ירון שילון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ירון שילון
לידה 16 באפריל 1978 (בן 46)
ישראל
מדינה ישראלישראל ישראל
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ירון שילון (נולד ב-16 באפריל 1978) הוא במאי טלוויזיה ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שילון הוא בנו של איש הטלוויזיה יגאל שילון, אחיינו של דן שילון. את תחילת דרכו הטלוויזיונית עשה בגיל 3, כששיחק בתשדיר השירות "ירון אל תיגע - זה חפץ חשוד". השתתף כשחקן בפרסומות נוספות בשנות ה-80 ובשנות ה-90. בנערותו הנחה, ביים וערך את התוכניות "איך להרוס שעה" ו"בעומס יתר" בטלוויזיה בכבלים. בנוסף שיחק כילד בסרט בלוז לקיץ, שהיה חלק מסדרת הסרטים של אסקימו לימון. את שירותו הצבאי עשה כצלם ועורך ביחידת הצילום של חיל חימוש.

כשהשתחרר מצה"ל ערך את הסרטים הדוקומנטריים: "סיפורו של אלוף עולם" של חיים לב ו"באתי, ראיתי, הלכתי" לעיריית לוד. ב-2004 הצטרף לתוכנית ערב אדיר עם אדיר מילר וביים בה את מערכוני החוץ. בנוסף ביים פרומואים לרשת. ב-2006 ביים את הסדרה לצחוק או למות עם גורי אלפי לרשת. ביים גם את הסרט הדוקומנטרי על פירוקם של הצמד אסי וגורי, "אסי וגורי הסוף".

מ-2010, שילון הוא אחד מהבמאים בתוכנית ארץ נהדרת מעונותיה הראשונות, שבה הוא מביים מערכוני אולפן וחוץ. ב-2010 ביים וערך את סרט הקולנוע זוהי סדום של ארץ נהדרת, לצד אדם סנדרסון ומולי שגב. ב-2014 ביים את הסדרות מי נתן לך רישיון? ואיפה אתה חי?. ביים את הפתיח של הכוכב הבא לאירוויזיון. ב-2019 ביים את סדרת הטלוויזיה גיבור אמיתי. ב- 2022 ביים את הסידרה ה דקומנטארית :״וזכרוני הראשון-שלמה ארצי ביוגרפיה מוסיקאלית״, שמועמדת לפרס הסידרה הטובה ביותר וגם מועמד לפרס הבימוי הטוב ביותר. בשנת -2022 ביים את הסרט 20 שנה לארץ נהדרת, שמסכם את 20 העונות של התוכנית המצליחה. בנוסף, שילון הוא במאי פרסומות. בין הקמפיינים שביים, הבנק הבין לאומי עם אסי כהן, דואר ישראל עם אלי ומריאנו, סנו עם משה פרץ, סנו עם חיים כהן, ביטוח aig עם מריאנו אידלמן, ביטוח מגדל עם גורי אלפי ועוד עשרות פרסומות. ירון משמש כבמאי הבית של שלמה ארצי, כולל בימוי סרטים דוקומנטריים, קליפים ובימוי המופעים.

ב 2016 הקים את דף ״משחק השבת״ בפייסבוק, דף שמשמר את ההסטוריה של קבוצת הכדורגל של הפועל תל אביב.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שילון נשוי לשחר, בתה של מיכל חלד, זוגתו של שלמה ארצי ואב לשלושה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]