כובע מלא גשם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כובע מלא גשם
A Hatful of Rain
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על מחזה של מייקל גאצו
בימוי פרד זינמן
הופק בידי באדשי אדלר
תסריט מייקל גאצו, אלפרד הייז
עריכה דורותי ספנסר
שחקנים ראשיים דון מארי
אווה מארי סיינט
אנתוני פרנציוזה
לויד נולן
טלי סוואלס
אינגר סטיבנס
מוזיקה ברנרד הרמן
צילום ג'וזף מקדונלד
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה פוקס המאה ה-20 עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 17 ביולי 1957
משך הקרנה 109 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 1,820,000 ‏$
הכנסות 1,500,000 ‏$
פרסים מועצת ביקורת הקולנוע האמריקנית: עשרת הסרטים הטובים ביותר עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כובע מלא גשםאנגלית: A Hatful of Rain) הוא סרט דרמה אמריקאי משנת 1957 בשחור-לבן, בבימויו של פרד זינמן, עם דון מארי, אווה מארי סיינט, אנתוני פרנציוזה ולויד נולן בתפקידים הראשיים.

התסריט נכתב על ידי מייקל גאצו ואלפרד הייז והוא מבוסס על המחזה "כובע מלא גשם" של מייקל גאצו שהועלה בברודוויי ב-1955. המחזה הועלה מספר פעמים בישראל בתיאטרון בית צבי.

זה היה אחד הסרטים הראשונים שטיפל בבעיית הסמים והראה את ההשפעה הקשה שלהם על המשתמש. זאת דרמה משפחתית נוקבת ומרגשת שבמרכזה שקרים, סמים וכסף.

אנתוני פרנציוזה היה מועמד לפרס אוסקר לשחקן הטוב ביותר ולפרס גלובוס הזהב לשחקן הטוב ביותר - סרט דרמה.

אווה מארי סיינט הייתה מועמדת לפרס באפט"א לשחקנית הטובה ביותר בתפקיד ראשי ולפרס גלובוס הזהב לשחקנית הטובה ביותר - סרט דרמה.

פרד זינמן היה מועמד לפרס גלובוס הזהב לבימוי הטוב ביותר.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'וני פופ (דון מארי) גר עם אשתו סיליה (אווה מארי סיינט) ואחיו פולו (אנתוני פרנציוזה) בדירה של דיור ציבורי בניו יורק ליד גשר ברוקלין. ג'וני נלחם במלחמת קוריאה שם נפצע קשה וניצל כשהוא מתחבא במערה. הוא אושפז ובתקופה זו החל לקבל מורפין נגד כאבים ונהפך לנרקומן. הוא מסתיר זאת מאשתו ורק אחיו פולו יודע מזה ועוזר לו לרכוש את מנות הסם.

האב (לויד נולן) מגיע מפלורידה. הוא נפגש עם פולו שעובד כמאבטח בבר ומבקש ממנו את 2500 הדולרים שהבטיח לתת לו כדי לפתוח בר בפאלם ביץ'. פולו אומר שהכסף לא נמצא אצלו. האב מתרגז ומטיח בפני פולו האשמות שהוא בטלן ולא יוצלח ואילו אחיו ג'וני מסודר יותר, נשוי ואשתו בהריון מתקדם. פולו לא מגלה לו שהכסף בוזבז לקניית מורפין לג'וני.

שלושה סוחרי סמים מאיימים על ג'וני שחייב להם 500 דולר - "אמא" (הנרי סילבה), צ'וצ' (ג'רלד אולולין) ואפלס (ויליאם היקי). "אמא" נותן לג'וני אקדח כדי שישדוד בעזרתו כסף מאנשים. ג'וני הולך כל הלילה אך לא מסוגל לעשות זאת. סיליה נמצאת על סף שבירה ומתכננת להיפרד מג'וני. פולו מנסה להתקרב אליה אבל ברגע האחרון הם נרתעים.

פולו מוכר את מכוניתו כדי לשלם לסוחרי הסמים ולהציל את אחיו. האב מגיע וכולם יושבים לאכול והוא מספר סיפור מילדותו של ג'וני שנאמר לו שאם יעבוד את האדמה כיסיו יתמלאו בכסף. הוא עובד בגשם אבל כסף לא נכנס לכיסים. האב קורא לו וג'וני חובש כובע מלא מי גשם. זה מה שהוא הרוויח בעבודתו (מכאן שם המחזה).

ג'וני נמצא ב"קריז" ואז הוא מגלה לאביו ולאשתו כי הוא מכור לסמים. האב נדהם ומאשים את פולו שלא הודיע לו ושעזר לג'וני לצרוך סמים.

סיליה משנה את דעתה. כעת היא מבינה את המצב ומחליטה לתמוך בבעלה ולעזור לו. היא מתקשרת למשטרה שייקחו את ג'וני למוסד לגמילה מסמים.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
דון מארי ג'וני פופ
אווה מארי סיינט סיליה פופ
אנתוני פרנציוזה פולו פופ
לויד נולן ג'ון פופ האב
ויליאם היקי אפלס עבריין
הנרי סילבה "אמא" עבריין
ג'רלד אולולין צ'וצ' עבריין

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]