאקרנים הסרט "גאליס - המסע לאסטרה". הסרט עוסק בגיבור הסדרה יונתן (תובל שפיר) והרפתקאותיו ב"אסטרה" לצידם של ארבעת חבריו מהסדרה ביקום המקביל: טיקה (אליאנה תדהר), טורסו (דניאל מורשת), זויה (שירן סנדל) והודור (נווה צור).

לקראת העונה החמישית, ב-15 בינואר 2015 נפתח ערוץ גאליס ב-HOT, בו משודרים כל הפרקים מכל העונות, ההופעות, ספיישלים, וכל מה שקשור לסדרה. הערוץ שודר באפיק 73 ב-HOT, והיה פתוח לחודש בלבד.

עם יציאתה של העונה החמישית, הושקה אפליקציית "OH MY גאליס!" שניתנת להורדה בחנויות האפליקציות.

באפריל 2016 יצא לאקרנים הסרט "גאליס - קונקט". את התסריט לסרט כתבה שירלי מושיוף ובמאי הסרט הוא אסף קורמן. בסרט השתתפו תובל שפיר, אליאנה תדהר, דניאל מורשת, שירן סנדל, נווה צור, דניאל גד, רותם סלע ועפר שכטר.

ב-20 וב-21 ביולי 2016 עלה מופע הפרידה של הסדרה, אשר נקרא "גאליס מופע סוף" והתקיים גם הוא בהיכל מנורה מבטחים (היכל נוקיה לשעבר) בהשתתפות של אליאנה תדהר, תובל שפיר, דניאל מורשת, שירן סנדל, נוה צור, דניאל גד ובפעם הראשונה גם בן אדם ומור פולונוהר.

מועמדויות ופרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז 2012, הסדרה מועמדת מדי שנה לפרס "סדרת השנה" בטקס נבחרי הילדים בערוץ הילדים, וזכתה בתואר זה חמש פעמים ברציפות. בשנת 2011 זכו תובל שפיר ואליאנה תדהר בפרס "זוג השנה" באותו הטקס. אליאנה תדהר קיבלה את התואר "שחקנית השנה" חמש פעמים ברציפות, כך גם תובל שפיר קיבל את התואר "שחקן השנה" חמש פעמים ברצף בטקס נבחרי הילדים. בשנת 2013 זכה הספר "גאליס - הקיץ של רונה ודורי" בתואר "ספר השנה" ובפרס "ספר הזהב" לשנת 2013.

בשנת 2014 הועמד הסרט "גאליס - המסע לאסטרה" לזכייה בפרס האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה אך לא עלה לשלב הגמר. באותה שנה זכו תובל שפיר ואליאנה תדהר בפרסי שחקן השנה ושחקנית השנה, בהתאמה, וגאליס זכתה בפרס סדרת נוער השנה ב"נבחרי פרוגי 2014".

ב-23 באפריל 2015, זכה פתיח הסדרה בתחרות "מצעד השירים" בערוץ הראשון בהנחייתו של דניאל מורשת, כוכב הסדרה. חלק מאורחיה היו: תובל שפיר, רוני דלומי וסמדר שיר (כותבת ספרי הסדרה).

הסדרה הייתה מועמדת שלוש פעמים בתואר "סדרת דרמה לילדים ולנוער הטובה ביותר" בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה בשנים 2012–2014, אך לא זכתה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


הקודם:
2011: אליפים
טקס נבחרי הילדים – סדרת השנה
2012–2016: גאליס
הבא:
2017: פלאשבק
הקודם: פרסי נבחרי השנה של פרוגי - סדרת הנוער של השנה
2015
2016:
החממה