יחסי ארצות הברית – כורדיסטן הסורית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יחסי כורדיסטן הסוריתארצות הברית
כורדיסטן הסוריתכורדיסטן הסורית ארצות הבריתארצות הברית
כורדיסטן הסורית ארצות הברית
משטר
דמוקרטיה ישירה למחצה סוציאליסטית ליברלית פדרציונלית דמוקרטיה נשיאותית

יחסי ארצות הברית–כורדיסטן הסורית הם היחסים הדו-צדדיים בין ארצות הברית של אמריקה לבין כורדיסטן הסורית (נקראת גם רוז'אבה). ארצות הברית היא תומכת צבאית של כורדיסטן הסורית ושל היחידות להגנת העם במלחמתם כנגד המדינה האסלאמית[1], למרות שדה יורה ארצות הברית אינה מכירה ברוז'אבה כמדינה עצמאית. בשנת 2016, מחלקת המדינה של ארצות הברית הכריזה כי תמיכתה הצבאית בכורדים שחיים בסוריה היא חלקית.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרץ 2016, כיום לאחר הכרזת העצמאות של כורדיסטן הסורית, אשטון קרטר, מזכיר ההגנה של ארצות הברית, הכריז כי "המיליציות של היחידיות להגנת העם היו בעלות ברית מצוינות שלנו במלחמתנו עם המדינה האסלאמית, ואנחנו מתכוונים להמשיך כך".

חיילי היחידות להגנת העם משתפים פעולה עם יחידות אמריקאיות

כאשר כורדיסטן הסורית פלשה למחוז הסורי א-רקה בשנת 2016, חיילים אמריקאים, לבושים במדי היחידות להגנת העם, לחמו לצד הכורדים כנגד המדינה האסלאמית[1]. במהלך מבצע מנג'יב, הוושינגטון פוסט דיווח על האירוע תחת הכותרת "מתעלמת מטורקיה, ארצות הברית עוזרת לכורדים כנגד דאעש בסוריה[2]". ב-7 בנובמבר 2016, לאחר שנשאל, סגן דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית, מארק סי. טונר, אמר כי "אנחנו [ארצות הברית] לא רוצים לראות אזורים חצי-אוטונומיים בצפון סוריה[3]".

לפי לוטננט-גנרל סטיבן טאונסנד, ארצות הברית אינה מכירה במחוז האוטונומי כ"מדינה כורדית עצמאית", אלא רואה אותה כ"מחוז סורי רב-תרבותי, רב-מפלגתי ורב-אתני שמשוחרר מהמדינה האסלאמית". מאז ה-31 בינואר 2018, ממשלת ארצות הברית מכירה בפרלמנט כורדיסטן הסורית כגוף פוליטי חיצוני[4].

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]