יוסף מאירהוף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יוסף מאירהוף
יוסף מאירהוף
יוסף מאירהוף
לידה 8 באפריל 1899
אוקראינה עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 2 בפברואר 1985 (בגיל 85)
בולטימור, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה בית הספר למשפט של אוניברסיטת מרילנד עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יוסף מאירהוףאנגלית: Joseph Meyerhoff;‏ 8 באפריל 1899, אוקראינה - 2 בפברואר 1985, ארצות הברית) היה איש עסקים יהודי-אמריקאי, פעיל ציבור ציוני ופילנתרופ.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוסף מאירהוף נולד באוקראינה בשנת 1899. עם החרפת רדיפות היהודים באימפריה הרוסית היגרה המשפחה בשנת 1906 לארצות הברית, והתיישבה בעיר בולטימור שבמדינת מרילנד. אביו עבד כמוכר בחנות מכולת.

מאירהוף סיים את לימודיו בקולג' העירוני של בולטימור והחל לעבוד בעסקי הבניין. בשנת 1930 הוא נרשם לקורס ערב במשפטים באוניברסיטת מרילנד וסיים את לימודיו עם תואר במשפטים.

בשנת 1931 נשא לאישה את רבקה לבית ויטן (Rebecca Witten) ולבני הזוג נולדו שני ילדים: הרווי מאירהוף (Harvey M. "Bud" Meyerhoff), שהתחתן עם היזמית לויס וייז, ואלינור מאירהוף (Eleanor Meyerhoff Katz).

בשנים שלאחר קבלת התואר עבד יוסף מאירהוף כעורך דין, אך לאחר מספר שנים החליט לשנות את תחום עיסוקו ולעבור לתחום הנדל"ן. הוא ייסד ביחד עם אחיו יעקב את חברת "Monumental Properties Inc". הימים היו ימי תום מלחמת העולם השנייה, ימים של אופטימיות וצמיחה כלכלית בכלל ובתחום הנדל"ן בפרט. על פי דברי יוסף מאירהוף בנתה החברה 15,000 יחידות דיור במרילנד ו-17,000 יחידות דיור ברחבי ארצות הברית.

בשנת 1974 בנו האחים מאירהוף את מרכז הקניות אדמונטון וילג' (Edmondson Village Shopping Center). מרכז קניות זה, שהיה בין הראשונים שנפתחו בארצות הברית, היה להצלחה מסחרית מסחררת.

הצלחה זו הביאה להקמת תשע-עשרה מרכזי קניות ברחבי ארצות הברית. בשנת 1979 מכרו האחים את עסקי חברת הבניה במהלך שהכניס למשפחה מאה ושמונים מיליון דולר.

יוסף מאירהוף הקדיש חלק מעושרו למטרות צדקה והקים את קרן הצדקה "The Joseph Meyerhoff Fund", התומכת במספר רב ארגונים ומוסדות.

יוסף מאירהוף, חובב מוזיקה ותרבות מושבע שימש כנשיא התזמורת הסימפונית של בולטימור, ואולם הקונצרטים של התזמורת בעיר בולטימור הוקם בתרומתו בשנת 1982 ונקרא על שמו.

בבולטימור תומכת הקרן גם במוסדות אחרים בעיר כגון מכון פיבודי (Peabody Institute) והמוזיאון לאומנות של בולטימור (Baltimore Museum of Art).

הקשר לישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

כיכר עירונית ע"ש יוסף מאירהוף בשכונת קריית אליעזר בחיפה

מאירהוף, שהיה יהודי חם לב ותמך בתנועה הציונית, ידוע כתורם למפעלים רבים בישראל, על שמו ובזכות תרומתו הוקמו בישראל מוסדות חינוך כגון ספריות, בתי ספר ומכוני מחקר.

במקביל עמד יוסף מאירהוף בראש מוסדות כלכליים חינוכיים ותרבותיים בארץ ובארצות הברית, ובהם קרן היסוד. מלבד זאת הוא ישב במועצות המנהלים של הטכניון, אוניברסיטת תל אביב האוניברסיטה העברית. בשנת 1957 התמנה מאירהוף לנשיא החברה הכלכלית לארץ ישראל[1].

לאורך השנים, נבנו בישראל מוסדות רבים המנציחים את יוסף מאירהוף, ביניהם ניתן למנות:


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ י. מאירהוף בראש החברה הכלכלית, הארץ, 15 במאי 1957
  2. ^ אמציה פלד, כיכר מאירוף, בתוך "מדריך רחובות חיפה", באתר האינטרנט של עיריית חיפה