יעל שושנה כהן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יעל שושנה כהן
לידה 3 בינואר 1985 (בת 39)
כוכב יאיר צור יגאל, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראלישראל ישראל
עיסוק זמרת
סוגה אינדי, פופ, פולק
שיתופי פעולה בולטים לולה מארש
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יעל שושנה כהן (נולדה ב-3 בינואר 1985) היא זמרת ישראלית, סולנית להקת האינדי-פופ "לולה מארש".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בילדותה גרה עם משפחתה במדינות שונות, ביניהן סינגפור ואפריקה. כשחזרה לארץ התאקלמה בכוכב יאיר, ילדה שלישית מבין ארבעה אחים. למדה במגמת המוזיקה של תיכון כצנלסון בכפר סבא. את השירות הצבאי עשתה בלהקת פיקוד מרכז. למדה סטיילינג ועיצוב אופנה במכללת שנקר, ומוזיקה בבית הספר "רימון".

ב-2011 התחילה לעבוד עם גיל לנדאו על מוזיקה עבור מה שמאוחר יותר יהפוך ללהקה בשם "לולה מארש".

ב-2012 השתתפה בעונה השנייה של תוכנית הריאליטי "The Voice", בנבחרת של אביב גפן. היא הודחה מהתוכנית לאחר ארבעה שלבים, כשהשיר האחרון שביצעה היה "תחרות כלבים".

ב-2013 הקימה יחד עם גיל לנדאו את להקת "לולה מארש" ואליהם הצטרפו זמן לא רב לאחר מכן מתי גלעד (גיטרה בס, חבר להקת ג'יין בורדו), רמי אוסרווסר (גיטרה) ודקל דביר (תופים).

בינואר 2016 יצא ה-EP הראשון של הלהקה בשם "You're Mine". כאשר הסינגל הראשי מתוכו כיום עומד על 17 מיליון השמעות. באפריל באותה השנה, כתבה הלהקה שיר מקורי: "Drift and Fall Again" (ביחד עם Madsonik ו-Keith Power) עבור פסקול הסרט ההוליוודי "Criminal".

כשנה לאחר מכן (2017) יצא האלבום הראשון של הלהקה באורך מלא - "Remember Roses". כאשר השיר הראשי מתוכו “Wishing Girl”, נבחר לככב בפרסומת של הבושם הצרפתי guerlain, ובפרסומת ל־eBay, וצבר מעל ל-33 מיליון האזנות והפך את לולה מארש ללהקה המואזנת ביותר בישראל בקנה מידה בינלאומי.

בינואר 2020 שחררה הלהקה את אלבומם השני "Someday Tomorrow Maybe", הסינגל הראשון Echoes, שזכה לביקורת בניו יורק טיימס, היה מועמד במצעדי השנה השונים בישראל בקטגוריית "שיר השנה". הסינגל השני "Only For a Moment" שיצא בבכורה במגזין Variety, הגיע ל-38 מיליון האזנות בספוטיפיי. בנוסף, השתתף השיר בפסקול הסרט "Purple Hearts" ובסדרה Atypical בנטפליקס.

לקראת הוצאת האלבום המלא, שחררה הלהקה וידאו לסינגל השלישי,"What am I" הווידאו הורכב מרגעים אישיים שתועדו במהלך סיבובי ההופעות של הלהקה בעולם בשנים האחרונות והוא נערך על ידי יעל.

בעקבות האלבום יצאה הלהקה לסיבובי הופעות רבים באירופה וארצות הברית והופיעה בפסטיבלים רבים, ביניהם פסטיבל זיגט בבודפשט, פרימוורה בברצלונה, פלאו בשווייץ ועוד.

בשנת 2020 נמנה ההרכב "לולה מארש" בין האמנים הישראלים שחלה עלייה בהשמעות שלהם בספוטיפיי ברחבי העולם, עם השירים Wishing Girl ו-Only For A Moment.[1]

ביחד עם גיל לנדאו כתבה וביצעה שירים עבור פסקולים של סרטים וסדרות בעולם, ביניהם חידוש לשיר של ננסי סינטרה “Something Stupid” בסדרה "Better Call Saul" בנטפליקס, שזכה בפרס ל-"שיר הכי טוב שהוקלט לטלוויזיה" בטקס פרסי "guild of music supervisors" בלוס אנג'לס.

בשנת 2021 השיר "Summer Night", שיצרו לולה מארש ביחד עם ההרכב "גארדן סיטי מובמנט", נבחר להיות כחלק מפסקול המשחק פיפ"א 22 (אנ') מסדרת משחקי פיפ"א.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יעל שושנה כהן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא ישראלים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.