יחסי איי בהאמה – קנדה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יחסי איי בהאמהקנדה
איי בהאמהאיי בהאמה קנדהקנדה
איי בהאמה קנדה
שטחקילומטר רבוע)
13,880 9,984,670
אוכלוסייה
414,576 39,025,701
תמ"ג (במיליוני דולרים)
12,897 2,139,840
תמ"ג לנפש (בדולרים)
31,110 54,832
משטר
מונרכיה חוקתית
דמוקרטיה פרלמנטרית
מונרכיה חוקתית

יחסי איי בהאמה–קנדה הם היחסים הדיפלומטיים הרשמיים שבין קהיליית איי בהאמה לבין קנדה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

איי בהאמה וקנדה נהנות ממערכת יחסים קרובה, היחסים הדיפלומטיים הרשמיים שבין שתי המדינות כוננו ב-1973, מיד לאחר עצמאותה של המדינה. קנדה ואיי בהאמה עובדות יחד בארגונים מולטילטרליים שונים דוגמת ארגון מדינות אמריקה והאומות המאוחדות. קנדה הפעילה בין השנים 20072019 תוכנית שנים עשר שנתית באיי הבהאמה לפיתוח. בתוכנית הושקעו שש מאות מיליון דולרים אמריקאים.

איי בהאמה היא אחד היעדים הפופולריים ביותר לנופש של קנדים - אלפי אנשים פוקדים מדי שנה את האיים ואף יש במקום קהילה של קנדים. הדבר מבסס ומחזק אף עוד יותר את הקשרים שבין שתי המדינות.

בין שתי המדינות מתקיים סחר בקנה מידה גדול בהתחשב בגודלה הקטן של איי בהאמה. הסחר הכולל בין שתי המדינות עמד ב-2017 על שווי של 232 מיליון דולר אמריקאי, מה שהופך את איי בהאמה לשותפת הסחר השישית בגודלה של קנדה באיים הקריביים. הייצוא הקנדי לאיי בהאמה הוערך בשווי 219 מיליון דולר אמריקאי וכלל אגוזים, פירות, שמנים ונפט. לעומת זאת, הייבוא הקנדי מאנטיגואה וברבודה עמד על 12.9 מיליון דולר אמריקאי וכלל כימיקלים, דגים, פירות ים ומלח.

סטודנטים באוניברסיטאות באיי בהאמה יכולים ללמוד גם באוניברסיטאות קנדיות באמצעות מלגות. הנציבות הגבוהה של קנדה בג'מייקה מחלקת כמה מאות מלגות ואשרות לימודים בקנדה על בסיס שנתי.

נציגויות דיפלומטיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • איי בהאמה מיוצגת בקנדה בדרג השגרירות באמצעות נציבות גבוהה שהיא מחזיקה באוטווה, בירת המדינה.[1] איי בהאמה מיוצגת בקנדה גם בדרג הקונסולרי באמצעות קונסוליה רשמית שהיא מחזיקה בעיר טורונטו.[2]
  • קנדה אינה מיוצגת באיי בהאמה בדרג השגרירות. קנדה מיוצגת באיי בהאמה בדרג הקונסולרי באמצעות קונסוליה שהיא מחזיקה בנסאו, בירת המדינה.[3] קנדה האמינה את שגרירותה שבקינגסטון, בירת ג'מייקה הסמוכה, על איי בהאמה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]