יחסי אל סלוודור – גרמניה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יחסי אל סלוודורגרמניה
אל סלוודוראל סלוודור גרמניהגרמניה
אל סלוודור גרמניה
שטחקילומטר רבוע)
21,041 357,022
אוכלוסייה
6,385,846 83,266,443
תמ"ג (במיליוני דולרים)
32,489 4,072,192
תמ"ג לנפש (בדולרים)
5,088 48,906
משטר
רפובליקה רפובליקה פדרלית
נשיא אל סלוודור חוסה נפולאון דוארטה נפגש בבון עם שר החוץ של גרמניה המערבית הנס-דיטריך גנשר, 1987

יחסי אל סלוודור–גרמניה הם היחסים הנוכחיים וההיסטוריים בין רפובליקת אל סלוודור לרפובליקה הפדרלית של גרמניה. שתי המדינות חברות באו"ם.

סקירה כללית[עריכת קוד מקור | עריכה]

היחסים המדיניים הדו-צדדיים בין גרמניה לאל סלוודור היו באופן מסורתי טובים וידידותיים. גרמניה זוכה להערכה רבה באל סלוודור. הארגונים הגרמניים הפעילים באל סלוודור כוללים מוסדות שיתוף פעולה לפיתוח (Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit‏ (GIZ‏) GmbH ו-Kreditanstalt für Wiederaufbau), בית הספר הגרמני, לשכת המסחר הגרמנית-אל סלוודורית, הקרנות הפוליטיות, פורום תרבות דו-צדדי, ארגוני כנסיות ומספר רב של ארגונים לא ממשלתיים ויוזמות פרטיות (למשל שותפויות לבתי ספר ופרויקטים עירוניים משותפים). יתר על כן, אנשי עסקים גרמנים רבים מילאו חלק בהתפתחות הכלכלית של אל סלוודור. שתי המדינות פועלות גם יחד בגופים בינלאומיים ורב-צדדיים.

שיתוף פעולה בפיתוח בין גרמניה לאל סלוודור נמשך כחצי מאה. מאז 2008 הוא התקיים בעיקר במסגרת שיתוף הפעולה האזורי עם מערכת השילוב המרכז אמריקאית (SICA), שמזכירותה הכללית שוכנת באל סלוודור, ודרך תמיכה הניתנת לבנק המרכז אמריקאי להונדורס לשילוב כלכלי (CABEI). אל סלוודור נותרה שותפה חשובה לא רק לשיתוף פעולה בפיתוח גרמני במרכז אמריקה, אלא גם בכל הנוגע לשיתוף פעולה אזורי. שיתוף הפעולה מתמקד בתחומי הגנת הסביבה והאקלים, אנרגיה מתחדשת ויעילות אנרגטית, ביטחון, (שילוב מחדש) של ילדים וצעירים בסיכון של הימנעות ומניעת אלימות בקרב בני נוער.

יחסי התרבות בין שתי המדינות מבוססים על הסכם תרבות דו-צדדי, בעוד שקיים הסכם הגנה וקידום השקעות דו-צדדי למגזר העסקי[1].

נציגויות דיפלומטיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]