יעקב רובינשטיין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יעקב רובינשטיין
לידה המאה ה־20 עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים בית הספר מנהטן למוזיקה עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקה קלאסית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה כינור עריכת הנתון בוויקינתונים
http://rubinstein.cc/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יעקב (קובי) רובינשטיין הוא כנר ישראלי, כנר ראשי של התזמורת הסימפונית של במברג (1995–2009), של הסינפונייטה הישראלית באר שבע (מ-2022) ושל אנסמבל סולני תל אביב.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יעקב רובינשטיין החל ללמוד נגינה בכינור בגיל 7 אצל שלמה בורנשטיין ומגיל 13 אצל המורה אילונה פהר. לאחר שרותו הצבאי כמוזיקאי מצטיין למד באקדמיה למוזיקה בתל אביב אצל יאיר קלס. בהמשך סיים את לימודיו לתואר ראשון בפרנקפורט ולתואר שני בבית הספר מנהטן למוזיקה בניו יורק (1993–1995).

בשנים 1995–2009 כיהן ככנר ראשי בתזמורת הסימפונית של במברג, אחת מהתזמורות הגדולות והחשובות בגרמניה.

כסולן הופיע עם תזמורות רבות בארץ ובעולם, כמו עם התזמורות של מנהיים, ברנדנבורג וטיבינגן. כמו כן ניגן ברסיטלים והרכבים קאמריים רבים ושונים.

הוא מוזמן באופן קבוע לנגן עם מיטב התזמורות המובילות בעולם כמו התזמורות של תזמורת הרדיו של מינכן, קלן, שטוטגרט, באדן-באדן, הנובר, אוסלו, מדריד, ולנסיה, סאו פאולו, אוקלנד ועוד.[1]

רובינשטיין ניגן עם גדולי המוזיקאים, כגון: לוצ'אנו פבארוטי ושלושת הטנורים, מידורי, לורין מאזל, לאנג לאנג, מסטיסלב רוסטרופוביץ', מישה מייסקי ורבים אחרים.[2]

בין הסגנונות המייחדים אותו ניתן למנות את נגינת הבארוק והמוזיקה היהודית.

בשנת 2010 השתתף בהקמת התזמורת הקאמרית "קאמרטה במברג".[1] בשנת 2011 הקים את פרויקט הכלייזמר הקרוי על שמו: "רובינשטיין כלייזמר פרוג'קט". מאז חזרתו לארץ בשנת 2012 משמש ככנר ראשי באנסמבל סולני תל אביב[3] כסולן וכנגן ראשי אורח בתזמורות שונות כגון: אנסמבל פניקס למוזיקה עתיקה, התזמורת הקאמרית הישראלית[4], תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית, הקאמרטה הישראלית ירושלים[1], התזמורת הקאמרית כפר סבא "סולני ישראל" והתזמורת הסימפונית חיפה[5].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יעקב רובינשטיין בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]