יחסי גרמניה – הרפובליקה הדומיניקנית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יחסי גרמניההרפובליקה הדומיניקנית
גרמניהגרמניה הרפובליקה הדומיניקניתהרפובליקה הדומיניקנית
גרמניה הרפובליקה הדומיניקנית
שטחקילומטר רבוע)
357,022 48,670
אוכלוסייה
83,266,443 11,400,213
תמ"ג (במיליוני דולרים)
4,072,192 113,642
תמ"ג לנפש (בדולרים)
48,906 9,968
משטר
רפובליקה פדרלית דמוקרטיה נשיאותית

יחסי גרמניה–הרפובליקה הדומיניקנית הם היחסים הדיפלומטיים הרשמיים שבין הרפובליקה הדומיניקנית לבין הרפובליקה הפדרלית של גרמניה.

סקירה כללית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרפובליקה הדומיניקנית וגרמניה נהנות מיחסים דו-צדדיים טובים, כאשר התיירות משחקת תפקיד מפתח. עם כ-200,000 תיירים בשנה, הגרמנים מהווים את קבוצות התיירים הגדולות ביותר, אחרי אמריקאים וקנדים. ישנם כ-7,000 גרמנים המתגוררים במדינה, שרובם התיישבו בחוף הצפוני (בפוארטו פלטה, בקברטה, בסוסואה) או בבירה סנטו דומינגו[1].

יחסים כלכליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסכם ידידות, סחר וספנות דו-צדדי נחתם בשנת 1957. במיוחד מאז תחילת ההתעוררות הכלכלית במדינה בסוף שנות התשעים, היחסים הכלכליים בין שתי המדינות התהדקו. חברה גרמנית מפעילה את פארק השמש הגדול ביותר באיים הקריביים בצפון הרפובליקה הדומיניקנית. גרמניה היא אחד השווקים האירופיים החשובים ביותר של הרפובליקה הדומיניקנית למוצרים אורגניים (בננות, קקאו וקפה). הייצוא העיקרי של גרמניה לרפובליקה הדומיניקנית הוא כלי רכב וחלקי רכב, מכונות ומוצרים כימיים.

ברפובליקה הדומיניקנית פועלות כ-60 חברות גרמניות. לשכת המסחר והתעשייה הגרמנית-דומיניקנית הוקמה בשנת 1994[1].

שיתוף פעולה בפיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיתוף פעולה פיתוח גרמני בצורת פרויקטים אזוריים מתמקד בשימוש בר-קיימא במשאבי הטבע והגנת האקלים. גרמניה היא אחת התורמות העיקריות במדינה לצד ספרד, קנדה וארצות הברית. בנוסף, גרמניה תורמת למעלה מ-20% מסיוע הפיתוח הניתן על ידי האיחוד האירופי, שהוא התורם הגדול ביותר של הרפובליקה הדומיניקנית[1].

תרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

העניין בגרמניה, בשפה הגרמנית ובנוכחות התרבותית של גרמניה ברפובליקה הדומיניקנית גבר בצורה ניכרת, לא מעט בגלל המספר ההולך וגדל של תיירים גרמנים המבקרים במדינה.

מאז 2001, חברת תרבות גרמנית-דומיניקנית (Centro Domínico-Alemán) התמקמה ברובע הקולוניאלי העתיק של סנטו דומינגו, שנמנה על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית[1].

נציגויות דיפלומטיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]