יחסי איטליה–יפן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יחסי איטליהיפן
איטליהאיטליה יפןיפן
איטליה יפן
שטחקילומטר רבוע)
301,340 377,915
אוכלוסייה
58,740,215 122,793,587
תמ"ג (במיליוני דולרים)
2,010,432 4,231,141
תמ"ג לנפש (בדולרים)
34,226 34,457
משטר
דמוקרטיה פרלמנטרית מונרכיה חוקתית

יחסי איטליה–יפן הם היחסים הפוליטיים, המסחריים, הדיפלומטיים והצבאיים בין הרפובליקה האיטלקית ליפן. הקשר הראשון בין שתי המדינות נוצר עוד במאה השש עשרה, ושיתוף הפעולה המרכזי ביניהן זכור כשלקחו חלק במלחמת העולם השנייה, כחלק ממדינות הציר. כיום, מתקיימים יחסים דיפלומטיים מלאים ותקינים בין יפן לאיטליה. מריו, דמות מפורסמת מסדרת משחקי וידאו שנוצרו על ידי החברה היפנית נינטנדו, הוא איטלקי.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קשרים ראשונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקשר הראשון בין שתי המדינות נוצר עוד במאה השש עשרה. בשנת 1749 נשלח דאימיו יפני קתולי לאפיפיור גרגוריוס השלושה עשר בתור שגריר. בשנת 1899 לחמו שתי המדינות זו לצד זו יחד עם מדינות אירופאיות נוספות, במטרה לדכא את מרד הבוקסרים בסין. הן נלחמו נגד מורדים סיניים שמחו על השפעתן ההולכת וגוברת של מדינות אירופה בארצם. הן ליפן והן לאיטליה היו אז אינטרסים משותפים: לשתיהן היו שאיפות קולוניאליות בסין, שאז נשלטה על ידי שושלת צ'ינג.

מלחמות העולם[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשתי מלחמת העולם, לחמו איטליה ויפן באותם הצדדים. במלחמת העולם הראשונה לחמו שתי המדינות בצדן של מדינות ההסכמה, כדי להרחיב את שטחי ההשפעה שלהן: איטליה באוסטרו-הונגריה ויפן בקולוניות הגרמניות באוקיינוס השקט. בסוף המלחמה השתתפו שתי המדינות בוועידת השלום בפריז, והרחיבו את שטחיהן.

שיתוף הפעולה הזכור ביותר ביניהן אירע במלחמת העולם השנייה, כאשר יפן ואיטליה לחמו בצד מדינות הציר, על מנת להמשיך מגמה זו. יחד עם גרמניה הנאצית, היוו איטליה ויפן את הצדדים הראשיים בברית. בסוף המלחמה הובסו שתי המדינות על ידי בעלות הברית, בעיקר בעזרת ארצות הברית. מעבר לכך, לא היה שיתוף פעולה מלחמתי גדול בין שתי המדינות במהלך מלחמות העולם (שליחת חילות משלוח, תחמושת וכדומה) עקב המרחק הגאוגרפי ביניהן.

ייצוג[עריכת קוד מקור | עריכה]

שגרירות איטליה בטוקיו

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יחסי איטליה–יפן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Embassy of Italy in Tokyo, Japan, אתר העוסק בשגרירויות ברחבי העולם
  2. ^ Embassy of Japan in Rome, Italy, אתר העוסק בשגרירויות ברחבי העולם