שילוב (מסלול צבאי)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ישיבת שילוב)

שילוב הוא מסלול גיוס מיוחד הכולל שירות צבאי מלא של שלוש שנים בצה"ל, ושנתיים לימוד בישיבה, עם אפשרות ללימודי המשך. התלמידים מתחילים בשנת הלימודים הראשונה מיד לאחר בית הספר ובסופה מתגייסים לשנה וחצי. לאחר שנה וחצי חוזרים התלמידים לעוד שנה בישיבה, ולאחריה משלימים עוד שנה וחצי בצבא. בניגוד לשירות במסגרת של ישיבות ההסדר התלמידים אינם משרתים במחלקות נפרדות, ויכולים להתגייס לכל יחידה בצה"ל.

ישיבת הקיבוץ הדתי עין צורים, שנסגרה בתחילת ה'תשס"ט הייתה הישיבה הראשונה שפעלה במסלול זה. כיום ישיבה אחת פועלת במסלול זה, ישיבת מעלה גלבוע, השייכת אף היא לתנועת הקיבוץ הדתי.

השילוב המיוחד[עריכת קוד מקור | עריכה]

מסלול השילוב המיוחד נוצר בישיבת מעלה גלבוע, תוך שיתוף פעולה עם ראש אגף כוח האדם בצה"ל. השאיפה מאחוריו היתה יצירת בית מדרש פעיל יותר, שיותיר רושם רב על תלמידי תיכון שמעוניינים לבדוק את הישיבה לקראת סיום תקופת הלימודים. במסגרת המסלול, התלמידים משרתים בצבא למשך שנתיים בלבד, תוך התחייבות לעסוק ברבנות או בהוראה. למסלול זה מורשים להצטרף רק תלמידים בודדים מכל מחזור, באישור מיוחד של ראשי הישיבה. במסלול תמכו בתחילה ראשי הישיבה גלעד וריינר, ובהמשך הצטרף גם הרב ביגמן, למרות התנגדות בשלבים מוקדמים. בתחילת דרכו, המסלול נתקל בהתנגדות גם מצד תלמידי הישיבה, אולם כיום הוא התקבל לחלוטין בישיבה.

ערך זה הוא קצרמר בנושא צה"ל. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.