יצחק זוננשיין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף יצחק זוננשטיין)
יצחק זוננשיין
יצחק זוננשיין בעצרת תמיכה במדינת ישראל בלונדון במהלך מבצע שומר חומות
יצחק זוננשיין בעצרת תמיכה במדינת ישראל בלונדון במהלך מבצע שומר חומות
לידה המאה ה־20 עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת בר-אילן עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יצחק זוננשיין הוא במאי טלוויזיה ומפיק ישראלי, כיהן כיו״ר ההסתדרות העולמית הציונות בבריטניה בין השנים 2018–2021. בעברו כיהן גם כמנכ״ל הקרן רווחה לנפגעי השואה בישראל, מנהל מרכז ההסברה, המטה לטקסים ואירועים ממלכתיים ובמאי ומנהל הפקות בכיר ברשות השידור.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

זוננשיין הוא בעל תואר ראשון במדע המדינה ותקשורת מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני במדעי המדינה, ממשל ומדיניות ציבורית מאוניברסיטת בר-אילן.

כיהן כשליח של הסוכנות היהודית באוסטריה בשנים 1982–1985.

ב-1989 החל לעבוד ברשות השידור, הוא שימש כראש מחלקת הבידור של הערוץ הראשון, ב-1998 הפיק מספר מתוכניות הטלוויזיה והמופעים הגדולים של הערוץ ביניהם; "שבוע טוב" שהגיש שמואל וילוז'ני, מופעי הענק "ליל המעלות" בירושלים בשנות התשעים, מופעי אברהם פריד, קונצרטים לחזנות של עמותת "יובל", "ששי בטברנה", "ששי בגאון", סדרה על יוצרים ישראליים, בהם: דודו ברק, יורם טהרלב, נורית הירש, אהרן עמרם, אפי נצר ואחרים, סדרת "המופע המרכזי" ליום העצמאות במגדל דוד, מופעי ההתרמה של האגודה למען החייל "שירותרום" בשיתוף גלי צה"ל.

מ-2002 ועד 2006 ולאחר מכן מ-2009 ועד 2012 שימש בתפקיד ראש המשלחת הישראלית לתחרות הזמר של האירוויזיון. נוסף על כך שימש כבמאי השיר הישראלי באירוויזיון: שירי מימון ב-2005, אחינועם ניני ומירה עווד ב-2009 ואיזבו ב-2012.

ב-2006 עזב את תפקידו ברשות השידור ועבר לשמש כמנהל אירועי ה-40 שנה לאיחוד ירושלים של עיריית ירושלים והמשרד לענייני ירושלים, במסגרת תפקיד זה הפיק וביים 59 אירועים לכבוד ירושלים ובהם המצעד בניו יורק וקונצרט שהתקיים בלינקולן סנטר שבניו יורק.

ב-2008 חזר לעבודה ברשות השידור והחל לשמש כמנהל ייזום ופיתוח בערוץ, ומנהל חטיבת התוכניות של הטלוויזיה הישראלית. ב-2006 הוא נבחר לסגן הנשיא בחטיבת הבידור של איגוד השידור האירופי.

במשך השנים, היה אחראי על הפקת אירועי תרבות ובידור מרכזיים בישראל, ביניהם: אירועי יום העצמאות ויובל למדינת ישראל בערים מרכזיות בישראל, ב-2002 ביים את מופע הפתיחה של מפלגת העבודה בהיכל התרבות, ב-2011 ביים את טקס הדלקת המשואות המרכזי בהר הרצל, יצר את המופע "WOW" שמתקיים באילת, שאותו ביים עם חנוך רוזן בשנים 2000–2007, הפיק וביים את המופע גם בתאילנד ובהודו, וכיהן כמנהל הראשי של פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי בצפת. ב-2012 ביים את מופע הקרח "The Amzing Ice Show".

עבד כמפיק ובמאי עם החברות המובילות במשק: ביים והפיק את הכנס השנתי של קבוצת RAD באילת, ביים את מופע "קרלו על הבמה" של חברת תנובה ואת המופע הבין יבשתי של השקת האינטרנט המהיר של בזק "NGN" בלונדון ותל אביב.

בשנת 2014 מונה למנהל מרכז ההסברה, המטה לטקסים ואירועים ממלכתיים שם ניהל והפיק את כל האירועים והטקסים הרשמיים של ישראל, בהם טקסי הדלקת המשואות בהר הרצל, טקסי הענקת פרס ישראל ועוד.

בשנת 2016 מונה למנכ״ל הקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל במסגרת הוביל את הטיפול ב-30,000 ניצולי שואה הזקוקים לטיפול סיעודי, שיקום וטיפול סוציאלי.

ב-2018 הקים את WZO UK, נציגות ההסתדרות הציונית העולמית בבריטניה. במהלך כהונתו יזם את הקמה של 37 אולפני ללימוד עברית ברחבי בריטניה, הקים תשתית לפעילות ציונית והתמודדות מול תופעת ה-BDS וצוות תגובות מיוחד, יזם את שבוע אירועי ההנצחה לנשיא לשעבר חיים הרצוג שהתקיימו בצפון אירלנד, בדבלין ובלונדון, פיתח שיתוף פעולה עם "פסטיבל לימוד" במסגרתו חיזק את התכנים הישראלים והציוניים בפסטיבל וגייס אומנים ומרצים מישראל לפסטיבל, בהם: גיל חובב, דנה אינטרנשיונל, עידן רייכל, יהורם גאון וכלת פרס ישראל מרים פרץ. הרחיב את תוכנית המורים השליחים מישראל בבתי ספר יהודיים בבריטניה ואירלנד.

במהלך שהותו בממלכה כיהן בהנהלת מועדון העסקים הישראלים ופורום הארגונים הישראלים בבריטניה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא ישראלים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.