יחסי דומיניקה–ספרד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יחסי דומיניקהספרד
דומיניקהדומיניקה ספרדספרד
דומיניקה ספרד
שטחקילומטר רבוע)
751 505,370
אוכלוסייה
73,287 47,484,761
תמ"ג (במיליוני דולרים)
612 1,397,509
תמ"ג לנפש (בדולרים)
8,351 29,431
משטר
דמוקרטיה פרלמנטרית מונרכיה חוקתית

יחסי דומיניקהספרד הם היחסים הדו צדדיים בין שתי המדינות.

היסטוריית היחסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כריסטופר קולומבוס הגיע לדומיניקה ב-3 בנובמבר 1493, כאשר היה האי הראשון שהתגלה בנסיעתו השנייה לאמריקה. השם שקיבל האי נגזר משמו של יום השבוע שבו גילה אותו, ביום ראשוןספרדית: Domingo). ספינות ספרדיות הגיעו לעיתים קרובות במהלך המאה ה-16, אך התנגדות עזה מצד הקריבים הסיגה את ספרד ממאמציה להתיישב שם.

היחסים הדו-צדדיים מרוכזים במסגרת חברותה של דומיניקה בארגונים בינלאומיים, בפרויקטים של שיתוף פעולה בהיקף אזורי ובחילופי מועמדות בארגונים רב-צדדיים. שיתוף הפעולה מתועל באופן כללי באמצעות הקרן המשותפת של ספרד עם הקהילייה הקריבית של הסוכנות הספרדית לשיתוף פעולה בינלאומי בפיתוח, המפעילה פרויקטים אזוריים. אף על פי שאף פרויקט ספציפי לא מפותח על האי עצמו, המטרה היא שדומיניקה תהנה מפרויקטים בהיקף אזורי, כגון מרכז CEATA למצוינות עבור טכנולוגיה מתקדמת בחקלאות, הממוקם בג'מייקה.[1]

בשנת 2008 חתמה מזכירות ארגון מדינות המזרח הקריבי (OECS) על הסכם עם בית הספר הספרדי הדיפלומטי לייעץ על היווצרות הקריירה הדיפלומטית ועל שירות החוץ של המדינות החברות ב-OECS.[2]

בחודש דצמבר 2009, אישרה מועצת השרים מענק בסך 50,000 יורו לתמיכה בהקמת בית ספר דיפלומטי עתידי של ה-OECS ושירות חוץ משותף עתידי של המזרח הקריבי.

ייצוג[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • לדומיניקה אין שגריר תושב בספרד, וזו מיוצגת בה באמצעות שגרירות דומיניקה בבריטניה.[3][4]
  • לספרד אין שגריר תושב בדומיניקה, ושגרירות ספרד בקינגסטון, ג'מייקה מוכרת למדינה זו. בנוסף, לספרד יש קונסוליה בדומיניקה.[5]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Ficha de Dominica Oficina de Información Diplomática. Ministerio de Asuntos Exteriores y Cooperación. Sección: Relaciones diplomáticas.
  2. ^ Ficha de Dominica Oficina de Información Diplomática. Ministerio de Asuntos Exteriores y Cooperación. Sección: Relación de declaraciones, tratados y acuerdos firmados.
  3. ^ High Commission of the Commonwealth of Dominica. London SW5 OHW 1, COLLINGHAM GARDENS.
  4. ^ [1] Recomendación de viaje para Dominica. Ministerio de Asuntos Exteriores y Cooperación.
  5. ^ Ficha de Dominica Oficina de Información Diplomática. Ministerio de Asuntos Exteriores y Cooperación. Sección: Datos de la representación española.