יוסל'ה, איך זה קרה?

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יוסל'ה, איך זה קרה?
כרזת התקליטור
כרזת התקליטור
כרזת התקליטור
מבוסס על ספר של ישראל ויסלר
בימוי טל רון
הופק בידי נפתלי אלטר עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ישראל ויסלר
נפתלי אלטר
עריכה משה אבני
שחקנים ראשיים דב נבון
יהונדב פרלמן
אביגיל אריאלי
צילום אבי קרפיק
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה אולפני הרצליה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 1989
משך הקרנה 88 דקות
שפת הסרט עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 400,000 ‏$
הכנסות 16,361 צופים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יוסל'ה, איך זה קרה? הוא סרט קולנוע ישראלי משנת 1989, בבימויו של טל רון לפי תסריט שכתבו נפתלי אלטר וישראל ויסלר (פּוּצ'וּ), על פי ספר בשם זה מאת ישראל ויסלר.

העלילה מתרחשת בשנת 1949, צעירים שהשתחררו מהמלחמה, מקימים קיבוץ משלט ליד ים המלח. אהבות ומריבות גדושות בהורמונים מתרחשות ביניהם עד לסוף הטוב של שלוש חתונות.

פסקול המוזיקה הוא של להקת הנח"ל, רן ונמה ושלישיית אדלר. שיר הנושא "נעמה" מושר בפי גרי אקשטיין למילותיו של ישראל ויסלר וללחנו של נפתלי אלטר.

הסרט צולם בקיבוץ מצפה שלם ומצוקי דרגות וכן בנתיב הל"ה, שם היה ויסלר בין מקימי הקיבוץ. הספר והסרט מבוססים על חוויותיו בתקופה ההיא. הסרט הוא למעשה המשך לסרט "חבורה שכזאת" משנת 1962.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוסק'ה (יהונדב פרלמן) הנהג של הקיבוץ, מעלה בדרך טרמפיסטית בשם תמי (אביגיל אריאלי). היא מכירה את יוסק'ה מההכשרה בנען וכעת רוצה להצטרף לקיבוץ הצעיר ולגור בחדרו. ליוסק'ה יש כבר חברה בשם שולה (שירי חבקין) אך הוא מעדיף את תמי עליה.

מזכיר הקיבוץ הוא יורם (דב נבון) ועליו לפתור את כל הבעיות בין החברים. זיוה (אסנת עופר) אינה רוצה לשמור עם יוסי (צבי קורמן) כי אינו מתייחס אליה, אך יורם אומר לה שיוסי אמר לו שהוא אוהב אותה וכך מתחיל "רומן" בין זיוה ליוסי כשזיוה היא הפעילה בו.

יוסל'ה (איל נחמיאס) מאוהב בנעמה (עליזה אברג'יל) אך היא לא נענית לו. יורם מנצל את ההזדמנות ומנהל אתה יחסים. יוסל'ה הנפגע עוזב את הקיבוץ. לייזר (ניר חן) מאוהב באורק'ה (נוגה פז).

לקיבוץ מגיעה חוה (זוהר זמיר) שעזבה את משפחתה ורוצה לחיות בקיבוץ. עד מהרה מתברר שהיא "המזרן של גברי הקיבוץ". כשהיא מבקשת להתקבל כחברה מזמנת חסידה (חן רוזנטל) האידאולוגית של הקיבוץ, ישיבת חברים, מדברת על עקרונות הקיבוץ ועל התנגדותה לקבלת חוה לקיבוץ בגלל התנהגותה ובהצבעה מצביעים נגד קבלתה.

לבסוף נערכות שלוש חתונות - יוסק'ה ושולה, לייזר ואורק'ה, יוסי וזיוה. יוסל'ה מגיע לחתונות פוגש שם את נעמה ואז היא מבינה שהיא אוהבת אותו ומתחיל רומן חדש.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן תפקיד
דב נבון יורם
יהונדב פרלמן יוסק'ה
צבי קורמן יוסי
איל נחמיאס יוסל'ה
אביגיל אריאלי תמי
אסנת עופר זיוה
זוהר זמיר חוה
משה פרסטר אברום
עליזה אברג'יל נעמה
נוגה פז אורק'ה
שירי חבקין שולה
ניר רון לייזר
חני רוזנטל חסידה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]