ישו צייד הערפדים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ישו צייד הערפדים
Jesus Christ Vampire Hunter
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי לי דמרבר
תסריט יאן דריסקול
עריכה לי דמרברה
שחקנים ראשיים פיל קאראקס
מורייל וארהאליי
ג'ף מופט
יאן דריסקול
מוזיקה גרהאם קולינס
מדינה קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה אודסה פילמוורקס בע"מ
הקרנת בכורה 15 בינואר 2002
משך הקרנה 85 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט מוזיקלי, סרט ערפדים, קומדיית אימה, סרט להט"בי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 100,000 דולר קנדי
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ישו צייד הערפדים הוא סרט משנת 2001. הסרט עוסק במאבקו המודרני של ישו על מנת להגן על אוכלוסיית הלסביות של אוטווה, קנדה, מפני ערפדים.

פסקול הסרט כולל מספר שירים של להקת "The Hammerheads", שהמפורסם ביניהם הוא השיר "Everybody Gets Laid Tonight".

הסלוגן של הסרט הוא - "כוחו של ישו משפד אותך" (The power of Christ impales you), משחק מילים על הסלוגן - "כוחו של ישו מאלץ אותך" (The power of Christ compels you), משפט בו משתמשים לעיתים קרובות בגירוש שדים וכן הוא נאמר בסרט מגרש השדים.
סלוגן נוסף שהיה בשימוש הוא The first testament says "an eye for an eye." - The second testament says "love thy neighbour." - The third testament ... Kicks Ass!!! - אשר בתרגום לעברית ניתן לקרואו כ"הברית הישנה אמרה עין תחת עין; הברית החדשה אמרה אהוב את רעך; הברית היותר חדשה... מגניבה!"

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט נפתח בגילוים של כמרים כי הערפדים יצאו מכלל שליטה. הכמרים מחליטים לפנות אל ישו לעזרה, אך מותקפים ונהרגים בעצמם על ידי ערפדים בטרם שיוכלו להעביר לו את כל המידע הדרוש. לאחר מכן הערפדים אף תוקפים את ישו עצמו.

ישו מבין את חומרת המצב ומתכונן לקרב. הוא פוגש בלסבית צעירה בשם מארי מגנום אשר עוזרת לו ומרוממת את רוחו. הוא מקצר שערו ומתחיל להתחמש ביתדות עץ (על פי האגדה המקובלת שניתן להרוג ערפדים בעזרת החדרת יתד עץ לליבם). במהלך דרכו הוא מותקף על ידי חבורת אתאיסטים אשר לטענתם נמאס להם מעצם קיומו וכי הגיע הזמן להכריע בשאלה הדתית. האתאיסטים תוקפים את ישו בחבורות רבות המשתמשות באמנויות לחימה שונות. ישו מצליח להביס את כל האתאיסטים וממשיך בדרכו.

בינתיים אנו למדים על תוכניתם השטנית של הערפדים, המתכננים להכחיד את כל קהילת הלסביות כדי לשמר את כוחם. ראש הערפדים הוא ג'וני גולגולתא ויחד עמו עובד המנתח המרושע (ערפד אף הוא) ד"ר פרטוריוס. מטרתם היא להחליף את עורן של הלסביות אותם הם צדים בעורם של צבא הערפדיות שלהם ובכך לתת להם את היכולות ללכת באור יום (שכן על פי האגדה הערפדים אינם יכולים לסבול את קרניה של השמש).

ישו נעזר באביו (אלוהים) וקורא לכוכב ההיאבקות מקצוענית אל סנטו - מתאבק מקסיקני החובר אליו. בקרב הסופי ישו נלחם הן בגולגולתא ובפרטוריוס בו זמנית ובמקומות שונים.

התייחסויות לנצרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מרבה בהתייחסויות הן במעשים והן בציטוטים לתרבות הנצרות והברית החדשה בתרבות המערבית. הדוגמה הבולטת ביותר לכך הן שתי דרשות של מטיף אוונגליסטי אשר מתנהג כתמהוני וכאדם אשר איבד את שפיות דעתו, המשולבות בתוך הסרט. מלבד התייחסויות אלו מרבים יוצרי הסרט להציג עקרונות, מנהגים ומושגים שונים בנצרות בהקשר סאטירי לתרבות המערבית הפופולרית או לתרבות הפאנק.

כך, לדוגמה, ישו מדבר עם אביו ואימו (האל ומרים) דרך חפצים יומיומיים (כגון קערת גלידה או פסלה של אמו) ובכך מלגלג על תופעת ההתגלויות האלוהיות במצבים דומים. עוד מצוטטים דברים מטקסי הנצרות, כמו בעת קרב אמנויות לחימה, כאשר ישו חובט בגופו כמבקש להדגיש את עוצמתו ואומר "גופו של ישו" (משפט המופיע בעת טקס "לחם הקודש", האמור לסמל את גופו של ישו). שמו של ראש הערפדים "גולגולתא" הוא גם שמה של גבעת הגולגולתא עליה נצלב ישו ופרטוריוס הוא פראיטור, קונסול ברומא העתיקה, בעל סמכות צבאית.

ההתייחסות הממושכת ביותר במהלך הסרט משלבת את תרבות הפאנק עם ערכים נוצרים מסוימים. במסגרת זו נראים מספר אנשי קודש וכמורה בעלי סממנים של תרבות זו, כגון סגנון שיער או דיבור, וכן משפטיו של ישו ואף סגנונו הכללי כולל בתוכו הדים מתרבות זו.

האהדה לסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הצליח לכבוש את לבבות מעריצים רבים, יחסית לתפוצתו הקטנה. מעריצים אלו העלו את הסרט למעמד של סרט פולחן ונוהגים לקיים הקרנות חגיגיות של הסרט. הסרט הוקרן אף במספר הקרנות אשר הכנסותיהן נתרמו לצדקה.

התרבות שצמחה סביב הסרט הפכה להיות רבה ומגוונת בעידוד חברת ההפקות. אתר החברה משמש בית לציורי מעריצים וכן מרכז מידע לגבי ההקרנות השונות של הסרט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]