יעד סופי 4

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יעד סופי 4
The Final Destination
בימוי דייוויד ר. אליס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי קרייג פרי
וורן זייד
תסריט תסריט
אריק בריס
דמויות
ג'פרי רדיק
עריכה מארק סטיבנס עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים בובי קמפו
שנטל ואנסנטן
הייל ווב
ניק זאנו
מיקלטי ויליאמסון
מוזיקה בריאן טיילר עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום גלן מקפרסון
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה ניו ליין סינמה, Zide/Perry Productions עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה ניו ליין סינמה
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 28 באוגוסט 2009
ישראלישראל 10 בספטמבר 2009
משך הקרנה 82 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה gore, סרט אימה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $40,000,000
הכנסות $151,169,829
הכנסות באתר מוג'ו finaldestination4
סרט קודם יעד סופי 3
סרט הבא יעד סופי 5
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יעד סופי 4אנגלית: The Final Destination; תורגם לעברית גם כהיעד הסופי) הוא סרט אימה אמריקאי משנת 2009, אשר נוצר בגרפיקת תלת-ממד. הסרט בוים על ידי דייוויד ר. אליס ונכתב על ידי אריק ברס, אשר עבדו יחדיו גם בסרט השני. הסרט יצא בישראל ב-10 בספטמבר 2009.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעודו צופה במירוץ מכוניות ב"אצטדיון מקינלי", לניק אובאנון יש חיזיון על תאונת מכוניות הגורמת לשליחת מכוניות בוערות אל עבר הקהל, מחיצת הצופים ולקריסת האצטדיון. מתוך פאניקה, ניק מצליח לשכנע את חברתו לורי מיליגאן, ואת חבריהם האנט ויינורסקי וג'נט קנינגהאם לעזוב. לצד הארבעה, עוד קבוצת אנשים יוצאת מהאצטדיון, כועסים על ניק על שהרס להם את הצפייה במירוץ. איש ביטחון בשם ג'ורג' לאנטר מנסה להפריד בין האנשים כאשר הם מתחילים לריב, בדיוק כאשר חזיונו של ניק מתממש. לאחר טקס אזכרה ב"אצטדיון מקינלי", שניים מהצופים שעקבו אחרי ניק וחבריו מחוץ לאצטדיון - קרטר דניאלס וסמנתה ליין, נהרגים באכזריות בתאונות משונות.

לאחר ששמעו על מותם של קרטר וסמנתה בחדשות, ניק ולורי מתחילים לחקור ומגלים על האסונות שהתרחשו בשלושת הסרטים הקודמים (הפיצוץ בטיסה 180, תאונת הדרכים בכביש מספר 23 ושימוט רכבת ההרים במקינלי, פנסילבניה) ומגלים שהניצולים (שניצלו על ידי החזיונות) החלו למות בשורה של תאונות לא סבירות כמה זמן לאחר מכן. בזמן שהאנט וג'נט מסרבים להאמין להם, ניק ולורי מצליחים לשכנע את ג'ורג' שהמוות בעקבותיהם והשלישייה מתחילה לנסות לשכנע את שאר הניצולים, למרות שלא הצליחו להציל אף אחד חוץ מג'נט, שכמעט טבעה במתקן לשטיפת מכוניות. הניצולים הבאים למות הם: אנדי קווזר, האנט וג'ונתן גרוב.

ג'ורג' נהרג כשלניק יש חיזיון נוסף המראה לו שלורי וג'נט ימותו בזמן שהן צופות בסרט בקולנוע שבקניון, לאחר פיצוץ בחדר שליד הקולנוע. ניק ממהר להגיע אליהן, בזמן שלורי מרגישה שהסכנה עוד לא עברה. ברגע שניק מגיע, הוא ולורי מנסים לשכנע את ג'נט לעזוב, אך אינם מצליחים, וג'נט נהרגת בפיצוץ בעוד לורי נמחצת מתחת לדרגנוע של הקניון. ניק לאחר מכן מגלה שהאירוע עוד לא קרה, והוא מצליח להציל את חברותיו על ידי כיבוי השריפה שתגרום לפיצוץ.

שבועיים לאחר מכן, השלישייה, במחשבה שהצליחו לסכל את תוכניותיו של המוות, חוגגים את ניצחונם בבית קפה. ניק מבחין שלפיגום שמחוץ לבית הקפה יש רגל רפויה, ואומר לעובד בנייה שיתקן זאת. ברגע שהוא בפנים, ניק מבחין בסימנים ואותות מסביבו, ומבין שהמוות עוד בעקבותיהם. ברגע שניק מבין זאת, הפיגום נופל, ובמטרה להתחמק מפגיעה, משאית סוטה מדרכה ומתנגשת בבית הקפה והורגת את ג'נט, לורי וניק.

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בובי קמפו - ניק אובאנון
  • שנטל ואנסנטן - לורי מיליגאן
  • היילי ווב - ג'נט קנינגהאם
  • ניק זאנו - האנט ויינורסקי
  • מיקלטי ויליאמסון - ג'ורג' לאנטר
  • קריסטה אלן - סמנתה ליין
  • אנדרו פיסקלה - אנדי קווזר
  • ג'קסון וולקר - ג'ונתן גרוב
  • ג'סטין וולבורן - קרטר דניאלס
  • סטפני הונור - נדיה מונרוי
  • לארה גרייס - סינתיה דניאלס

עתיד הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרייג פרי, המפיק של הסרט, הודיע שאין תוכניות לעשות סרט חמישי, ושסרט זה הוא האחרון שבסדרה.[1]

ביקורות והכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם יציאתו לאקרנים, הסרט זכה לביקורות שליליות מצד מבקרי הקולנוע. אתר הקולנוע האמריקאי "Rotten Tomatoes" העניק לסרט ציון 28%, בהתבסס על 100 ביקורות.[2] אתר הביקורות "Metacritic" העניק לסרט ציון ממוצע של 30 מתוך 100, בהתבסס על ביקורות של 14 מבקרי קולנוע.[3]

חרף הביקורות השליליות, הסרט זכה להצלחה מסחרית. בשבוע הראשון ליציאתו דורג במקום הראשון ברשימת שוברי הקופות, עם הכנסות של כ-27.4 מיליון דולר, ובכך גבר על סרטו של רוב זומבי, "ליל המסכות 2", שיצא באותו תאריך.[4]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Brad Miska, SDCC ’09: Producer Craig Perry Talks ‘The Final Destination’, Fifth Film?, Bloody Disgusting!, ‏2009-07-31 (באנגלית אמריקאית)
  2. ^ The Final Destination (באנגלית), נבדק ב-2022-02-19
  3. ^ The Final Destination, נבדק ב-2022-01-29
  4. ^ The Final Destination, Box Office Mojo