יחסי פרגוואי–קנדה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יחסי פרגוואיקנדה
פרגוואיפרגוואי קנדהקנדה
פרגוואי קנדה
שטחקילומטר רבוע)
406,752 9,984,670
אוכלוסייה
6,925,728 39,025,701
תמ"ג (במיליוני דולרים)
41,722 2,139,840
תמ"ג לנפש (בדולרים)
6,024 54,832
משטר
רפובליקה נשיאותית מונרכיה חוקתית

יחסי פרגוואי–קנדה הם יחסי החוץ בין פרגוואי וקנדה.

סקירה כללית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קנדה ופרגוואי כוננו יחסים דיפלומטיים בשנת 1961.

קנדה ופרגוואי עוסקות הרבה במאמצי שמירת שלום אפקטיבית במסגרת האומות המאוחדות וארגון מדינות אמריקה (OAS). שתי המדינות עסקו בשיקום ובמאמצי שמירת שלום בהאיטי, כאשר שתיהן תרמו צוותים למשימת הייצוב של האו"ם בהאיטי. פרגוואי היא חברה מקורבת בתוכנית לשיתוף פעולה אימונים צבאיים בקנדה; באמצעות תוכנית זו, קנדה מעמידה לרשות פרגוואי אימונים צבאיים, ומשפרת את יחסי ההגנה בין שתי המדינות. לקנדה ולפרגוואי מערכת יחסים דו-צדדית איתנה, המתוגברת בקשרים חזקים בין אנשים לאנשים. זה בא לידי ביטוי ב-15,000 עד 20,000 הקנדים בפרגוואי, רובם חברי הקהילה המנונית[1].

קשרי מסחר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2017 הוערך הסחר הדו-צדדי בין קנדה לפרגוואי ב-32.6 מיליון דולר. שווי היצוא הקנדי לפרגוואי הסתכם ב-20.9 מיליון דולר, כאשר הייצוא העיקרי היה מכונות, מוצרי תרופות, מאמרים מנייר, ספרים מודפסים ועיתונים. יבוא קנדה מפרגוואי הוערך ב-11.8 מיליון דולר וכלל סוכר, זרעי שמן ומוצרי עץ. מעורבותן של חברות קנדיות בשוק פרגוואי היא צנועה ומסומנת במיוחד על ידי השקעות בתחומים כמו כרייה, תשתיות ואנרגיה[1].

סיוע בינלאומי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיוע הבינלאומי של קנדה לפרגוואי ניתן באמצעות תרומות לארגונים רב-צדדיים, כולל ה-OAS וקרן המטבע הבינלאומית. לקנדה אין תוכנית סיוע לפיתוח דו צדדי בפרגוואי, אך היא מספקת תמיכה באמצעות קרן קנדה ליוזמות מקומיות (CFLI) ופרויקטים מבודדים של OAS והמרכז הבינלאומי לחקר הפיתוח (IDRC). מאז 2007 יושמו 76 פרויקטים של CFLI בשווי כולל של למעלה מ-1.2 מיליון דולר. בשנת הכספים 2016, מימון CFLI התמקד במאבק בשינויי אקלים ובקידום צמיחה כלכלית בת קיימא. ה-IDRC הקנדי תומך בפרויקטים בפרגוואי כמו מחקר הערכת מים באקלים של גראן צ'אקו[1].

חינוך[עריכת קוד מקור | עריכה]

ישנן מספר תוכניות ומלגות המסייעות לחיזוק הקשרים החינוכיים בין קנדה לפרגוואי. מרכז פרגוואי ללימודים קנדיים עוזר לקיים קשרים בין אוניברסיטאות, עמותות וגופים ממשלתיים. תוכנית המנהיגים המתעוררים באמריקה מספקת הזדמנויות מלגות לטווח קצר לסטודנטים מאמריקה הלטינית ומהקריביים, כולל פרגוואי, ללמוד או לבצע מחקר בקנדה. בשנת 2016 חתם קונסורציום האוניברסיטאות הקנדי CALDO על מזכר הבנות עם התוכנית הלאומית למלגות חוץ לתארים מתקדמים על שם דון קרלוס אנטוניו לופס של פרגוואי, המספקת מימון ללימודים באוניברסיטאות החברות בקאלדו[1].

נציגויות דיפלומטיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יחסי פרגוואי–קנדה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 4 5 יחסי פרגוואי–קנדה, באתר משרד החוץ הקנדי