יעקב שטיין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יעקב שטיין
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 15 בינואר 1956 (בן 68)
ענף מדעי עיבוד אותות ספרתי
מקום מגורים ארצות הברית, ישראל
פרסים והוקרה פרס ביטחון ישראל
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יעקב שטיין (נולד ב-15 בינואר 1956 בניו ג'רזי, ארצות הברית) הוא פיזיקאי ישראלי וחתן פרס ביטחון ישראל.

למד תואר ראשון בפיזיקה ומתמטיקה באוניברסיטה העברית בירושלים. לאחר מכן למד באותו מוסד תואר שני בפיזיקה וכתב תיזה על ניבוי טמפרטורה קריטית למוליכות-על במתכות העבר. כמו כן סיים שם תואר שלישי בפיזיקה, כאשר נושא התיזה היה מודלים פיזיקליים לרשת עצבית.

שירת ביחידה 8200 כמדען מחקר בצה"ל בדרגת רס"ן. לאחר שחרורו המשיך לייעץ למשרד הביטחון, ובשנת 1992 זכה בפרס ביטחון ישראל.

בשנים 1986 עד 1995 ניהל צוות מחקר ושימש מנהל טכנולוגיות מתקדמות בחברת אפרת טכנולוגיה עתידית (כיום קומברס), בתל אביב. בשנים 1995 עד 1998 היה פרופסור למדעי המחשב באוניברסיטה הפוליטכנית של ניו יורק, והרצה בנושאי בינה מלאכותית, זיהוי תבניות, ועיבוד ספרתי של אותות. חיבר ספר לימוד בנושא עיבוד אותות ספרתי Digital Signal Processing a Computer Science Perspective שיצא לאור בשנת 2000. הספר מהווה טקסט סטנדרטי ללימוד עיבוד אותות לתלמידי מדעי המחשב. באותן שנים שימש מנהל טכנולוגיות מתקדמות בחברת קומברס טכנולוגיות.

משנת 1998 שימש כמדען הראשי של חברת רד תקשורת מחשבים, ומרצה בחוג למדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב בנושאי עיבוד ספרתי של אותות ותקשורת. ב-2012 מונה ל-CTO (מנהל טכנולוגי) בחברה והוא אחראי על ניתוח מגמות טכנולוגיות, טיפול בקניין רוחני, שיתופי פעולה מחקריים עם האקדמיה, ואחריות על פרויקטים מחקריים. מאוקטובר 2021 הוא CTO בחברת אלוט.

משנת 2014 משמש כיו"ר מאגד נפטון מאגד נפטון, המאגד הישראלי לתיכנות רשתות תקשורת.

יעקב שטיין משתתף בארגוני תקינה בתחום התקשורת הספרתית ועיבוד אותות, כגון ה-ITU-T (ארגון תקנון התקשורת של האו"ם), וה-Internet Engineering Task Force) IETF). החל משנת 2008 עומד בראש קבוצת TICTOC ב-IETF העוסקת בהעברת זמן מעל רשתות IP.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]