יחסי גמביה–רוסיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יחסי גמביהרוסיה
גמביהגמביה רוסיהרוסיה
גמביה רוסיה
שטחקילומטר רבוע)
11,300 17,098,242
אוכלוסייה
2,824,251 144,076,611
תמ"ג (במיליוני דולרים)
2,273 2,240,422
תמ"ג לנפש (בדולרים)
805 15,550
משטר
רפובליקה אסלאמית פדרציה

יחסי גמביה–רוסיהרוסית: Российско-гамбийские отношения) הם היחסים הדיפלומטיים בין הרפובליקה האסלאמית של גמביה לבין הפדרציה הרוסית. שתי המדינות כוננו את היחסים הדיפלומטיים ב-17 ביולי 1965 בתקופה שרוסיה הייתה חלק מברית המועצות, גמביה רואה ברוסיה כממשיכת דרכה של ברית המועצות ולכן מתייחסת ליחסים עם רוסיה כפי שהתייחסה ליחסים עם ברית המועצות לשעבר.

גמביה מיוצגת ברוסיה באמצעות שגרירות שהיא מחזיקה במוסקבה. השגרירות הרוסית בדקר שבסנגל אמונה גם על היחסים עם גמביה והאינטרסים הרוסיים בה.

סקירה כללית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין שתי המדינות קיימת קרבה פוליטית המבוססת על דעות משותפות בנושאים רבים כגון: הסכסוך הישראלי-פלסטיני (פרו-פלסטיניות), תוכנית האטום של איראן (פרו-איראניות) ומעמדה של סין באו"ם (פרו-קומוניזם). הדעות המשותפות בין השתיים עוזרות לתיאום בין השתיים ורוסיה מצביעה יחד עם גמביה פעמים רבות באומות המאוחדות.

גמביה מעוניינת בביקורים דיפלומטיים מצד רוסיה וברוסיה ומתוכנן ביקור של מזכיר החוץ הגמבי ומזכיר המדינה ברוסיה, על מנת להגביר את שיתוף הפעולה הכלכלי, התרבותי והחקלאי בין שתי המדינות.

מאז 1996, מקבלת גמביה פעם בשנה מלגות מאוניברסיטאות רוסיות והיא מעניקה אותן לסטודנטים אשר מעוניינים ללמוד ולאחר מכן לעבוד ברוסיה. באוניברסיטאות הרוסיות ברחבי העולם מועסקים כ-100 אנשי מקצוע גמבים.

לממשלת גמביה יש אינטרס לקניית סחורות רוסיות מכיוון שהן זולות יותר מאילו האמריקאיות והאירופאיות. לפיכך, נוהגת גמביה לקנות מרוסיה שלל סחורות: אוטובוסים, משאיות, מכבשים וכו'. שתי המדינות משתפות פעולה בתחום תובלת הסחורות בתעופה, ובשיט.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יחסי גמביה–רוסיה בוויקישיתוף