יש בך הכל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"יש בך הכל"
סינגל בביצוע עקיבא תורג'מן
יצא לאור 23 בפברואר 2022
הוקלט לופו מיוזיק, ישראל
שפה עברית
אורך 3:46
כתיבה עקיבא תורג'מן וצורית תורג'מן
לחן עקיבא תורג'מן
הפקה סתיו בגר
עיבוד סתיו בגר
כרונולוגיית סינגלים של עקיבא תורג'מן
"כמו שאת"
(2021)
"יש בך הכל" "בשעה אחת"
(2022)

"יש בך הכל" הוא שיר של הזמר-יוצר הישראלי עקיבא תורג'מן. השיר נכתב בידי עקיבא וצורית תורג'מן, והולחן בידי עקיבא. הוא הופק ועובד בידי סתיו בגר ויצא לאור בתור סינגל ב-23 בפברואר 2022.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר נכתב בידי הזמר-יוצר הישראלי עקיבא תורג'מן ואשתו צורית תורג'מן. הוא הולחן בידי עקיבא, והופק ועובד בידי סתיו בגר. הוא יצא לאור כסינגל ב-23 בפברואר 2022[1] ועם יציאתו פרסם עקיבא הסבר על השיר:

את השיר הזה כתבתי לבן שלי. מתוך רגע כזה של הבנה שאני לא באמת אוכל לחסוך ממנו את ההתמודדויות שלו, את הכאבים שלו, את הסיפור שלו בעולם. כמה הייתי רוצה לחסוך את זה ממנו.. שיהיו לו חיים פשוטים ויפים. בלי שישבר לו הלב. בלי שישבר לי הלב עליו...

עקיבא, את השיר הזה כתבתי לבן שלי, אינסטגרם, 23 בפברואר 2022

קבלה ביקורתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

רחלי פלנט רוזן מאתר סרוגים כתבה כי "נראה שמדובר בשיר שייכנס גם ללב וגם לקונצנזוס הישראלי"[2]. באותו האתר, הקליפ תואר כ"מלווה בעדינות ובתבונה את הקושי שהוא[א] מתמודד איתו, כאדם כבד משקל. הוא עובר תהליך של הבנה, שהוא שלם בדיוק כפי שהוא"[3].

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם יציאתו הועלה הוידאו-קליפ של השיר לערוץ היוטיוב של עקיבא ולעמוד האינסטגרם שלו. הקליפ בוים על ידי יעקב אסרף ומשחק בו השחקן הישראל אמיר זרד אותו הזכיר עקיבא בתיאור המצורף לקליפ:

..אמיר זרד, הכוכב של הקליפ, סיפר לי שכשהוא שמע את השיר בפעם הראשונה הוא בכה ממש. והבנתי שלשיר הזה יש המון פנים - הפנים של כל אחד ואחת מאיתנו עם ההתמודדויות שלו ועם הבחירה שלו לנצח יום ועוד יום. אמיר מרגש אותי בין השאר, כי הוא מזכיר לי אותי בגיל 13. ילד שמתמודד עם משקל גבוה ודימוי עצמי נמוך. אמיר הוא השראה ענקית בבחירה שלו לאהוב ולחבק את עצמו כמו שהוא ויותר מכך באומץ שלו לשים את הסיפור שלו בקדמת הבמה..

עקיבא | יש בך הכל | (Prod by. Stav Beger) | Akiva Yesh Becha HaKol, סרטון בערוץ "עקיבא - Akiva", באתר יוטיוב (אורך: 03:46)

ב-1 במרץ, כשבוע לאחר יציאת השיר והקליפ, פרסם עקיבא באינסטגרם פוסט בו הוא מסביר את התהליך בו לוהק אמיר זרד לתפקיד ואת הסיבות לכך:

בחלומות הכי טובים שלי לא יכולתי לדמיין שהקליפ של "יש בך הכל" יצא בצורה כזו מדויקת, ממש משלים את השיר... יחד עם יעקב אסרף, הבמאי הגאון של הקליפ, הרצנו כל מיני כיו והרגשנו שאף אחד מהם הוא לא עד הסוף.. ואז יעקב שאל אותי - "תגיד, על מה השיר מדבר מבחינתך?" עניתי לו שזה שיר שמדבר על הקבלות, על הבחירה מול המראה להסתכל לכאב בעיניים ולהחליט להיות כנסת מי שאתה, "ומתי בחיים שלך ההחלטות כאלה?" השבתי שברוך השם יש והיו כל מיני.. "תבחר רגע אחת מכריע", ואוטומטית התחילה לספר לו על גיל 13.. נקודת זמן שבה התחילו ממש לשנוא את הגוף שלי וכשהסתכלתי במראה ראיתי רק עודף משקל.. והתחלתי להלחם בגוף שלי... בעצמי. עד היום שלי לא שוכח לי את זה ואני סוחב השלכות מהתקופה ההיא.. אסרף ביקש לישון על זה לילה... ולמחרת שלח לי הודעה- יש לנו קליפ! בת אל פיפינו המפיקה של הקליפ ליהקה (שידוך משמיים..) את אמיר זרד, כשפגשתי אותו פשוט נמסתי ממנו. בהמשך יעקב לי את הסיפור של אמיר, זה לא סיפור שאפשר לספר על רגל אחת.. אבל בא נגיד שהעניין של המשקל הוא רק חלק קטן בפאזל החיים שלו. מדובר על בחור שהוא אחר החשוך של החיים והצליח להתקדם רק בזכות עצמו, בזכות הבחירה שלו בכל יום מחדש! אמיר אמר לי שמאז שהקליפ הוא יצא מקבל כזה חיבוק.. ואני אומר שהאהבה הזו שאנשים נותנים לו בעצם בקשה אישית שלהם, לאהוב את זה, לבחור בחיים!

עקיבא תורג'מן, פוסט באינסטגרם, 1 במרץ 2022

הצלחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר זכה להצלחה רבה והשמעות רבות ברדיו עם 1286 השמעות ברדיו בשנת 2022[4]. בחול המועד פסח תשפ"א השיק עקיבא את סבב ההופעות שלו בשם "יש בך הכל -הסיבוב החדש!"[5]

השיר זכה בתואר "שיר השנה" במצעד המוזיקה השנתי של האתר "כיכר השבת"[6], של תחנת הרדיו "קול פליי"[7] ושל תחנת הרדיו "קול ברמה"[8] לסיכום שנת ה'תשפ"ב במוזיקה היהודית, ובמקום 11 ברשימת 30 השירים שעשו את השנה על ידי בחדרי חרדים[9].

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

מצעדים שבועיים

‏  2022
מדינה מצעד מיקום שיא
ישראל מדיה פורסט ישראל 8

מצעדים שנתיים

‏  2022
מדינה מצעד מיקום שיא
ישראל מדיה פורסט ישראל 47
כאן מורשת 2
קול פליי 1
רדיו תל אביב 17
העשירייה 23

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אמיר זרד

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]