ישראל: סיפור הצלחה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ישראל: סיפור הצלחה
מידע כללי
מאת נגה קינן בשיתוף עם אדם רויטר
שפת המקור עברית
סוגה ספר עיון
הוצאה
הוצאה כנרת זמורה-ביתן דביר
תאריך הוצאה 2017
מספר עמודים 464

ישראל: סיפור הצלחה הוא ספר עיון העוסק בהיסטוריה, כלכלה, ופוליטיקה של מדינת ישראל. הספר נכתב על ידי אדם רויטר ונגה קינן ויצא לאור במאי 2017 בהוצאת כנרת זמורה-ביתן דביר.

הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר טוען להפרכה של מה שהוא רואה כדעות הקדומות שהתקבעו ביחס למדינת ישראל ותושביה באמצעות הטיעונים הבאים:

  • הישראלים מושחתים יותר? לא.
  • המיסים בישראל מנופחים? לא, המיסים בישראל נמוכים מאשר ברוב המדינות המפותחות.
  • מערכת הבריאות בישראל כושלת? היא מצוינת בכל השוואה בינלאומית.
  • הכלכלה הישראלית? פורחת. תמשיך לצמוח. בוודאי ביחס לעולם.

המחברים, הכלכלנים אדם רויטר ונגה קינן מציגים שורה ארוכה של נתונים כלכליים המצביעים על מגמה ברורה: המשק הישראלי צומח בשיעורים מרשימים ומוכיח חוסן כלכלי ויציבות, למרות כל האתגרים הקשים. התיזה המרכזית שלהם היא כי המצב בישראל טוב בהרבה מכפי שמצטייר באמצעי התקשורת, ביחס למה שקורה במדינות המפותחות.

רויטר וקינן הישוו בין ישראל לבין המדינות המפותחות, במשך שבע השנים שקדמו ליציאת ספרם לאור. הם הוסיפו ציטוטים מתוך פגישות אישיות שערכו עם יותר ממאה מומחים ישראליים בתחומים שונים ומגוונים והם מצאו כי ישראל עולה על מרבית המדינות המפותחות, הן בכלכלה והן בביטחון, בבריאות, בחינוך ובמדע. הצמיחה מרשימה, האוכלוסייה בגידול מתמיד, יתרות המט"ח גבוהות, יחס החוב מתכווץ, האבטלה נמוכה, האזרחים מאושרים יותר, חלה עלייה בתוצאות בחינות הבגרות כמו גם בשוויון המגדרי ויש אף פריחה בהופעות מחו"ל.

לטענתם, חלק גדול מההצלחה אפשר לייחס לאופיו של העם היהודי, כפי שהתפתח לאורך הדורות, ולאופן שבו הוטמע האופי הזה בישראל. והם מוסיפים לכך, שמדינת ישראל חוזרת וממציאה את עצמה מחדש כל הזמן. מסקנתם הסופית מתבטאת בשמו של הספר, ישראל היא סיפור הצלחה, שאף ילך ויגדל עם השנים.

ב-2019 המחברים עדכנו את הספר לאור ההתפתחויות שעברו ישראל והעולם בשנים שלאחר צאתו לאור[1] ובאפריל 2021 שבו ופרסמו עדכון נוסף הכולל גם את השפעות הקורונה[2].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]