יו לונג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יו לונג
余隆
לידה 1 ביולי 1964 (בן 59)
שאנגחאי, הרפובליקה העממית של סין עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות הרפובליקה העממית של סין עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים Shanghai Conservatory of Music עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקה קלאסית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת סינית עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • Global Citizen Awards (2015)
  • אביר בלגיון הכבוד (דצמבר 2014)
  • אביר מסדר האמנויות והספרות (2003)
  • עמית האקדמיה האמריקאית לאמנויות ולמדעים עריכת הנתון בוויקינתונים
www.maestrolongyu.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יו לונגסינית מנדרינית: 余隆; בפין-יין: Yú Lóng; נולד ב-1 ביולי 1964) הוא מנצח סיני. כיום הוא מנהל אמנותי ומנצח ראשי של התזמורת הפילהרמונית הסינית ושל התזמורת הסימפונית של שאנגחאי, מנהל מוזיקלי של התזמורת הסימפונית של גואנגג'ואו, ומנצח אורח ראשי של התזמורת הפילהרמונית של הונג קונג. יו הוא גם יו"ר הוועדה האמנותית של פסטיבל המוזיקה בבייג'ינג ומנהל שותף של פסטיבל המוזיקה MISA.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יו לונג הוא בנם של דינג ג'יאנואו (פסנתרנית) ויו ליקסון (כוריאוגרף). יו נולד למשפחה של מוזיקאים בשאנגחאי, סין וגדל במהלך מהפכת התרבות שם. יו קיבל את החינוך המוזיקלי בילדותו המוקדמת החל בלימודי פסנתר מסבו, המלחין דינג שאנד. הוא המשיך את לימודי הפסנתר שלו בקונסרבטוריון של שאנגחאי, וגם החל בלימודי ניצוח, וסיים את לימודיו בקונסרבטוריון בשנת 1987. בהמשך למד מוזיקה באירופה באוניברסיטת ברלין לאמנויות.

לאחר שחזר מאירופה, מונה יו למנצח הראשי של תיאטרון האופרה המרכזי בבייג'ינג ב-1992, וכיהן במשך שלוש שנים. הוא הפיק אופרות עבור המועצה העירונית של הונג קונג במשך חמש שנים. הוא היה מייסד פסטיבל המוזיקה של בייג'ינג ב-1998, והפך למנהל האמנותי הראשון שלו.

בשנת 2000, ממשלת סין הזמינה את יו לקחת על עצמו את המנהיגות של תזמורת רשות השידור הסינית (נקראת גם התזמורת הסימפונית הלאומית של סין). יו ערך אודישנים פתוחים, והתזמורת הפכה לתזמורת הסינית הראשונה שגייסה את כל המבצעים שלה בדרך זו. השם של הסימפונית שונה לתזמורת הפילהרמונית הסינית. בשנת 2008, יו והפילהרמונית הסינית הופיעו עבור האפיפיור בנדיקטוס השישה עשר בוותיקן, כחלק מיוזמה דיפלומטית מוגברת בין סין לוותיקן. ביולי 2014, הפילהרמונית הסינית הייתה התזמורת הסינית הראשונה שהופיעה בפרומס של ה-BBC.

בשנת 2003, התזמורת הסימפונית של גואנגג'ואו מינתה את יו למנהל המוזיקלי שלה. בשנת 2009, התזמורת הסימפונית של שאנגחאי מינתה את יו למנהל המוזיקלי שלה. במהלך כהונתו, התזמורת החלה את פסטיבל המוזיקה MISA באוגוסט 2010, בנתה בית חדש לתזמורת (האולם הסימפוני של שאנגחאי) ב-2014, הקימה את האקדמיה לתזמורת שאנגחאי ב-2014, והקימה את האקדמיה בשאנגחאי. התחרות הבינלאומית לכינור ע"ש אייזק שטרן ב-2016. יו חלק את תפקיד המנהל האמנותי של פסטיבל המוזיקה MISA עם צ'ארלס דוטויט מאז השקת הפסטיבל ב-2010. בינואר 2015, יו התמנה למנצח אורח ראשי של התזמורת הפילהרמונית של הונג קונג, הראשון מינוי מנצח סיני ביבשת לתפקיד.

ביוני 2018 הכריזה דויטשה גרמופון על עסקת הקלטות בלעדית עם יו לונג והתזמורת הסימפונית של שאנגחאי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יו לונג בוויקישיתוף