יעקב פרדמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יעקב פרדמן
לידה 12 באוקטובר 1954 (בן 69)
פולאצק, בלארוס עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע כללי
מדינה ישראל
ספורט
ענף ספורט סיף
תת-ענף דקר
תקופת הפעילות מ-1972
מאמן מאמן נבחרת בלארוס
מאמן מועדון סיף מכבי מעלות
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יעקב פרדמן (נולד ב-12 באוקטובר 1954) הוא סייף עבר בסגנון דקר, מאמן נבחרת בלארוס בסיף בסגנון דקר (1985–1990). מאמן ראשי של מועדון סיף מכבי מעלות וחבר בצוות המאמנים של נבחרות ישראל בסיף.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרדמן נולד וגדל פולאצק, בלארוס. בעל תואר שני בהנדסת מכונות מאוניברסיטה פולאצק. הוא התחיל את דרכו כסייף בשנת 1972, במהלך לימודיו באוניברסיטה. בשנת 1980 הקים מועדון סיף בעיר הולדתו. בשנת 1985 נבחר לאמן את נבחרת בלארוס בענף הדקר ושימש בתפקיד זה עד לעלייתו ארצה בשנת 1990.

עם עלייתו לארץ התגורר עם משפחתו בעכו, ושם עבד כמאמן סיף. הוא אימן במשך כשלוש שנים במועדון הפועל עכו בניהולו של חיים חטואל. בשנת 1993 עבר עם משפחתו להתגורר במעלות-תרשיחא. הוא הקים חוג סיף עבור תלמידי בית הספר המקיף "אורט" מעלות שבו עבד כמורה לחינוך גופני. לאחר כשנה, קיבל אולם ספורט סמוך לבית הספר "נתיב מאיר" לאימונים, שעד היום משמש את פעילותו של מועדון סיף מכבי מעלות.

נבחרת ישראל קבעה את ביתה המקצועי במועדון במעלות תרשיחא ומקפידה לקיים בה את מחנות האימון המרכזיים שלה בכל הגילים. לצד נבחרת ישראל, נבחרות רוסיה ואסטוניה התארחו פעמיים במעלות תרשיחא וזכו לשיתוף פעולה מקצועי עם המועדון ועם פרדמן.

בין הסייפים שאימן: אנסטסיה פרדמן, אלונה קומרוב, דנה סטרלניקוב, ורה קנבסקי, אנה לונדון, ניקול טל(אנ') ועוד.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נשוי ואב לשתי בנות, אנסטסיה פרדמן[1], אלינה פרדמן[2], אלופות ישראל בסיף.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]