יחסי גרמניה–ניז'ר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יחסי גרמניהניז'ר
גרמניהגרמניה ניז'רניז'ר
גרמניה ניז'ר
שטחקילומטר רבוע)
357,022 1,267,000
אוכלוסייה
83,262,861 27,969,027
תמ"ג (במיליוני דולרים)
4,072,192 13,970
תמ"ג לנפש (בדולרים)
48,908 499
משטר
רפובליקה פדרלית משטר נשיאותי
שגרירות ניז'ר בברלין

יחסי גרמניה–ניז'ר הם היחסים בין גרמניה לבין ניז'ר.

סקירה כללית[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרמניה המערבית כוננה יחסים דיפלומטיים עם ניז'ר ב-11 בינואר 1963, לאחר שהאחרונה קיבלה את עצמאותה מצרפת. במשך שנים רבות התמקדו היחסים בין גרמניה לניז'ר בשיתוף פעולה לפיתוח. עם זאת, שתי המדינות גיוונו את קשריהן בשנים האחרונות[דרושה הבהרה] וכללו ביטחון אזורי והגירה והרחיבו את הקשרים ביניהן.

בשל המעורבות במדיניות הביטחון של גרמניה באזור סאהל ובסיס התחבורה האווירית בניאמיי, המאפשרים גישה לאספקה ופינוי רפואי עבור המשלחת הגרמנית ל-MINUSMA, הציבור הגרמני נהיה מודע יותר למדינה.

לצד ניגריה, נורווגיה והאו"ם, גרמניה יוזמת שיתוף פעולה בין המחוזות בניז'ר, ניגריה, קמרון וצ'אד הגובלים באגם צ'אד, שמטרתו לייצב את אזור אגם צ'אד ולסייע במעבר מחירום הומניטרי לביטחון ופיתוח. יתרה מכך, ממשלת גרמניה מקדמת צעדים כלל-לאומיים לטיפוח יציבות ושמירה על שלום, למשל בנושא אבטחת גבולות, הכשרה משטרתית ודו-קיום שליו של קבוצות אוכלוסייה שונות. תחום הביטחון זוכה לתמיכה בתחומי הלוגיסטיקה וההנדסה הצבאית. משרד החוץ הפדרלי מספק באופן קבוע סיוע הומניטרי במהלך משברי אספקה.

ניז'ר היא מדינת מעבר מרכזית להגירה מאפריקה שמדרום לסהרה. כמו כן, מומנו פרויקטים שמטרתם לשפר את ניהול ההגירה, למניעת פשע מאורגן וכן תוכנית אזורית רב שנתית שמפעיל הארגון הבינלאומי להגירה כדי לסייע למהגרים ולהקל על חזרתם ושילובם מחדש[1].

שיתוף פעולה בנושא מדיניות הפיתוח וההגירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז 1962, שיתוף הפעולה הטכני והפיננסי הדו-צדדי בין גרמניה לניז'ר הסתכם בקצת פחות ממיליארד אירו - רבע מהסכום הזה מאז 2017. שיתוף הפעולה מתמקד בביזור וממשל טוב וכן בחקלאות פרודוקטיבית וביטחון תזונתי. בנוסף, ישנם פרויקטים בנושא בריאות וחינוך יסודי. במסגרת מדיניות הביטחון וההגנה המשותפת, המשלחת האזרחית של האיחוד האירופי EUCAP סאהל ניז'ר מאמנת את כוחות הביטחון של המדינה בניאמיי ובאגדז[1].

נציגויות דיפלומטיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • גרמניה מחזיקה בניז'ר שגרירות בניאמיי.
  • ניז'ר מחזיקה בגרמניה שגרירות בברלין.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יחסי גרמניה–ניז'ר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]