ילד פוגש עולם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ילד פוגש עולם
Boy Meets World
סוגה קומדיית מצבים
יוצרים מייקל ג'קובס
אפריל קלי
שחקנים בן סבאג'
ויליאם דניאלס
ויל פרידל
ריידר סטרונג
דניאל פישל
בטסי רנדל
ויליאם ראס
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 7 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 158 עריכת הנתון בוויקינתונים
תוכנית המשך העולם של ריילי עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיקים בפועל מייקל ג'קובס
דייוויד קנדל
בוב יאנג
הווארד בוסגנג
מארק בלוטמן
בוב טיסצ'לר
חברת הפקה Michael Jacobs Productions
Touchstone Television
הפצה Disney–ABC Domestic Television עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים אולפני דיסני, ברבנק
מוזיקה ריי קולורד עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 21-23 דקות
שידור
רשת שידור ABC עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל ערוץ 1, טלעד (החל מעונה 5)
פורמט (תמונה) SDTV‏ 480i
תקופת שידור מקורית 24 בספטמבר 19935 במאי 2000 (30 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ילד פוגש עולםאנגלית: Boy meets world) הייתה קומדיית מצבים אמריקאית לנוער של רשת ABC, ששודרה בשנים 19932000, למשך שבע עונות ו-158 פרקים. לסדרה סדרת המשך בשם העולם של ריילי.

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)דירוגממוצע צופים
(במיליונים)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
12224 בספטמבר 199313 במאי 1994#378.4
22323 בספטמבר 199419 במאי 1995#3611.5
32222 בספטמבר 199517 במאי 1996#4810.1
42220 בספטמבר 19962 במאי 1997#418.7
5243 באוקטובר 199715 במאי 1998#5611.6
62225 בספטמבר 199814 במאי 1999#5810.9
72323 בספטמבר 19995 במאי 2000#738.7

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קורי (בן סבאג') הוא תלמיד ממוצע, אשר עולה לחטיבת הביניים, ונאלץ להתמודד עם המצבים החדשים, ועליו להיות בוגר יותר. המורה החדש שלו, פיני (ויליאם דניאלס), מנסה ללמד אותו דברים, אך בעיקר דברים על החיים. הוא מכיר את שון (ריידר סטרונג), שהופך להיות חברו הטוב. הוריו, איימי (בטסי רנדל) ואלן (ויליאם ראס), מנסים לעזור לו בפתרון בעיות, לצד גידוליהם של אחיו האחרים: אחיו הגדול אריק (ויל פרידל), אחותו מורגן (לילי ניקסאיי) ואחיו הקטן ג'ושוע (דניאל ג'ייקובס). הוא גם מתחיל לחוש את אהבתו הראשונה: טופנגה (דניאל פישל), ילדה חכמה בכיתתו. לצד אלו, פיני עוזר לו להתמודד בבעיותיו ולפתרונן, בדרכו לשנות את העולם.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קורנליוס "קורי" מת'יוס (בן סבאג') - הדמות הראשית של הסדרה, קורי הוא נער מצחיק ולעיתים עצלן, אך ככל שמתבגר הוא נהיה בוגר וחכם יותר. המורה שלו, מר פיני, עוזר לו ומייעץ לו לגבי בעיותיו. חבריו הטובים הם שון האנטר וטופנגה לורנס. הוריו הם איימי ואלן, ואחיו הם אריק, מורגן וג'ושוע. הוא לא שלם עם העובדה שקורי זה קיצור של "קורנליוס". לעיתים הוא מסתדר עם טופנגה ולעיתים לא. לקראת סוף הסדרה הוא מתחתן עם טופנגה, ובסדרת ההמשך הוא אבא לשני ילדיו עם טופנגה: ריילי ואוגי, והמורה להיסטוריה של ריילי.
  • ג'ורג' המילטון פיני (ויליאם דניאלס) - המורה של קורי, שון, טופנגה וחבריהם לאורך הסדרה, וכמיטב יכולתו, פיני עושה הכול כדי לעזור ולייעץ להם בבעיותיהם, במיוחד לקורי. פיני חובב גינון, והוא יליד בוסטון. פיני הוא השכן של קורי, מה שגורם לסיטואציות מצחיקות רבות. פיני מככב בסצנה האחרונה של הסדרה, בו נפרד מכיתתו. הוא ממשיך להופיע בתפקיד אורח בסדרת ההמשך בו נראה כי קורי דואג לשלומו. קשוח, אך מר פיני לימד את קורי דברים רבים. קורי שאב ממנו את ההחלטה להיות מורה בחטיבה.
  • אריק מת'יוס (ויל פרידל) - האח הבכור במשפחת מת'יוס, אריק הוא האח הסטריאוטיפי במשפחה, וידוע לרוב בטיפשותו לעיתים. אריק היה חבר טוב של הילד טומי. חזר בתפקיד אורח בעונה השנייה של סדרת ההמשך כאשר עוזר לקורי לפתור בעיה בין ריילי למאיה וכאשר אריק מזדקק לילדים להתמודד על תפקיד הסנטור בממשלת ארצות הברית. אחד סימני ההיכר שלו הוא שהוא אוהב לטבול את ראשו בצלחת דגני שוקולד ולשתות חלב חמאה. בסדרת ההמשך רואים שהוא מרבה לאהוב ילדים, עקב שהתחרט על אימוצו של טומי.
  • שון פטריק האנטר (ריידר סטרונג) - חברו הטוב של קורי, קורי מכיר את שון כאשר קורי נתקע במכלאת גן חיות, ושון נחלץ לעזרתו. ההבדל בין שון לקורי זה ששון יותר נינוח, אמיץ ושלו, ולעומת זאת קורי נוטה להילחץ לעיתים קרובות. במהלך העונות האחרונות, שון מתחיל לקנא בזוגיות של קורי וטופנגה. ממשיך להופיע כתפקיד משנה בסדרת ההמשך, כאשר בעונה השלישית מתארס ומתחתן עם אמא של מאיה, הופך להיות אביה החורג של מאיה. לעיתים, בגלל שאביו מת, הוא מדבר איתו בדמיונו ומייעץ לו החלטות.
  • טופנגה לורנס-מת'יוס (דניאל פישל) - אהבתו הראשונה של קורי, טופנגה היא חברתם הטובה של קורי ושון, והיא מתחתנת עם קורי בסוף הסדרה. טופנגה עוברת שינויים רבים במהלך הסדרה, כדוגמה - בהתחלה הייתה תפקיד אורח, והייתה "סוג של היפית", אך תכונה זו כבר כמעט לא מופיעה בה. לעיתים היא מסתדרת עם קורי ולעיתים לא. לומדת משפטים. אמא של ריילי ואוגי בסדרת ההמשך, עורכת דין במקצועה. לפי דבריה, יש לה שם אמצעי שהוא עוד יותר מביך מאשר "טופנגה". לעיתים נינוחה וקשוחה.

משפחת מת'יוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • איימי מת'יוס (בטסי רנדל) - איימי היא אשתו של אלן, ואמם של קורי, אריק, מורגן וג'ושוע. איימי נוטה להתנהג בנעימות כלפי מורגן, קורי וג'ושוע, אך לא כלפי אריק. בתחילת הסדרה איימי הייתה מרגלת, ולקראת סוף הסדרה הפכה למארגנת גלריות אמנות.
  • אלן מת'יוס (ויליאם ראס) - אלן הוא בעלה של איימי, ואביהם של קורי, אריק, מורגן וג'ושוע. בעל מזג-חם לעיתים, ונותן לספק עצות והנחיות לילדיו. אלן הראה "דמות אב" גם בחברו הטוב של קורי - שון האנטר (במהלך העונה הראשונה).
  • מורגן מת'יוס (לילי ניקסאיי עונות 1-2/לינדסי רידג'וויי עונות 3-7) - הבת היחידה במשפחת מת'יוס, מורגן נוטה להיות אתנחתא קומית בשל גילה הקטון והתנהגותה המצחיקה והבוגרת לגילה. אחותם הקטנה של קורי ואריק ואחותו הגדולה של ג'ושוע. הבת היחידה במשפחה מלאת בנים (מלבד אמה, איימי).
  • ג'ושוע "ג'וש" מת'יוס (דניאל ג'ייקובס) - בן הזקונים במשפחת מת'יוס, ג'ושוע נוטה לחלות הרבה. בסדרת ההמשך, מאיה מתאהבת בג'וש ותעשה הכל כדי להגיד לו זאת. בסדרת ההמשך הוא מגולם על ידי אוריה שלטון, וג'ושוע לומד באוניברסיטה.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סטיוארט מינקוס (לי נוריס) (עונה 1) - הילד החנון בכיתתו של קורי, מקור המשמש ללעג לשון וקורי. נוטה להיקרא על ידי כיתתו "מינקוס" (פיני וטופנגה לא נמנים באומרים אלו). אביו של פארקל מינקוס, אחד החברים הכי טובים של בתו של קורי בסדרת ההמשך. לא הופיע בהמשך הסדרה לאחר מכן, הסיבה הייתה ששיעוריו מוקמו במקום אחר מזה של טופנגה, קורי ושון.
  • אנג'לה מור (טרינה מקגי-דייוויס) (עונות 5–7) - אנג'לה היא שנונה ומלאת תשוקה, חייכנית, סקרנית ואוהבת הרפתקאות, הייתה חברתו של שון בתקופת הקולג' עד שנפרדה ממנו. הופיעה בתפקיד אורח בעונה השנייה של סדרת-ההמשך בו שאלה את שון האם כדאי לה לעשות ילדים או שלא. היא מוזכרת על ידי קורי, טופנגה ושון עוד כמה פעמים בסדרת-ההמשך.
  • רייצ'ל קימברלי מקוויגר (מייטלנד וורד) (עונות 6–7) - אישה שלומדת בקולג', נחמדה, מתוקה וחייכנית, חברתם של אנג'לה, טופנגה, שון, קורי וג'ק. היא עובדת ביחד עם טופנגה ואנג'לה בזמן שהיא מנסה לחפש עבודה בקמפוס. הייתה ביחסים קצרים עם ג'ק, אך היא לא מגדירה אותם כחברים. היא מצטרפת בפרק האחרון לחיל השלום עם ג'ק.
  • ג'ק האנטר (מת'יו לורנס) (עונות 5–7) - אחיו למחצה של שון, ג'ק ושון שונים מאוד זה מזה, ובדומה לקורי ואריק מת'יוס, הם רבים זה עם זה, בקומיות. מתברר ששון וג'ק נפגשו לפני כן, אך לא ידעו זאת. שון ידע שיש לו אח למחצה, ואף שלח לו מכתבים, אך אמו של ג'ק לא הרשתה זו והסתירה מכתבים אלה מפני ג'ק. ג'ק היה מכור לאלכוהול, אלא שנגמל מזה.
  • לורן (לינדה קרנדליני) (עונות 5–6) - אהבתו השנייה של קורי, אשר במהלך העונה החמישית המפתחים קשר מסוים וחיבה, ואף מתנשקים, אך דבר זה גרם לפרידה קצרה בין קורי וטופנגה אך קורי וטופנגה חזרו לבסוף. למרות שקורי נפרד מלורן, הוא עדיין מוצא את עצמו חושב עליה. עובדת כמדריכת סקי.

מורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'ונתן טרנר (אנטוני טיילר קווין) (עונות 2–5) - המורה השני של קורי, שון, טופנגה וחבריהם החל מהעונה השנייה. יש הטוענים שגישתו נינוחה יותר ללמידה, לעומת מר פיני. שון מוצא במר טרנר דמות אב במהלך העונה השנייה. מופיע בתפקיד אורח בסדרת-ההמשך כאשר מלמד את כיתתו של קורי דברים מסוימים. הפך להיות מפקח בית-הספר שקורי מלמד בו.
  • אלי וויליאמס (אלכס דסרט) (עונה 3) - מורה אחר של קורי, שון, טופנגה וחבריהם החל מהעונה השלישית, כאשר מר טרנר סידר לו את העבודה בתיכון. לאחר הופעתו בעונה השלישית הוא לא מוזכר שוב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ילד פוגש עולם בוויקישיתוף