כאן ב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף כאן ב')


שגיאות פרמטריות בתבנית:תחנת רדיו

פרמטרים [ תקופת פעילות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

כאן ב
פרטי התחנה
סוג רדיו ממלכתי
שפה עברית
מדינה ישראלישראל ישראל
אזורי קליטה ותדרים
אזור קליטה תל אביב והסביבה, אצבע הגליל, חיפה והסביבה, צפון בקעת הירדן, באר שבע צפון ומרכז הנגב וכפר יונה
נקלט בתדר 95.0FM[1]
אזור קליטה ירושלים והסביבה
נקלט בתדר 95.5FM, 95.0FM, 95.2FM[1]
אזור קליטה נצרת והסביבה, נתניה, מרכז הארץ, צפון הערבה, הגליל המערבי
נקלט בתדר 95.2FM[1]
אזור קליטה מרכז הארץ, צפת, והגליל, צפון הערבה, דרום הערבה
נקלט בתדר 95.5FM[1]
אזור קליטה חיפה והסביבה, באר שבע וצפון הנגב, אילת, צפת והגליל
נקלט בתדר 94.5FM[1]
אזור קליטה אצבע הגליל
נקלט בתדר 882.0AM[1]
אזור קליטה הגליל
נקלט בתדר 1206.0AM[1]
אזור קליטה המרכז
נקלט בתדר 657.0AM[1]
אתר התחנה

כאן רשת ב' (מזוהה גם כ"כאן ב'" ובעבר נקראה "רשת ב' ולעיתים מכונה כך) היא תחנת רדיו ישראלית, השייכת לתאגיד השידור הישראלי ופועלת כחלק מחטיבת החדשות של התאגיד - כאן חדשות. תחנה זו משדרת בעיקר אקטואליה וחדשות. התחנה החליפה את רשת ב' של קול ישראל שברשות השידור. ב-15 במאי 2017 החלו שידורי התחנה, בניהולו של עומר בן-רובי. במהלך שעות הבוקר בימי חול מספר תוכניות של התחנה מועברות גם בערוץ כאן 11 בטלוויזיה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתהליך הקמת תאגיד השידור הישראלי, הוגדרה התחנה ונקראה בשם "רשת ב' החדשה"[2]. עם תהליך מיתוג התאגיד בשם "כאן", הוגדרה התחנה בתור כאן ב'. ב-10 במאי 2017 הסתיים שידור התוכניות ברשת ב' במסגרת רשות השידור. התחנה התחדשה במסגרת תאגיד השידור הישראלי ב-15 במאי 2017 בשם כאן רשת ב', ובדיגיטל - כאן ב'. עם זאת, התחנה המשיכה לשמור על מספר מאפיינים: היא המשיכה לשדר באותם תדרים ואפיקים של רשת ב', היא נשארה אחראית למהדורות החדשות בכל שעה עגולה, היא הזדהתה במעברונים כרשת ב' (עד שבפברואר 2018 עודכנו המעברונים לשם הנוכחי); תוכניות רבות המשיכו להיות משודרות באותה מתכונת, עם אותם מגישים ואף במשבצת שידור דומה או קרובה. תוכניות רבות המשיכו להשתמש באותן נעימות נושא וקטעי קריינות והכרזה.

בפברואר 2020 החלה התחנה לשדר מאולפנים חדשים בירושלים[3].

בשנת 2023, שונה אות התחנה בשילוב התזמורת הסימפונית ירושלים.[4]

מבזק השעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכשעלה לשידור קול ירושלים (שבמרוצת השנים הפך לכאן ב) משודרת בכל שעה עגולה (למעט ימי כיפור) מבזק של עד חמש דקות, בעלייה לאוויר בשלושים במרץ 1936 נפתחה המהדורה בשישה ״פיפסים״, חמישה קצרים ואחד ארוך, שנשמעו כקוד מורס,[5] בשידור זה קראה חנה רובינא את תחילת מגילת האש[6]. כך היה עד הארבע עשרה במאי 2017 בשעה אחת עשרה בלילה, עת נסגרה רשות השידור, בשידור זה הקריא מגיש המבזק ההיסטורי קובי ברקאי את סוף המגילה וחתם את השידור במילים ״זה סוף החדשות מקול ישראל״ [6]. בחמש עשרה במאי 2017 בשעה שש בבוקר נפתחו שידורי כאן רשת ב׳ עם אות מחודש, ארבעה פיפסים ולאחר מכן מנגינה קצרה שהסתיימה במילה ״כאן״ (ניתן היה לשמוע ברקע את האות הישן), אות זה נוגן כל שעה עגולה למעט ימי אבל וכדומה שנוגנו רק פיפסים וסיום במילה כאן. בשלישי בספטמבר, 2023 בשעה שבע בבוקר שונה שוב האות וסגנון המבזק[7], הוא מתחיל עם הכותרות כחצי דקה לפני השעה (11:59:30 במקום 12:00:00) וישנה מנגינה של כשלוש שניות, כותרות המבזק, השעה ואז מנוגן האות, האות מלווה בשני פסיפסים, אחד קצר והשני ארוך (כפיפס האחרון באות המקורי) ומייד אחריו מנגינה של התזמורת הסימפונית ירושלים, וקול שאומר ״כאן רשת ב, החדשות״. המבזק מתחיל במילים ״קול ישראל מירושלים שלום רב, כאן (שם המגיש או המגישה). המבזקים מלווים במעברים מוזיקלים עם קולות מהדמויות העומדות על סדר היום.[8] לעיתים ״מדלגים״ על הכותרות.

מגישי התחנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכניות אקטואליה וחדשות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאן ב' היא תחנה בעלת קו חדשותי אקטואלי. תוכניות הרדיו של התחנה ממוקדות בתחום האקטואליה ולוח השידורים מתבסס בעיקרו על תוכניות ששודרו ברשת ב': "הבוקר הזה" עם אריה גולן, "סדר יום" עם קרן נויבך, "בחצי היום" עם אסתי פרז, "השעה הבינלאומית" עם ערן סיקורל, "בנימיני וגואטה" עם רן בנימיני ויגאל גואטה ובימי חמישי "כאן הערב" עם זאב קם וקרן אוזן, "זה מגיע לכם" עם גילי תמיר, "מרחאבית" עם ערן זינגר, "בחצי היום השישי", "יומן השבוע" ועוד. במקביל, צורפו ללוח השידורים גם תוכניות חדשות: "קלמן-ליברמן" עם קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן, "כאן הלילה" עם יעקב אייכלר, "מצליח ונוביק" - תוכנית אקטואליה שבועית של רינה מצליח ועקיבא נוביק, תוכנית "רוני קובן ועמרי אסנהיים" שעוסקת בסיכום השבוע עם רוני קובן ועמרי אסנהיים, תוכנית "גילי ומנליס" שעוסקת בתחום המדיני בהגשת הכתבת המדינית גילי כהן ודובר צה"ל לשעבר רונן מנליס ותוכנית "הידברות" הוותיקה עם קובי ברקאי עברה מרשת א'.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 תדרים וערוצי קליטה
  2. ^ נועה פרייס‏, קובי אוז בדרך לתאגיד: יגיש תוכנית ברשת ב' החדשה, באתר וואלה!‏, 27 באוקטובר 2016
  3. ^ איתי שטרן, תאגיד "כאן" חנך אולפן בירושלים בעלות 20 מיליון שקלים, באתר הארץ, 19 בפברואר 2020
  4. ^ לראשונה מקום המדינה: חידוש בתחנת הרדיו המיתולוגית, סרטון בערוץ "כאן | חדשות - תאגיד השידור הישראלי", באתר יוטיוב (אורך: 06:50)
  5. ^ כל האמת מאחורי האות החדש של החדשות, נבדק ב-2023-10-01
  6. ^ 1 2 וזה סוף החדשות – סיום שידורי רשות השידור ופתיחת התאגיד, נבדק ב-2023-10-01
  7. ^ לראשונה מקום המדינה: כאן רשת ב' בהודעה דרמטית - סרוגים, באתר mobile.srugim.co.il
  8. ^ https://www.kan.org.il/hourly-news/