כאן קול המוזיקה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כאן קול המוזיקה
פרטי התחנה
סוג רדיו ממלכתי
שפה עברית
מדינה ישראל ישראלישראל
אזורי קליטה ותדרים
אזור קליטה אילת, חיפה והסביבה, באר שבע וצפון הנגב
נקלט בתדר 98.5FM[1]
אזור קליטה תל אביב והסביבה, מרכז הנגב, צפון בקעת הירדן, אצבע הגליל
נקלט בתדר 97.2FM[1]
אזור קליטה ירושלים והסביבה
נקלט בתדר 103.7FM,‏ 91.3FM[1]
אזור קליטה מרכז הארץ, דרום הערבה, צפת והגליל
נקלט בתדר 91.3FM[1]
אתר התחנה

כאן קול המוזיקה היא תחנת רדיו ישראלית, השייכת לתאגיד השידור הישראלי, שמשדרת מוזיקה קלאסית, ג'אז ומוזיקה אמנותית על כל גווניה השונים. התחנה החליפה את קול המוזיקה של קול ישראל שברשות השידור.

המנצחת וזמרת הסופרן יעל צ'רני שימשה כמנהלת התחנה עד פרישתה מהתפקיד באפריל 2018. צ'רני ניהלה אומנותית והגישה לסירוגין את "אתנחתא בצבע" ששודרה ב"קול המוזיקה" בין השנים 20132014.

בשנת 2018 השמיעה התחנה מערכה שלמה מתוך אופרה שכתב המלחין הגרמני ריכרד וגנר, בניגוד למדיניות השידור הציבורי שלא להשמיע מיצירותיו בשל דעותיו האנטישמיות. בעקבות הביקורת הודיעה הנהלת התאגיד כי הייתה זו החלטה שגויה[2].

בראשית שנת 2020 התמנה עומר פרנקל לעורך בכיר של התחנה[3]. פרנקל מוביל שינוי במדיניות התחנה שבמרכזו שידור מוזיקה קלה יותר מכפי שהיה נהוג ב"כאן קול המוזיקה" לפני מינויו לתפקיד (וגם ב"קול המוזיקה" ההיסטורי). בהתאם, במשך רוב שעות השידור מושמעת רק מוזיקה קלה ואפילו לא קלאסית, כשמוזיקה רצינית יותר מושמעת למשכי זמן קצרים, ולרוב רק חלקים מתוך היצירות. מדיניותו שנויה במחלוקת[4]. בתקופה יולי 2019 עד יוני 2020 חשיפת כאן קול המוזיקה הייתה בשיעור 4.1%, ובתקופה יולי 2020 עד יוני 2021 רק 3.8%, כלומר ירידה של 7.3% בשיעור החשיפה[5].

בשנת 2021 עודכן שם התחנה מ"כאן קול המוסיקה" ל"כאן קול המוזיקה".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


ערך זה הוא קצרמר בנושא תקשורת. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.