יחסי אנטיגואה וברבודה – גרמניה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יחסי אנטיגואה וברבודהגרמניה
אנטיגואה וברבודהאנטיגואה וברבודה גרמניהגרמניה
אנטיגואה וברבודה גרמניה
שטחקילומטר רבוע)
442.60 357,022
אוכלוסייה
94,687 83,262,861
תמ"ג (במיליוני דולרים)
1,758 4,072,192
תמ"ג לנפש (בדולרים)
18,562 48,908
משטר
דמוקרטיה פרלמנטרית רפובליקה פדרלית

יחסי אנטיגואה וברבודה–גרמניה הם היחסים הנוכחיים וההיסטוריים בין אנטיגואה וברבודה לגרמניה.

סקירה כללית[עריכת קוד מקור | עריכה]

היחסים המדיניים בין המדינות הם ידידותיים ובלתי מעורערים. שיתוף הפעולה מתקיים בעיקר בצורה של שיתוף פעולה בפיתוח ופרויקטים תרבותיים ושיתוף פעולה באו"ם.

היחסים הכלכליים הדו-צדדיים עם אנטיגואה וברבודה הם חסרי משמעות יחסית. נופשים גרמנים מניבים הכנסות ניכרות. הייצוא העיקרי של אנטיגואה וברבודה לגרמניה הוא תוצרת חקלאית.

הסכם הגנה וקידום השקעות דו-צדדי קיים מאז 2001. הסכם דו-צדדי בנושא סיוע הדדי והחלפת מידע בענייני מיסים ועבירות מס נחתם באוקטובר 2010. הסכמי שיתוף פעולה וסחר אחרים קיימים במסגרת ההסכמים בין האיחוד האירופי ומדינות ACP (אפריקה, הקריביים, האוקיינוס השקט) וכן בין מדינות אירופה ו-CARIFORUM (מדינות חברות ב-CARICOM בתוספת הרפובליקה הדומיניקנית). התפתחות נוספת של יחסי הסחר עם אירופה עוקב מקרוב אחר אנטיגואה וברבודה ובאזור כולו על רקע המשא ומתן המתנהל בנושא האיחוד האירופי הסכם שותפות חדש עם מדינות אפריקה, האוקיינוס השקט והאיים הקריביים (הסכם פוסט-קוטונו)[1].

שיתוף פעולה בפיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשיתוף הפעולה לפיתוח, יש לאנטיגואה ולברבודה קשרים עקיפים עם גרמניה באמצעות הסכמים גרמנים עם הקהילה הקריבית (CARICOM), שיתוף פעולה המתמקד בפיתוח כלכלי בר-קיימא, קידום אנרגיה מתחדשת והתאמה לשינויי אקלים. בנוסף, גרמניה מעניקה סיוע באזור באמצעות מיקרו-פרויקטים ואמצעי קידום הספורט.

לאחר ההרס הכמעט מוחלט של ברבודה על ידי הוריקן אירמה בספטמבר 2017, גרמניה סיפקה סיוע הומניטרי חירום. השחזור בברבודה עשוי להימשך מספר שנים[1].

נציגויות דיפלומטיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]